
A Force India és a Toro Rosso bemutatójával indult a hétfői tesztnap Barcelonában, és a Red Bull is megmutatta végleges festését. A zöld lámpát követően szinte mindenki a pályára hajtott, de hamar pirosra váltott a boxutcai lámpa, mert Alonso ragadt a kavicságyban. A spanyol autóján az új rendszerű kerékanya lépett sztrájkba, és távozott a papaya színű McLarenről, majd követte a jobb hátsó kerék is. Azt, hogy a spanyol világbajnok mire gondolhatott, meg sem merjük tippelni.
The wheels quite literally came off for Fernando Alonso earlier 👀
Just a handful of laps in – not an ideal start to #F1Testing for McLaren 😬#F1 pic.twitter.com/atANeIlr7L
— Formula 1 (@F1) 2018. február 26.
Az első korai órákban Valtteri Bottas volt a leggyorsabb és a legszorgalmasabb, a hűvös időben a közepes gumikon körözött. Később egyre melegebb lett és előbb Kimi Räikkönen lépte át az 1:21-es köridőt, majd Nico Hülkenberg állt az első helyre a nagyon magabiztosan köröző Renault-val. Aztán Bottas és Ricciardó percei következtek, a finn közepes gumikon megfutotta az 1:20.349-es körét, majd Ricciardo is javított, és a nap legjobb idejével mehetett ebédelni.
A szünet után befelhősödött az ég, pár esőcsepp is megjelent, az aszfalt hőmérséklete pedig 10 Celsius-fok alá hűlt,így nyilvánvalóvá vált, hogy itt gyorsulni nem lehet, marad a megbízhatóság fejlesztése. Szergej Szirotkin, Carlos Sainz és Fernando Alonso volt a legszorgalmasabb. Első kettő nyilván minél több tapasztalatot akart gyűjteni, Alonso pedig a délelőtt kiesett köröket szerette volna pótolni. Ezért aztán akkor is a pályán maradt amikor elkezdett rendesen esni, előbb a köztes esőgumikat, majd a kék oldalfalú extrém esőseket is feltették a McLarenre. utóbbiak egészen jól mutatnak a papaya-kék színkombinációjú autón… Többen ekkor már abbahagyták a munkát. Alonso pedig 41 kört tett hozzá a délelőtti tízhez, és a szuperlágyakon összehozott egy ötödik időt.
Szergej Szirotkin eleinte csak installációs köröket teljesített, de a mért körei sem voltak jók, az 1:44.1-es legjobb idővel még a Forma-2-ben sem sokra menne.
Carlos Sainz volt az egyetlen, aki délután jó időre volt képes, de 1,6 másodperccel elmaradt a csapattárs délelőtti idejétől. Hamilton csak 25 kört futott, 1:22,327-es idejét a lágy gumin érte el.
Ricciardo az ebédszünet után sem lazított, nemcsak a leggyorsabb, hanem a legszorgalmasabb is volt, az eső dacára elérte a 100 körös határt, ez másnak nem sikerült.
A nap egyik fontos tapasztalata, hogy a Toro Rosso megbízhatóan körözött a Honda erőforrással. 93 kört tett meg Brendon Hartley, ami az eddigi legjobb első napos eredmény a japánoknak.
A mezőny második felében a Williams, a Haas, a Sauber és a Force India végzett. Marcus Ericsson hétfőn adatgyűjtéssel foglalkozott, a cél, hogy a teljesen átdolgozott új autót a lehető legjobban megismerjék. A nevet még mindig nem változtató Force Indiának már délelőtt gondja akadt, Nikita Mazepin megpördült, a fékeket szerelni kellett, így szerény 22 körrel zárták az első tesztnapot. Romain Grosjean ugyan 55-kör tett meg a Haas-szal, délután javult is egy kicsit, de a 2.4 másodperces hátrány egyelőre nagyon soknak tűnik.
A második napon is 9-18 óráig tart a teszt, de a kérdőjelet az időjárás jelenti. Ha az eső közbeszólna, akkor péntekre is marad a mezőny a Circuit Barcelona de Catalunyán.
A barcelonai első tesztnap végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő | Különbség | Kör | Gumi | |
1. | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1:20,179 | 105 | közepes | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:20,349 | +0,170 | 58 | közepes |
3. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:20,506 | +0,327 | 80 | lágy |
4. | Nico Hülkenberg | Renault | 1:20,547 | +0,368 | 73 | közepes |
5. | Fernando Alonso | McLaren-Renault | 1:21,339 | +1,160 | 51 | szuperlágy |
6. | Carlos Sainz | Renault | 1:22,168 | +1,989 | 26 | lágy |
7. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:22,327 | +2,148 | 25 | közepes |
8. | Brendon Hartley | Toro Rosso-Honda | 1:22,371 | +2,192 | 93 | lágy |
9. | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 1:22,452 | +2,273 | 46 | lágy |
10. | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:22,578 | +2,399 | 55 | lágy |
11. | Marcus Ericsson | Sauber-Alfa Romeo | 1:23,408 | +3,229 | 63 | lágy |
12. | Nyikita Mazepin | Force India-Mercedes | 1:25,628 | +5,449 | 22 | közepes |
13. | Szergej Szirotkin | Williams-Mercedes | 1:44,148 | +23,969 | 28 | lágy |
foto: Formula1.com, Ferrari Media, Mercedes AMG F1 Media, Toro Rosso, McLaren