Ogier nyerte a Mexikó Ralit, Loeb ötödik lett

Megduplázta szombat esti előnyét, és egy perc feletti előnnyel magabiztosan nyerte a Mexikó Ralit a Sebastien Ogier – Julien Ingrassia címvédő kettős. Másodikként a Dani Sordo – Carlos Del Barrio páros lett a második Hyundaijal, a Kris Meeke – Paul Nagle duó pedig örülhet a harmadik helynek, mert a 20-as gyorsaságin kis híján kiestek a versenyből. A Power Stage pontokat Tanak, Ogier, Latvala, neuville és Mikkelsen kapta.

Bár a figyelem nem rá, hanem Loebre irányult, Sebastien Ogier tökéletes teljesítményt nyújtott a Mexikó Ralin. Egyetlen komoly hibája volt a hetes gyorson, amikor megforgott, de az első napi nem igazán kedvező rajtpozícióját okosan menedzselte, majd a második napon az élre állt és a verseny végéig ott is maradt. A zárónapon a Power Stage-re választott gumit, és ez kifizetődött, ott is begyűjtött négy pontot. Mondhatjuk, hogy szerencséje volt, mert elkerülték a bajok, de a verseny előtt is pontosan tudták a pilóták, hogy Mexikóban pontosan kell vezetni, mert a pálya szélén éles sziklák fenyegetik az abroncsokat. Ogier jutalma nemcsak a 42. világbajnoki győzelméért járó mexikói trófea volt, hanem a bajnokságban is újra ő vezet.

Dani Sordo két defekttel is második lett, úgy, hogy a másodikat a Power Stage-en kapta, ahol ennek ellenére harmadik lett, és ez jól mutatja, hogy a többieknek még több kalandja volt a versenyen. Sordo az első napon még vezetett, a másodikon kockáztatott a lágy gumikkal, de nem jött be, így visszaesett a harmadik helyre. Nem esett kétségbe, és vasárnap Meeke hibáját kihasználva ez a higgadtság végül egy második helyet ért. Ezzel idén először ért célba a spanyol, aki a szezonnyitón kiesett, Svédországban pedig nem indult.

Kris Meeke látszólag szélesen mosolygott a célban, és erre jó oka volt. Nagyon kellet neki egy újabb siker, mert hiába gyors, rengeteg hibát követ el a versenyeken, másrészt annak is örülhetett,hogy a vasárnap reggeli oldalra borulását megúszta. Az északír versenyző mindhárom napon többször is megforgott, a gumikkal is szenvedett, és erre jött még a vasárnapi hiba. A célban aztán rögtön elismerte, hogy ezt elszúrta: “Őszintén szólva hülyén érzem magam. Megvolt a tempó, az autó, és a jó rajtpozíció, de a munkát nem végeztem el. Sosem voltam még frusztráltabb egy harmadik hely miatt” – mondta, és erre az is okot adott, hogy a Power Stagen még Tidemand és Rovanpera is elkalapálta.

Andreas Mikkelsen negyedik lett, de ennek ellenére nem végzett rossz munkát. Sordóval ellentétben sem ő, sem a hatodik Neuville nem találta a helyes beállításokat, az egész versenyen szenvedtek az autóval. Ennek ellenére mindhárom Hyundai célba ért, sok pontot szereztek, így csapatszinten nem lehetnek elégedetlenek.

Sebastien Loeb majdnem újra varázsolt. Szombat esti cikkünkben részletesen megírtuk a defekt és a feleslegesen végrehajtott kerékcsere történetét, ami után vasárnap már csak örömautózott a kilencszeres világbajnok. Bár minden tiszteletünket megérdemli a visszatérése miatt, azért kíváncsiak lennénk, hogy mire menne egy teljes szezonban. Talán majd a következő két versenyen kiderül, hogy jobban belemelegedve valóban le tudja e iskolázni a mezőnyt 44 évesen, vagy a fiatalokkal már nem bír. Érdekes lesz, mindenesetre emelt fővel mehet haza Mexikóból, a Citroen pedig boldogan figyelheti a jövő héten a médiaeléréseket.

A Toyota fiaskóról is írtunk már előző összefoglalóinkban, a japánoknak nem sikerült úrrá lenniük a Yaris krónikus túlmelegedésén. A becsületüket azért megmentették a Power Stagen, Tanak megnyerte az utolsó gyorsaságit, Latvala pedig harmadik lett. Tegyük hozzá gyorsan, hogy Tanak lemásolta Ogier svéd ralin látott “stratégiáját”, szépen kikésett, így jó pozícióból indult, amit ügyesen ki is használt. A szövetségnek tenni kell valamit, mert így lassan kabaréba fullad a Power Stage, másrészt az ilyen trükkökkel szerzett pontok akár a bajnokságot is eldönthetik, ami ugyan szabályos, de sportszerűnek semmiképp sem mondható.

A WRC2 totális unalomba fulladt, Tidemand gyakorlatilag az első napon megnyerte, köszönhetően annak, hogy két komolyan vehető ellenfele hibázott. Tidemand mindent megtett, de amikor nincsenek valódi ellenfelek, akkor a győztesnek járó pezsgő sem esik annyira jól.

A Mexikó Rali végeredménye:

1. S. OGIER 3:53:58.0    
2. D. SORDO 3:55:11.6 +1:13.6 +1:13.6
3. K. MEEKE 3:55:27.2 +15.6 +1:29.2
4. A. MIKKELSEN 3:55:46.4 +19.2 +1:48.4
5. S. LOEB 3:56:32.6 +46.2 +2:34.6
6. T. NEUVILLE 4:03:11.0 +6:38.4 +9:13.0
7. P. TIDEMAND 4:04:32.7 +1:21.7 +10:34.7
8. J. LATVALA 4:09:45.1 +5:12.4 +15:47.1
9. G. GREENSMITH 4:11:17.3 +1:32.2 +17:19.3
10. P. HELLER 4:18:26.1 +7:08.8 +24:28.1
11. E. LAPPI 4:25:05.8 +6:39.7 +31:07.8
12. T. SUNINEN 4:27:14.3 +2:08.5 +33:16.3
13. M. BULACIA WILKINSON 4:27:18.6 +4.3 +33:20.6
14. O. TÄNAK 4:56:50.8 +29:32.2 +1:02:52.8

foto: Citroen Media, Hyundai Motorsport, M-Sport, Toyota Media