
Sebastian Ogier négy szakaszt megnyert szombaton a Mexikó Ralin, és a nap végén 35.9 másodperces előnnyel állt az élen. A második Kris Meeke, a harmadik Dani Sordo. Sebastien Loeb délelőtt már vezette a versenyt, de egy apró hiba után defektet kapott, és visszaesett az ötödik helyre.
Az első napon Ogier még Mikklesennel vívott nagy csatát az ötödik-hatodik helyen, de másnapra felgyorsult a címvédő, és a szerencse is mellé állt, ez a két tényező pedig a roppant karcsú (létszám alapján) mexikói mezőnyben elég volt ahhoz, hogy az élre álljon.
A versenyben vezető Dani Sordo a 11-es gyorsaságin fékproblémák miatt elveszítette az első helyet, és Loeb állt az élre, majd a 14-es gyorson mindketten defektet kaptak. Sordo volt szerencsésebb, ő csak egy helyet veszített, és a harmadik helyét a nap végéig meg is tartotta.
“A délelőtt remek volt, meg tudtuk ismételni a tegnapi tempót, és vezettük a versenyt hat évvel az utolsó Mexikó Ralink után. Öszintén szólve erre nem számítottam, de megkönnyebbülés, hogy nem veszítettem el a vezetői képességeimet. Minden adott volt egy jó csatához, amíg nem kaptunk egy defektet. Két egymást követő kanyarban történt, ahol a belső íven kövek voltak. Egy kicsit rájuk hajtottunk, és az egyik végzetesnek bizonyult. A hibát azzal követtük el, hogy kereket cseréltünk. Nem tudtam pontosan, hogy a gumik mennyire tartanak ki, és rosszul döntöttünk, talán a terepralis beidegződések miatt. Sokkal kevesebb időt veszítettünk volna, ha nem cserélünk kereket, de így alakult. Most megpróbálunk eljutni a célig, és annyira élvezni a vezetést, amennyire csak lehet” – mondta a kilencszeres világbajnok, aki épp egy légüres térben van az ötödik helyen, innen reálisan csak akkor mozdulhat el, ha valaki bajba kerül. A balesettel kapcsolatban pedig érdemes emlékezni rá, hogy a szokott előzetesünkben is megírtuk azt, hogy verseny előtt több pilóta is kiemelte, hogy Mexikóban nagyon pontosan kell vezetni, épp a pálya szélén heverő éles kövek miatt. A történtek ellenére a 2018-as Mexikó Rali lesz az a verseny, amire örökké emlékezni fogunk Sebastien Loeb visszatérése miatt, mert ilyen újrakezdésről álmodni sem lehet, a bajnok megmutatta, hogy ugyan univerzális tehetség aki a Ralikrosszban, a Dakaron és a WTCC-ben is ott van vagy volt a legjobbak között, de az a birodalom ahol még mindig ő uralkodik a rali.
A három vasárnapi gyorsasági előtt Kris Meeke áll a második helyen. Nehéz szombatja volt, legalább kétszer megforgott, egyszer a befulladó motor miatt csúszott le az útról, a gumiválasztással is hadilábon állt, és ennyi apró hibát nem lehet elkövetni a világbajnokkal a nyakán, így Meekenek csak a második hely jutott, ahonnan vasárnap előrelépni már nem sok esélye van, inkább a 11 másodpercre levő Sordóra kell figyelnie.
A Hyundainak már csak Sordo hozhat dobogót, mert másik két versenyzőjük csak kereste a megfelelő tempót. Neuville reggel egy hűtővízprobléma miatt veszített időt, aztán két defektet is kapott, az útról is leesett, így csak a hatodik. Mikkelsen a negyedik helyen fejezte be a szombatot. A norvég duó alatt egész nap csúszkált a Hyundai, nem tudták összehangolni az abroncsokat a kocsival, ráadásul két alkalommal is volt némi félreértés az itiner kapcsán, ez pedig a WRC-k tempójánál már komoly időveszteséggel jár.
A Toyota rémálom folytatódott, a reggeli első gyorson Tanak Yarisának motorja is kilehelte a lelkét, a turbó ment tönkre, így neki is ki kellett állnia, Latvala és Lappi pedig már pénteken elvérzett, de a finn örülhet, hogy Mexikóban nagyon kicsi a létszám, így még fontos pontokat csíphet meg.
A WRC2-ben nem változott az állás, Pontus Tidemand majd hat perccel vezet.
A Mexikó Rali állása 19 gyorsasági után:
1 | Sebastien Ogier, J.Ingrassia | M-Sport Ford WRT | Ford | 3h25m03.1s |
2 | Kris Meeke, P.Nagle | Citroen Total Abu Dhabi WRT | Citroen | 35.9s |
3 | Dani Sordo, C.del Barrio | Hyundai Shell Mobis WRT | Hyundai | 46.8s |
4 | Andreas Mikkelsen, A.Jager | Hyundai Shell Mobis WRT | Hyundai | 1m28.4s |
5 | Sebastien Loeb, D.Elena | Citroen Total Abu Dhabi WRT | Citroen | 2m19.7s |
6 | Thierry Neuville, N.Gilsoul | Hyundai Shell Mobis WRT | Hyundai | 4m44.6s |
7 | Jari-Matti Latvala, M.Anttila | Toyota Gazoo Racing WRT | Toyota | 15m59.6s |
8 | Teemu Suninen, M.Markkula | M-Sport Ford WRT | Ford | 32m39.0s |
foto: M-Sport, Citroen Racing, Hyundai Motorsport
1 Trackback / Pingback
Comments are closed.