
Thierry Neuvillenek vasárnap három gyorsaságira kell beosztania 22 másodperces előnyét Craig Breen előtt, hogy 2018-ban megnyerje a Svéd Ralit. Ebben leginkább a harmadik helyen álló csapattárs Andreas Mikkelsen tud neki segíteni, mert a norvég 9 másodperc hátrányban van Breen mögött. Ha Mikkelsen támad, Breennek dönteni kell, hogy védi a biztosnak látszó dobogós helyet, vagy kockáztat a győzelemért.
Figyelembe véve, hogy a Citroennek égető szüksége van egy sikerre, és a Svéd Ralin személyesen is ott van Carlos Tavares a PSA első embere, mi arra tippelnénk, hogy Breen boldog lenne a második hellyel, sőt a harmadik miatt sem szomorkodna, de vasárnap kiderül, hogyan gondolkodnak a franciák.
Neuville szombaton négy szakaszt nyert, de korántsem volt könnyű napja. A tízes gyorson megforgott, valószínűleg amiatt, hogy Mikkelsen előtte egy kicsit átrendezte a hófalat, később pedig a Colin’s Cresten majdnem eldobta az i20-ast.
🤩 Amazing jump at #colinscrest! Maybe not the longest but the most spectacular for sure! Well done captain @thierryneuville 👨🏼✈️
🎥 Full video coming soon… #WRC #RallySweden #HMSGOfficial pic.twitter.com/Bl9sLCTiUH
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) 2018. február 17.
Craig Breennek remek napja volt. Az első két gyorsaságin fellépett a második helyre, a 12-es szakaszt megnyerte, és egész nap szuperlatívuszokban beszélt az autóról. Profi vezetés, profi hozzáállás, megérdemelné a második helyet. Az ír teljesítménye egy picit elvonja a figyelmet Ostbergről, pedig ő is pompás teljesítményt nyújt, egész nap tartotta az ötödik helyet, kicsit küzdött az autóval, az utolsó, Torsbyban rendezett sprintszakaszon pedig elfelejtette becsukni az ajtót, ami az első kanyarban persze szépen ki is nyílt… Kris Meeke délután motorproblémák miatt kiesett, de ennek előzménye is volt. Eltalált egy hófalat, és miután kikecmergett, ütközött a hátulról érkező Tanakkal. A motor azonban még hófalnak ütközés miatt ment tönkre, a motortérbe jutó hó miatt a turbó meghibásodott, így Meeke számára véget ért a verseny.
Hayden Paddon a negyedik helyen áll a Hyundaijal, nem nagyon találta az autó egyensúlyát, aztán pedig a kijárt utakra panaszkodott. Mögötte Ostberg az ötödik, majd jön a legjobb Toyota versenyző, Esapekka Lappi, aki egyelőre elégedett, ha pedig vasárnap le tudja dolgozni a 9 másodpercet Ostberghez képest, akkor egyenesen boldog lesz.
Latvala a hetedik helyen fejezte be a napot, ami nagyon rosszul sikerült számára. Folyamatosan panaszkodott az autóra, éjszaka ki is cserélik a differenciált, mert vezethetetlennek titulálta a Yarist. Ráadásul a 11-es gyors első kanyarjában nagyot hibázott, emlékezetből akart ötödik fokozatban fordulni, de túl nagy volt a tempó, nem sokon múlt, hogy véget érjen számára a verseny.
Teemu Suninen a legjobb fordos versenyző a nyolcadik helyével, annak ellenére, hogy sokszor úgy közlekedik a hófalak közt, mint tongai szánkós a Téli Olimpián. Nagyon szimpatikusan nem is hárítja a felelősséget, az autó helyett a vezetőben kell keresni a hibát, mondja, miközben a sztár csapattársak mögötte vannak. Szerencsétlen Ogier csak a tizedik, pénteken elsőként rajtolt, szombaton másodikként, és ez meg is pecsételte a versenyét. Próbált örömautózni, és a tizenegyes szakaszon futott egy harmadik időt, de ezt a versenyt már elengedte. Malcolm Wilson hangulatán így csak a 62. születésnapjára érkező köszöntések javíthatnak.
A kilencedik helyen Tanak fejezte be a szombatot. A Meekevel történt ütközéssel sokat veszített, ráadásul a vasárnapi rajtpozíciójával a Power Stageen sincs sok esélye, így már most biztos, hogy nem a Svéd Rali lesz az idei kedvence.
A WRC2-ben továbbra is Katsuta Takamoto vezet, 12.2 másodperc az előnye Tidemand előtt, Veiby pedig 20 másodpercre van tőle a harmadik helyen. Huttunen már messze van tőlük, mert a 11-es gyorson négy percet veszített, amikor egy hófalban ragadt, így csak a hatodik. Takamotonak már őszintén szurkolunk, a japán megérdemelné a győzelmet. Persze tudni kell, hogy a srác nem valami nyeretlen kétéves, 2016-ban a Tomi Makinen Racingnél versenyzett, és Daniel Barrit navigált neki.
A Svéd Rali állása 16 gyorsasági után:
1 | Thierry Neuville, N.Gilsoul | Hyundai Shell Mobis WRT | Hyundai | 2h23m23.8s |
2 | Craig Breen, S.Martin | Citroen Total Abu Dhabi WRT | Citroen | 22.7s |
3 | Andreas Mikkelsen, A.Jager | Hyundai Shell Mobis WRT | Hyundai | 32.0s |
4 | Hayden Paddon, S.Marshall | Hyundai Shell Mobis WRT | Hyundai | 48.6s |
5 | Mads Ostberg, T.Eriksen | Citroen Total Abu Dhabi WRT | Citroen | 56.8s |
6 | Esapekka Lappi, J.Ferm | Toyota Gazoo Racing WRT | Toyota | 1m05.8s |
7 | Jari-Matti Latvala, M.Anttila | Toyota Gazoo Racing WRT | Toyota | 2m03.3s |
8 | Teemu Suninen, M.Markkula | M-Sport Ford WRT | Ford | 2m20.5s |
9 | Ott Tanak, M.Jarveoja | Toyota Gazoo Racing WRT | Toyota | 3m41.3s |
10 | Sebastien Ogier, J.Ingrassia | M-Sport Ford WRT | Ford | 4m24.9s |
foto: Citroen Media, M-Sport, Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport
1 Trackback / Pingback
Comments are closed.