A Forma-2-ben is elindult a pilótakeringő

Közel két hónap múlva Bahreinben ülnek először autóba a Forma-2-es pilóták, a bajnokság pedig 12 versenyhétvégén át zajlik, szokás szerint a Forma-1-es futamok betétversenyeként. Idén nem lesz különálló futam, minden verseny az F1-es hétvégékre került. Az első teszt időpontja már belátható időn belül van, március 6-8-ig Le Castelletben gyakorolnak a csapatok, majd március 21-23-ig a szezonnyitó helyszínén Bahreinben tesztelnek. Az autók nagyot változnak majd, új karosszériával és új erőforrással érkezik 2018-ban a Forma-2, erről részletesen itt írtunk. A váltásra komolyan készülnek a csapatok is, hiszen egy új technikai környezet lehetőséget ad arra, hogy a nagy csapatok előnyét ledolgozzák a kicsik. A rajtrácson 11 csapat 22 autója sorakozik majd, de lesznek távozók és érkezők is.

A Rapax és a Russian Time távozott a sorozatból. Utóbbi hiánya fájó lesz, első és utolsó évükben csapatbajnokságot nyertek, de mindegyik szezonjukban élvezetes versenyeket futottak a pilótáik. Hír nincs róluk, weboldalukon az utolsó (és idei egyetlen) bejegyzés egy születésnapi köszöntő a csapatvezető Svetlana Strelnikovának.

A két távozó helyére három új istálló érkezik. Egy év szünet után visszatér a Carlin, a Formula 3.5 V8-ból pedig jön a Fortec és a Charouz. 

A regnáló F2-es bajnok Charles Leclerc a Forma-1-be távozott, idén a Saubernél versenyez majd, és a Prema nem várt sokáig a pilótakereséssel. Némi meglepetésre elküldték Antonio Fuocot is, és Nyck de Vriest valamint Sean Gelaelt szerződtették. Előbbit értjük, utóbbit nehéz megmagyarázni, hacsak nem kedvelték meg a sült csirkét…

Fuocónak sem kellett sokáig kopogtatnia, a Charouz azonnal lecsapott a roppant tehetséges olaszra, akinek véleményünk szerint fejben kell még sokat fejlődnie. Fuoco mellé Louis Deletrazt választották. A fiatal svájci eddig nem mutatott sokat, de a gének (és kapcsolatok) tekintetében nem áll rosszul, édesapja Jean-Denis Deletraz három Forma-1-es futamon is elindult, igaz célba csak egyszer ért, de Le Mansban 2001-ben és 2002-ben is kategóriaelső volt. 2002-ben Walter Lechner volt az egyik csapatársa, ugye milyen kicsi az autósportos világ?

A Carlin sem várt sokáig a pilóták bejelentésével, Lando Norris  és Sergio Sette Camarra ül majd az autóikban, talán nem is kell magyarázni mennyire jól választottak. A brazillal kapcsolatban eleinte voltak kérdőjelek, de tavaly a nyári szünet után mintha egy másik pilóta tért volna vissza a pályára, mind a 47 pontját a második félévben szerezte, a makaói F3-as versenyre pedig jól emlékszünk.

A negyedik csapat amelyik bejelentette mindkét versenyzőjét az ART Grand Prix. Nicolas Todt és Frederic Vasseur sikercsapata tavaly ugyan felejthető teljesítményt nyújtott, de eddigi versenyzőik karrierje jól mutatja, hogy nem tesz rossz lóra aki náluk versenyez, még Szirotkinból is sikerült F1-es pilótát faragniuk. Nem volt nehéz dolguk a pilótakereséssel, a tavalyi GP3-as négyesükből vették a két sikeresebb versenyzőt, és benevezték őket a Forma-2-be. A GP3-bajnok George Russel és a második helyezett Jack Aitken remek páros, ha a csapat jól alkalmazkodik az új autóhoz, újra a bajnoki címért küzdhetnek.

A gyári támogatás sosem jön rosszul egy versenyző karrierjében, és a Honda hátszél egyenesen az Ardenhez repítette Nirei Fukuzumit. A japán tavaly harmadik lett a GP3-ban, de teljesítménye nem olyan meggyőző, mint az ART-nál versenyző két korábbi csapattársa esetén. Az Arden még nem árulta el ki lesz a másik pilótája. Fukuzumi honfitársa Nobuharu Matsushita biztosan nem, ő visszament Japánba, és a Super Formula bajnokságban versenyez 2018-ban.

A legutolsó pilótabejelentés  január végén történt, a Campos lecsapott a korábbi Russian Time pilóta Luca Ghiottóra. A 22 éves olasz három remek szezonon van túl, 2015-ben Esteban Ocon mögött második volt a GP3-ban, majd három dobogós helyezés után egy futamgyőzelmet is szerzett Malajziában az első GP2-es évében. Tavaly negyedik lett a Forma-2-ben, ám nyerni ismét csak egyszer tudott, igaz azt épp Monzában, hazai pályán hozta össze.

Így állunk most, február elején, várjuk a további bejelentéseket, 12 hely még szabad.

A Forma-2 2018-as mezőnye:

 Arden International  Nirei Fukuzumi
 TBA
 ART Grand Prix  Jack Aitken
 George Russell
 Campos Vexatec Racing  Luca Ghiotto
 TBA
 Carlin  Lando Norris
 Sérgio Sette Camara
Charouz Racing System  Louis Delétraz
 Antonio Fuoco
 DAMS  TBA
 TBA
 Fortec Motorsports  TBA
 TBA
 MP Motorsport  TBA
 TBA
 Prema Racing  Sean Gelael
 Nyck de Vries
 Racing Engineering  TBA
 TBA
 Trident  TBA
 TBA
foto: fiaformula2.com