DTM: szabályváltozások után megérkeztek az új autók

A DTM megváltoztatta a technikai és sportszabályokat 2018-ra, és bár a változások első pillantásra nem tűnnek komolynak, a leszorítóerő csökkenés komoly lesz, így könnyebb előzéseket és a pilóták szerepének megnövekedését várnak a szervezők. 

A technikai szabályok közt a legfontosabb az aerodinamika egyszerűsítése. Az autók orr részén, a lökhárító szélén található szárnyakból ebben az évben csak egyet lehet használni, és a mérete is kisebb, mint korábban. Egyszerűbb lett a küszöbön található spoiler is, és az ajtók alatti függőleges elemet, valamint a hátsó kerekek mögött elhelyezett kiegészítő terelőlapokat el kellett távolítani. Ezen kívül az összes aero elem mérete kisebb lett, ami azzal járt, hogy az egész autó aerodinamikáját újra kellett gondolni. A lemezek alatt változott a futómű kialakítása is, csak egy hagymányos rugóstag maradt a futóműben,  így az autó kevésbé lesz stabil a féktávokon. A változásokról a BMW készített három remek grafikát.

Az idei autók a kisebb leszorítóerő miatt egyenesben gyorsabbak, a kanyarokban viszont lassabbnak és kevésbé stabilak lesznek. Az előzéseket viszont a remények szerint könnyebb lesz végrehajtani, és ahogy már írtuk, megnő a versenyzők szerepe, mert nehezebb lesz kordában tartani az autókat.

 

A sportszabályok tekintetében az egyik legfontosabb változás, hogy a korábbi 1125-ről 1115-re csökkent az autók minimális tömege, amelyből maga a jármű, a pilóta és annak felszerelése nélkül minimum 1031 kg. A felhasználható motorok száma egyel növekedett, a hat autóhoz nyolc motort használhat egy gyártó, és a cserét büntetés nélkül végrehajthatják.

Az általunk használt motorokat meghatározott élettartamra tervezték, és nem szeretnénk, hogy ezt túllépjék. A bajnokság idén kilenc helyett tíz versenyt tartalmaz, mert belépett a kétnapos Brands-Hatch-ben rendezett hétvége is, ami azt jelenti, hogy 450-500 kilométerrel többet kell teljesíteni. Ezért választottuk ezt a megoldást” – magyarázta Michael Bernard a DTM technikai vezetője.

További változás a sportszabályzatban, hogy a kerékcseréknél eddig egyetlen szerelő készítette elő a kerekeket a boxutca gyors sávját elválasztó vonal mögött, ám mostantól a csapatok két embert használhatnak erre a feladatra.

Megerősítették azt is, hogy az Indy stílusú újraindítás után az élen haladó döntheti el az első fehér vonal és a célvonal közötti szakaszon, hogy mikor lép a gázra. Ha ez megtörtént, akkor alszanak ki a piros lámpák, de a formációból csak a célvonal átlépése után lehet kilépni, azaz addig tilos az előzés. A boxutcai táblát is korlátozottabban lehet információközlésre használni, és a box-pilóta közti rádiókommunikáció továbbra is tilos. Végül azt is meghatározták, hogy az időmérő edzés végén 1 kilogramm üzemanyagnak kell a tankban maradnia a korábbi 0.5 kilogramm helyett, ezzel azt akarják megakadályozni, hogy a kifogyó üzemanyag miatt senki se ragadjon a pályán.

A szezon előtti első teszt már megkezdődött, március 1 és 3 között gyakorolnak Vallelungában a csapatok, de csak egyetlen autóval. Az Auditól Renés Rast és Janie Green, a BMW-től Marco Wittmann és Philipp Eng, a Mercedstől pedig Pascal Wehrlein, Gary Paffett és Lucas Auer utazott el Olaszországba, és ott megosztoznak az autókon.

Április 9-12-ig már mind a 18 pilóta autóba ülhet a szezon előtti utolsó teszten Hockenheimben, majd három héttel ez után a bajnokság is a hockenheimi pályán kezdődik. A futamokat ebben az évben is az M4 Sport közvetíti.

 

foto: BMW Motorsport, Audi Motorsport