Új autóval, gyári csapatként indul a Ralikrossz Vb-n a Peugeot

Szinte új autót épített a Peugeot a 2018-as Ralikrossz-világbajnokságra. A versenyzők nem változtak, Sebastien Loeb mellett Timmy Hansen és Kevin Hansen versenyez majd a gyári csapatban, amely már nem a Hansen nevet viseli, hanem Team Peugeot Total néven futnak. A pilótákat mostantól könnyebb lesz megismerni a pályán, a három autó más-más alapszínt kapott.

Az új 208 WRX-et a 2017-es szezon során kifejlesztett, és versenyről versenyre kipróbált frissítések felhasználásával építette a csapat. Átdolgozták a motort, ami saját bevallásuk szerint 560 lóerős és 850 Nm a nyomatéka. Nemcsak csökkentették a kétliteres a négyhengeres súlyát, hanem a nyomatékot is növelték, valamint a reakcióképességét is fejlesztették. Az elrendezés viszont nem változott, a hűtő maradt az autó hátuljában, nem vették át a Volkswagen megoldását. Új a sebességváltó is, a gyáriak szerint gyorsabban kapcsolja a fokozatokat.
 
 
Változott az aerodinamika is, új hátsó szárnyat és új hátsó lökhárítót kapott a 208 WRX. Szembetűnő módosítás, hogy nagyobbak lettek a kerekek, ennek köszönhetően a felfüggesztést és a lengéscsillapítókat is módosítani kellett. Itt talán a Dakaros tapasztalatok is közrejátszottak, a nagyobb kerekekkel könnyebben megbirkózik az egyenetlen talajjal az autó. Emellett a bukókeretet is teljesen áttervezték.
 
A cél, hogy az új autóval a bajnoki címért harcoljunk. Az évet egy kipróbált alapokra épített autóval kezdjük, és folyamatosan építünk be új elemeket, vigyázva, hogy ez ne menjen a megbízhatóság rovására. Természetesen ebben mindig van némi veszély, tudjuk, hogy nagy kihívás elé nézünk. A pilótáink képesek a győzelemre, így hiszek benne, hogy komoly potenciál van a csomagunkban” – mondta Olivier Jansonnie, a Peugeot technikai igazgatója.
 
 
Az új specifikációjú autókat Loeb, és az idősebbik testvér Timmy Hansen vezeti majd, míg Kevin Hansen a tavalyi autó módosított változatával versenyez majd a 12 hétvégés világbajnokságon. 
  
Magasak az elvárásaim. A Peugeot gyári istállóként versenyez majd, és ez kellett ahhoz, hogy a bajnoki címért küzdjünk. A múltban is közel voltunk, de egy kicsi extra mindig hiányzott. Most a Peugeot hivatalos részvétele meghozhatja ezt. Az év elején nem építünk be minden fejlesztést, és emiatt nehéz lesz az elejétől fogva a bajnoki címért küzdeni. Minden attól függ, milyen gyorsan tudunk fejleszteni” – mondta a bejelentéskor Sebastien Loeb, aki azt is hozzátette, hogy versenyzői szempontból jelenleg a ralikrossz a legintenzívebb kihívás, és emellett remek szórakozás.
 
 
Timmy Hansen nyilván egy kicsit csalódott, hogy már nem a családi istállóban versenyez, de az előrelépést nem tagadja: “Sosem versenyeztem még ilyen magas szinten, egy gyári csapatban, nagy megtiszteltetés, hogy a Peugeot engem választott. Azt várjuk, hogy az autó jobb lesz mint valaha, de nem feledjük, hogy erős ellenfeleink vannak a bajnokságban. Szeretnék két lábbal a földön maradni, minden fordulóban jól teljesíteni, és lépésről lépésre haladni. Már várom Barcelonát, ott kiderül, hogy hol tartunk az ellenfelekhez képest.”
 
 
Az ifjabbik Hansen testvér Kevin is boldog, hogy gyári istállóban folytathatja: “Meglepetés lehet néhány embernek, mert az előző évem nem volt túl jó, de sokat tanultam, és erősebben térek vissza. A célom, hogy gyakrabban legyek a döntőkben, mint 2017-ben, ha ezt elérem, ott élhetünk az eséllyel. Csodálatos, hogy a Peugeot gyári csapatként vesz részt a világbajnokságon, ez annak a jele, hogy egy nagy gyártót érdekel a sportág jövője, különösen a későbbi elektromos váltás tekintetében.”
 
Kevin Hansen utolsó mondatával nem tudunk maradéktalanul egyetérteni, még akkor sem, ha egyértelmű, hogy az elektromos versenyzésnek a rövid ralikrossz futamokon van igazán létjogosultsága. Aki viszont élőben hallott egy világbajnoki Supercars rajtot, az tudja mire gondolunk.
 
foto: Peugeot Sport