Kezdődik a WRC idény – Monte-Carlo Rali

Csütörtökön a Monte-Carlo Ralival kezdetét veszi a 2018-as Rali Világbajnokság. 1911-ben még 25 lóerős autóval is meglehetett nyerni a Montét, akkor ez Henri Louis Rougiernek sikerült egy Turcat-Méry 25 HP típusú autóval. Aztán a hatvanas években egy Mini is képes volt borsot törni a nagyok orra alá, de ma már a nagyok elsőségét nem veszélyezteti senki. Ennek ellenére a Monte-Carlo Rali az a verseny, ahol egyik csapat sem mer esélylatolgatásokba bocsátkozni.

17 gyorsasági, 395 kilométeres össztávval, a megnyitó pedig természetesen a híres Casino téren lesz csütörtök este. Rögtön az ünnepélyes pillanatok után belecsap a mezőny a lecsóba, két éjszakai gyorsaságival a hegyek között. Utána pénteken korai kelés, mert jön három újabb gyorsasági, amit kétszer is teljesítenek. Szombaton öt gyorsasági, és rengeteg összekötőszakasz szerepel a programban, az életüket is elunják majd a versenyzőpárosok a közúti forgalomban… Vasárnap pedig a hercegség felett jelölték ki a szakaszokat, a négyből kétszer a legendás Col de Turinin kelnek át a versenyzők. A tavalyi évhez a szakaszok fele új lesz, a csütörtöki Thoard – Sisteron gyorsaságit ebben az irányban még sosem teljesítették a WRC történetében.

A legnagyobb kérdés persze megint az időjárás és a gumiválasztás lesz. Az aszfaltos verseny bármelyik kilométeren havassá vagy jegessé alakulhat, így a jégkémek szerepe hatalmas lesz, és a gumiválasztás is megjósolhatatlan, biztos, hogy a szöges gumik is előkerülnek.

A Montén mutatkoznak be először az új WRC modellek, mert abban azért biztosak lehetünk, hogy az eddigi fotókon, bemutatókon és tesztvideókon a csapatok gondosan rejtegették a valódi újításaikat. Az M-Sport a Seabastien Ogier, Elfyn Evans, Bryan Bouffier trióval próbálja egy megfelelő kezdő lépést tenni a címvédés felé. A Hyundai Andreas Mikkelsent, Thierry Neuvillet és Dani Sordót veti be, a Toyota pedig az Esapekka Lappi, Jari-Matti Latvala, Ott Tanak hármassal vág neki a Mone-Carlo Ralinak. A kakukktojás a Citroen, nem elég, hogy Yves matton lelépett a csapattól, még harmadik autójuk sem lesz, így Kris Meeke és Craig Breen vezeti majd azt a C3 WRC-t amit már a tavalyi v közepe óta reszelgetnek, de Matton távozása nekünk azt jelzi, hogy nagy eredményekre ne számítsunk tőlük. Igaz a Monte épp az a verseny, ahol akár szerencséjük is lehet.

A WRC2-ben elég karcsú a mezőny, de egy jó kis Camilli – Kopecky – Suninen csata még összejöhet.

Részletes nevezési lista itt: http://acm.mc/wp-content/uploads/2018/01/LISTE-ENGAGES-PAR-ORDRE-DE-PRIORITE.pdf

Itiner pedig itt: http://acm.mc/wp-content/uploads/2017/12/RAMC2018-ITINERARIES-V5.pdf