F1 teszt: Ferrari elsőség és McLaren égés Barcelonában

A tavaszi időben kezdődött második teszthéten a három nagycsapat végzett az élen, Vettel volt a leggyorsabb. A McLaren ezúttal elektronikai problémák miatt állt le többször is a nap folyamán.

Mintha a wokingiak nem csak a fényezésükkel nosztalgiáznának, hanem a teszteket is a klasszikus értelemben teljesítik. Leeső kerékanya, kiégő motorborítás, majd a második teszthét első napján elektronikai gondok, változatos műszaki meghibásodások, mint a régi szép időkben. Ez akár vicces is lehetne, ha közben a többiek nem rónák a köröket fáradhatatlanul, és csaknem hibátlan megbízhatósággal. Így azonban kezd szánalmas lenni, főleg úgy, hogy most már a Hondára sem lehet ujjal mutogatni. Szegény Vandoorne megint végigszenvedett egy napot, Alonso pedig a motorhome rejtekében verhette a fejét a falba. Persze lehet, hogy Melbourne-re simán megoldják a gondokat, de ezek a hiányzó körök az egész évre rányomhatják a bélyegüket. Azt pedig még nem is említettük, hogy a motorborításra nemes egyszerűséggel lyukakat vágtak, ott ahol a múlt héten megsütötték, így a filléres alkatrész hibáról szóló mese, amit múlt héten elhintettek, kezd gyanús lenni.

Ha már a Hondát emlegettük, folytassuk a Toro Rossoval. Nekik sem volt jó napjuk, Gasly ugyan futott egy negyedik időt, de a nap utolsó 3,5 óráját a boxban töltötte, mert az autót szerelni kellett, így csak 54 körig jutott. Az mindenesetre biztató, hogy a hiba nem a motornál volt, hanem a fékekkel akadt gond, így a japánok továbbra is büszkén korzózhatnak a paddockban.

Kisebb műszaki hiba hátráltatta a Haast is, Magnussen autóján az ERS rakoncátlankodott, de a dán ennek ellenére elégedett lehet a 96 körrel, és a hatodik idővel. Szintén elveszített némi időt Max Verstappen, neki az egyes kanyarban állt le az autója délután. A 130 körös teljesítmény és a közepes gumikon futott harmadik idő azonban azt mutatja, hogy a Red Bull valóban ott van a Mercedes és a Ferrari közelében. 

A gumik kapcsán fontos megjegyezni, hogy a közepes és a lágy gumik közt a 15 fok körüli hőmérsékleten minimális volt a különbség az újraaszfaltozott barcelonai pályán, így az időket most kevésbé befolyásolta, hogy ki milyen abroncsokkal futott. A jó időt kihasználva amúgy is inkább a hosszú etapokra koncentráltak a csapatok, a gyors köröket meghagyták a hátralevő napokra.

A Ferrari és a Mercedes élcsapathoz méltóan teljesített. Vettel hiba nélkül tekert 171 kört a SF71H-ba, és még a legjobb kör is az övé volt. Elégedetten dőlhetne hátra, ha nem lihegne a nyakukon a Mercedes. A világbajnok csapatnál délelőtt Bottas, délután Hamilton vezetett, és ketten együtt 177 körig jutottak, az idők tekintetében pedig Verstappent fogják közre. A két istálló eseménytelen napot zárt, folyamatosan köröztek, és ez lehet a kulcs ahhoz, hogy a most gyűjtött tapasztalatokat felhasználva végül lerázzák a veszélyesen közel levő, de kisebb hibákkal küzdő Red Bullt.

A Renault ott folytatta, ahol múlt héten abbahagyta. Sainz és Hülkenberg összesen 139 kört ment, a köridők sem voltak rosszak, így hiába handabandázik Cyrill Abiteboul, nem tudja elterelni a figyelmet arról, hogy valójában nagyot léptek előre a télen.

Sokat ment a Williams és a Force India is, de nekik még gyorsulni kell, továbbra sem áll össze a csomagjuk, de hát pont erre való a teszt.

Marcus Ericsson 120 körig jutott a Sauber Alfával, ami szép teljesítmény, a csapatra azonban nem ezért hanem új tesztpilótájuk miatt figyeltünk fel. A tavaly még fejlesztő pilóta Tatiana Calderon 2018-ban tesztpilóta lesz. A döntés teljesen érthetetlen, a kolumbiai versenyző a GP3-ban versenyzett az elmúlt két évben, és az ott mutatott teljesítménye inkább a vicc kategóriába illik. Jobban járna a Sauber, ha megkeresné Kiss Pál Tomit…

A teszt szerdán hasonló időbeosztással folytatódik, remélhetőleg hasonló időjárással.

foto: Formula1, Mercedes Media, Ferrari Media