Red Bull elsőség, megbízható autók, és eső az első F1-es tesztnapon.

A Force India és a Toro Rosso bemutatójával indult a hétfői tesztnap Barcelonában, és a Red Bull is megmutatta végleges festését. A zöld lámpát követően szinte mindenki a pályára hajtott, de hamar pirosra váltott a boxutcai lámpa, mert Alonso ragadt a kavicságyban. A spanyol autóján az új rendszerű kerékanya lépett sztrájkba, és távozott a papaya színű McLarenről, majd követte a jobb hátsó kerék is. Azt, hogy a spanyol világbajnok mire gondolhatott, meg sem merjük tippelni.

Az első korai órákban Valtteri Bottas volt a leggyorsabb és a legszorgalmasabb, a hűvös időben a közepes gumikon körözött. Később egyre melegebb lett és előbb Kimi Räikkönen lépte át az 1:21-es köridőt, majd Nico Hülkenberg állt az első helyre a nagyon magabiztosan köröző Renault-val. Aztán Bottas és Ricciardó percei következtek, a finn közepes gumikon megfutotta az 1:20.349-es körét, majd Ricciardo is javított, és a nap legjobb idejével mehetett ebédelni.

A szünet után befelhősödött az ég, pár esőcsepp is megjelent, az aszfalt hőmérséklete pedig 10 Celsius-fok alá hűlt,így nyilvánvalóvá vált, hogy itt gyorsulni nem lehet, marad a megbízhatóság fejlesztése. Szergej Szirotkin, Carlos Sainz és  Fernando Alonso volt a legszorgalmasabb. Első kettő nyilván minél több tapasztalatot akart gyűjteni, Alonso pedig a délelőtt kiesett köröket szerette volna pótolni. Ezért aztán akkor is a pályán maradt amikor elkezdett rendesen esni, előbb a köztes esőgumikat, majd a kék oldalfalú extrém esőseket is feltették a McLarenre. utóbbiak egészen jól mutatnak a papaya-kék színkombinációjú autón… Többen ekkor már abbahagyták a munkát. Alonso pedig 41 kört tett hozzá a délelőtti tízhez, és a szuperlágyakon összehozott egy ötödik időt.

Szergej Szirotkin eleinte csak installációs köröket teljesített, de a mért körei sem voltak jók, az 1:44.1-es legjobb idővel még a Forma-2-ben sem sokra menne.

Carlos Sainz volt az egyetlen, aki délután jó időre volt képes, de 1,6 másodperccel elmaradt a csapattárs délelőtti idejétől. Hamilton csak 25 kört futott, 1:22,327-es idejét a lágy gumin érte el.

Ricciardo az ebédszünet után sem lazított, nemcsak a leggyorsabb, hanem a legszorgalmasabb is volt,  az eső dacára elérte a 100 körös határt, ez másnak nem sikerült.

 

A nap egyik fontos tapasztalata, hogy a Toro Rosso megbízhatóan körözött a Honda erőforrással. 93 kört tett meg Brendon Hartley, ami az eddigi legjobb első napos eredmény a japánoknak. 

A mezőny második felében a Williams, a Haas, a Sauber és a Force India végzett. Marcus Ericsson hétfőn adatgyűjtéssel foglalkozott, a cél, hogy a teljesen átdolgozott új autót a lehető legjobban megismerjék.  A nevet még mindig nem változtató Force Indiának már délelőtt gondja akadt, Nikita Mazepin megpördült, a fékeket szerelni kellett, így szerény 22 körrel zárták az első tesztnapot. Romain Grosjean ugyan 55-kör tett meg a Haas-szal, délután javult is egy kicsit, de a 2.4 másodperces hátrány egyelőre nagyon soknak tűnik. 

A második napon is 9-18 óráig tart a teszt, de a kérdőjelet az időjárás jelenti. Ha az eső közbeszólna, akkor péntekre is marad a mezőny a Circuit Barcelona de Catalunyán.

 

A barcelonai első tesztnap végeredménye:

  Versenyző Csapat Idő Különbség Kör Gumi
1. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:20,179   105 közepes
2. Valtteri Bottas Mercedes 1:20,349 +0,170 58 közepes
3. Kimi Räikkönen Ferrari 1:20,506 +0,327 80 lágy
4. Nico Hülkenberg Renault 1:20,547 +0,368 73 közepes
5. Fernando Alonso McLaren-Renault 1:21,339 +1,160 51 szuperlágy
6. Carlos Sainz Renault 1:22,168 +1,989 26 lágy
7. Lewis Hamilton Mercedes 1:22,327 +2,148 25 közepes
8. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 1:22,371 +2,192 93 lágy
9. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:22,452 +2,273 46 lágy
10. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:22,578 +2,399 55 lágy
11. Marcus Ericsson Sauber-Alfa Romeo 1:23,408 +3,229 63 lágy
12. Nyikita Mazepin Force India-Mercedes 1:25,628 +5,449 22 közepes
13. Szergej Szirotkin Williams-Mercedes 1:44,148 +23,969 28 lágy

foto: Formula1.com, Ferrari Media, Mercedes AMG F1 Media, Toro Rosso, McLaren