Hyundai i20 Supercar a Ralikrossz Vb-n Grönholmmal és Timerzyanovval

A GRX TANECO csapat bejelentette, hogy két privát Hyundai i20 Supercarral indul a Ralikrossz -világbajnokságon. A pilóták Niclas Grönholm, és Timur Timerzyanov lesznek. 

A kétszeres világbajnok Marcus Grönholm vezette csapat a 2016-os Hyundai i20 WRC alapjaira építette meg a versenyautót. Bár Grönholmnak jók a kapcsolatai a gyár motorsport részlegével, egyértelműen privát fejlesztésről van szó.

Azért választottuk az i20-ast, mert korábban kapcsolatban álltam Michael Nandannal (a Hyundai WRC csapatának vezetője). Most is jó a kapcsolatunk, de ez egy privát projekt. Nincs gyári hátterünk, ellentétben több csapattal itt a világbajnokságon, de sok információt kaptunk az autókról a Hyundaitól” – magyarázta Grönholm a projekt hátterét. “Az autók nagyon jól néznek ki. Úgy terveztük, hogy mostanra már a pályán lesznek a kocsik, de csak a következő két hétben kezdjük meg a teszteket. Magabiztos vagyok, van pár olyan új fejlesztésünk, amit még nem láttunk eddig, és izgatott vagyok, hogy lássam, hogy teljesítenek a pályán ezek a megoldások.”

 

Marcus Grönholm azt is elmondta, hogy Timerzyanov a rutinosabb versenyző, akiben benne van a jó eredmény, de az ifjabbik Grönholm is sokat dolgozott a télen, így mindkettejüket képesnek tartja, hogy az élmenőkkel harcoljanak. Az első céljuk nem meglepő módon az elődöntőbe jutás, majd a döntőkbe és végül a dobogóra vágynak, de hát ezzel mindenki így van a mezőnyben.

A 2012-es és 2013-as ERX bajnok Timerzyanov is a dobogós helyekben bízik: “Régóta várok egy ilyen lehetőségre, talán 2014 óta, így most izgatott vagyok. Nagy lépés ez az autó s a csapat szempontjából is.”  Az orosz azt is elmondta, hogy jól tudnak együtt dolgozni az idősebb Grönholmmal, aki korábbi versenyzőként közös nyelvet beszél velük.

Niclas Grönholm tavaly a német versenyen mér megtapasztalta, hogy milyen érzés a döntőbe jutni egy Vb futamon, idén még több ilyen élményt szeretne. “Papíron minden nagyon klassz, amit a kocsiról mondanak, és a mérnökök is csupa izgalmas részletet osztottak meg velem. Nincs kétségem afelől, hogy versenyképes lesz az autó. Tavaly jó versenyeim voltak, de a rajtokkal még meggyűlt a bajom. A télen ezen is sokat dolgoztunk, átgondoltuk, hogy hogyan ülök az autóban, és milyen szögben vannak a pedálok. Sok időt töltöttem autóban a szünetben, a gyenge pontjaimat próbáltam fejleszteni, például a szűk kanyarokban gyakoroltam sokat. A legfontosabb ebben az évben, hogy versenyképes csapattársam lesz. Timur nagyon tapasztalt, és így egy jó pilótával hasonlíthatom össze az adataimat, ezzel mindketten fejlődhetünk.” 

 

A csapat tesztekkel folytatja a felkészülést, a barcelonai szezonnyitóig még egy bő hónapjuk van. Kérdés, hogy a gyári Volkswagenekkel és a már teljesen gyári Peugeot-val mennyire tudják majd tartani a lépést, és persze ne feledkezzünk meg az Ekström Audikról sem. Arra is kíváncsiak vagyunk, hogy a Grönholm csapat valóban egy privát kezdeményezés, vagy esetleg a Hyundai sportprogramjának következő lépcsőjét készítik elő, és gyűjtenek tapasztalatokat ebben az évben.

foto: GRX Taneco