Ilyen autókkal kezdték a Rali Vb menői

Az első mindig fontos, emlékezetes és örök emlék. Így vannak ezzel a WRC pilóták is, akik ezúttal első versenyautójukra emlékeztek, és ezelet az emlékeket megosztották a Vb honlapjával is. Nézzük kinek melyik volt az első.

Sebastien Ogier

Az első autóm egy Peugeot 206-os volt, amivel a Rallye Jeunes Kupában versenyeztem Franciaországban. Szép emlékeim vannak, és ez vicces, mert nem is olyan régen megtaláltam a srácot aki megszerezte az autómat. Természetesen mondtam neki, hogy ha egy napon eladja, akkor vevő vagyok rá, mert szeretném megtartani karrierem egyik emlékeként” – mondta az első versenyautójáról Ogier. 

Mads Ostberg

Az első raliautóm egy gyönyörű Opel Ascona volt. Tizenöt évesen vásároltam, 2000 euró körüli összegért, és már akkor is eléggé öreg volt. 1987-es gyártás, épp mint én. Még megvan az autó. Az első versenyem 2004-ben Svédországban futottam vele, nagyszerű élmény volt. Előtte is volt néhány versenyem, azokon apámnak navigáltam, úgyhogy ismertem már a ralit, de az első verseny pilótaként nagyon jó volt” – mesélte Ostberg, és néhány részletet is elárult az Asconáról. “Olcsó autó volt, így semmi sem úgy működött rajta, ahogy kellett volna. Emlékszem, néhányszor fékproblémái voltak, aminek az okát sosem találtuk meg. Időről időre elment a szervó, így nem tudtam lelassítani, ami elég ijesztő volt. Sosem ütköztem emiatt, de a pályáról persze leestem.”

 

madsostberg (@madsostberg) által megosztott bejegyzés,

Hayden Paddon

Az első autóm egy Mini volt. 13 évesen Új-Zélandon időfutamokon versenyeztem vele. Emlékszem az első versenyem nem tudtam befejezni, de nagyon sok tapasztalatot gyűjtöttem” – idézte fel Paddon az emlékeit, de a kép láttán nehéz elhinni, hogy mindez 2000-ben történt, és nem a hetvenes években. 

Thierry Neuville

A Svéd Ralin győztes belga ezt az évet nosztalgiázással kezdte, hiszen február elején azzal az újjáépített Corsával versenyzett a Legend Boucles de Bastogne versenyen, amivel karrierjét kezdte 11 évvel ezelőtt.

“2007-ben vásároltam az autót, ami egy nagyon egyszerű kocsi volt, de nagyon gyors. A váltó és a motor is át volt építve. Az első két versenyemen második és harmadik helyen végeztem, így ez jó kezdés volt a ralihoz. Mielőtt megvettem a kocsit navigátor voltam. A legelső versenyemen 10 kilométerig jutottunk, aztán egy fának ütköztünk. Itt abba is hagytam a navigátorkodást, annak ellenére, hogy az ütközés nem az én hibám volt. A volánhoz ültem, és ahogy mondtam, az első versenyen Luxemburgban rögtön második lettem.” 

Ott Tanak

“2003, 2004 körül volt néhány ralikrossz futamom egy Volkswagen Sciroccoval. Öreg autó volt, 86-os vagy 87-es, egy nagyon erős 2 literes motorral, de a karosszéria nem volt túl jó, főleg a mai WRC autókhoz képest! De azt hiszem, ha egy nehezen kezelhető autóval kezded a pályád, ami nehezebbé teszi a pilóta munkáját, akkor fejleszteni tudod a versenyzői képességeid, mert sokkal keményebben kell dolgoznod.  Az első ralim egy helyi verseny volt, amin egy Volkswagen Golf II-vel indultunk. Négy kilométer után összetörtem, úgyhogy már akkor is nyomtam! Kiflibe hajlott az autó. Az eset után azért elég sokat tanultam, de az első négy kilométeremre még mindig emlékszem.”