Loeb a saját csapatával is ott lesz a Ralikrossz-világbajnokságon

Sebastien Loeb mellett a Sebastien Loeb Racing is indul a Ralikrossz-világbajnokságon. Miközben a főnök továbbra is a Hansen csapattal versenyez a Peugeot gyári támogatásával, az SLR Grgoire Dmoustr-vel áll rajthoz, egy Peugeot 208-cal.

A 27 éves francia versenyző rengeteg sorozatban kipróbálta már magát, többek közt a Sebastien Loeb Racinggel is versenyzett 2016-ban a WTCC-ben, de érdemi teljesítményre sosem volt képes. A DA Racing színeiben a WRX-ben is volt már egy kalandja, de Kiss Pál Tomi az Eb-s autóval is rendszeresen megverte a franciát. Most újra próbálkozik, érdekes módon egy olyan autóval amelyet az elmúlt fél évben az SLR, a Onroak Automotive és az Oreca fejlesztett. A háromból két csapat ismerős lehet, az Onroak cég viszont egy 2012-ben alapított cég, amely az Endurance versenyzésben van otthon. Érdekes a szerepük, a 24 órások világa elég távol áll a pár prces RX futamoktól… Ennek ellenére Loebék és Demoustier bízik bennük.

“Nagyon örülök, hogy visszatérhetek az SLR-hez egy új programmal, olyan emberek közé akiket régóta ismerek. 2018 egy tapasztalatgyűjtő év lesz, technikai oldalról is, és én is fejlődni akarok. Bár tavaly teljesítettem néhány versenyt, ez most egy új kaland lesz, ezért nincs is meghatározott célom az év végére. Persze jó eredményekben reménykedem, az elődöntő már siker lenne” – mondta Demoustier.

Dominik Heinz, az SLR társalapítója pedig annyit tett hozzá, hogy izgalmas kihívás a csapatnak az új bajnokság, mivel nagyon gyors a technikai fejlődés, és egyre népszerűbb a média és a szurkolók körében. Bízik Demoustier tapasztalatában, és már az év elején jó eredményekben reménykedik.

A Sebastien Loeb Racing új projektje egészen érdekes színfolt a ralikrossz világában. Első olvasatra kétféle magyarázatot találunk rá. Az első az, hogy Demoustier klasszikus fizetős pilóta, és az SLR adott neki egy autót. Ezzel az a bökkenő, hogy a csapat ennél komolyabb, mintsem, hogy égesse magát a pályán. A második verzió az, hogy a Peugeot egyfajta B-csapataként indulnak, kipróbálva új fejlesztési irányokat is. Azt, hogy az így gyűjtött tapasztalatokat a Hansen-féle 208-asok fejlesztéséhez használják majd, vagy az SLR a jövőben első számú alakulattá kíván e válni, esetlege az elektromos ralikrosszhoz tesztelnek e már, majd az idei eredmények mutatják meg. 

foto: Sebastien Loeb Racing