Sordo vezet Mexikóban, Loeb üldözi őt

Sebastien Loeb alaposan belekezdett a Mexikó Ralin, a kilencszeres világbajnok az első nap végén 7.2 másodpercre van a versenyben vezető Dani Sordótól. Ott Tanak a harmadik helyen áll 11 másodperces hátránnyal.

Sebasten Loeb a 2015-ös Monte Carlo Ralin nyert utoljára gyorsaságit, de most a visszatérése az első napján megszerezte az első szakaszgyőzelmét is, hol máshol, mint a legendás El Chocolate gyorsaságin, majd utána rögtön megnyerte a nyolcas gyorsot is. Ez már elég volt ahhoz, hogy a második helyre ugorjon a vezető Sordo mögé. Eközben a csapattárs Meeke ugyanezeken a gyorsaságikon megforgott, ezzel visszaesett a negyedik helyre.

Persze a nagy Loeb imádatban (ami maximálisan jogos), ne feledkezzünk meg Sordórol sem, ő a harmadik gyorson állt az élre, és ettől kezdve nem tágított onnan. Pedig többször is panaszkodott a gumikra, a mexikói kemény terep gyilkolta a lágy abroncsokat, így vigyázni kellett rájuk. 

Elfyn Evans volt a nap egyik vesztese, nekik véget ért a versenyük, mert nagy sebességgel ütköztek, a navigátor pedig enyhe agyrázkódást kapott. A Ford kibírta volna a balesetet, de elővigyázatosságból inkább kiálltak.

 

A Toyotának sem úgy alakult a verseny ahogy számították. Tanak ugyan a harmadik, de az autók a komoly felkészülés ellenére sem bírják a meleget, így ALS nélkül mennek, ezzel további teljesítményt veszítenek. Az, hogy Tanak így is a harmadik, sokat elárul az észt srác tehetségéről, ráadásul ez az első murvás versenye a Yarisszal. A japánok másik két egysége pedig pocsékul teljesített, Lappi a második El Chocolate gyorson egy derékszögű kanyarban leesett a pályáról és nem tudott visszatérni. Latvala autóján etapon megadta magát a generátor. Mindketten folytatják szombaton, de már csak a Power Stage pontokért hajtanak.

A bajnokságot vezető Neuvillenek is jutott a drámából. Az ötös gyorsaságin elment az üzemanyagnyomás a Hyundaion, Neuville megpróbálta a nyitott ajtón keresztül elérni az ülése mögötti bypass szelepet, ám az ajtó rácsapódott a karjára és alaposan összezúzta. Ráadásul három szakasszal később a szervó is elromlott a kocsiban, így Neuville a hetedik helyen zárta a napot.

 

Az ötödik és hatodik helyen Ogier és Mikkelsen áll, ők ketten a saját csatájukat vívták a pénteki kilenc gyorsaságin. Mindketten a megfelelő gumit keresték, a lágy nem volt elég tartós, a kemény túlságosan csúszott. A nap végén Ogiernek jött ki jobban a lépés, így ő fejezte be előrébb a pénteket, de szombaton folytatódik kettejük csatája. Csak 5 másodpercre vannak Meeketől, így ha nem hajszolják egymást hibába, akár előre is léphetnek. Ráadásul az M-Sportnál már csak Ogier van versenyben, mert nemcsak Evans esett ki, hanem Suninen is összetörte az autóját a hetes gyorson.

A WRC2 gyakorlatilag eldőlt, Pontus Tidemand óriási előnnyel vezet, ráadásul a nagyok kiesései miatt az összetettben is nyolcadik. A vetélytársak közül Rovanpera már a második gyorson elhullott, miután egy ugratót követően az út közepén levő szikla tönkretette a hűtőjét. Huttunen az eleső szakaszokon többször megforgott, aztán a hatos gyorson az ő autója is megállt, így Tidemandnak nem maradt komoly ellenfele.

 

 

A Mexikó Rali állása 10 gyorsasági után:

1. D. SORDO 1:47:55.4    
2. S. LOEB 1:48:02.6 +7.2 +7.2
3. O. TÄNAK 1:48:06.4 +3.8 +11.0
4. K. MEEKE 1:48:20.4 +14.0 +25.0
5. S. OGIER 1:48:25.6 +5.2 +30.2
6. A. MIKKELSEN 1:48:27.1 +1.5 +31.7
7. T. NEUVILLE 1:49:57.3 +1:30.2 +2:01.9
8. P. TIDEMAND 1:53:01.0 +3:03.7 +5:05.6
9. G. GREENSMITH 1:56:08.4 +3:07.4 +8:13.0
10. P. HELLER 2:00:29.2 +4:20.8 +12:33.8

 

foto: Hyundai Motorsport, Citroen Media, M-Sport, Toyota Gazoo Racing, Pontus Tidemand