Ők állnak Nagy Norbi ETCC 2. helye mögött

Nagy Norbert 2017-ben második lett az Európai Túraautó Kupában a Zengő Motorsport Seatjával. Sokszor elmondtuk már mi is, és a versenyzők is, hogy az autósport csapatsport, ezek a sikerek nem jöhetnének létre a Csapat nélkül. A tavalyi szezon végén megkértük fotós barátunkat Sándor Tamást, vagy ahogy sokan ismerik STom-ot, hogy fotózza le nekünk Norbi csapatát, most pedig leültünk a gép elé Nagy Norbival, és közösen megnéztük a képeket. Következzék tehát a Zengő Motorsport ETCC 2. helyezett csapata a versenyző szemüvegén keresztül (szigorúan ABC sorrendben). 

Ámann Csaba

Csaba ha jól emlékszem, a Nordschleifén volt először az én autóm mellett, és benne a szerelő mellett a rajongót is megismertem. Nemcsak nagyon jó szerelő, hanem szurkoló is egyben, a versenyhétvége folyamán rajta pontosan látszik, hogy hogy állunk, a kisebb részsikereknek is nagyon tud örülni, ha pedig nem megy annyira jól, akkor az is látszik rajta. Minden egyes boxlátogatásnál az elsők közt volt aki megkérdezte milyen volt a kocsi, és látszott, hogy nagyon boldog, ha az a terület amit ő szervizelt az jól működött az autón. Fontos, hogy ilyen emberek is legyenek a csapatban.

Balogh István

Sityunak ismeri őt mindenki a paddockban, ő is oszlopos tagja a Zengő Motorsportnak, szinte minden csapatról készült fotón szerepel. A futóműállítás a szakterülete, ez mindig rá van bízva, nemcsak nálunk, hanem a TC1-es Hondáknál is, ami már jóval nagyobb feladat. De bármi egyéb munkát is rá lehet bízni, és sokszor nagyon jól jön a problémamegoldó képessége. Sityu nagyon szerethető figurája a csapatnak,  jó humora van, de ha nem mennek jól a dolgok, akkor el is tud keseredni, ami számomra azt mutatja, hogy ennyi év után is megmaradt benne a rajongó. Ő az egyik olyan csapattag, aki nélkül nem tudnám elképzelni a Zengő Motorsportot.

Démi Béla

Bécit 2013 óta ismerem, akkor mi még a Zengő Juniorban mentünk, ő pedig a nagy Zengő csapatban dolgozott, így ritkán találkoztunk. 2016-tól vagyunk szorosabb kapcsolatban. Ő kezeli a gumikat a csapaton belül, ő készíti ki a slick és esőgumikat,  ő rendeli meg a gumikat, ő veszi át őket, de még a sérült felnik javítását is ő intézi. Az egyik legrégebbi tagja a csapatnak, nélküle is nehezen is tudnám elképzelni a Zengő Motorsportot. 

Nagyon szeretek vele beszélgetni, kellemes személyiség, remek a humora, és még a legrosszabb helyzetekben is tud olyan hangulatot teremteni, ami arra ösztökéli az egész csapatot, hogy menjünk tovább, ne adjuk fel az utolsó utáni pillanatban sem. 

Kathi Sándor

Talán egy pilótának mindig a mérnökével van a legszorosabb kapcsolata a versenyeken. Sanyit sem ismerem régóta, de már elég szoros barátságot kötöttünk, szezonon kívül is vannak közös programjaink. Szerintem ő az egész mezőny egyik  legjobb mérnöke. Volt arra példa, hogy a verseny előtt nem tudtunk tesztelni, egy-két menésből kellett megtalálunk a beállításokat, és egymás után három pole pozíciót futottam tökéletes beállítással, ami az ő érdeme is, nem csak az enyém. Megmondtam, hogy mit szeretnék érezni az autóban, és találgatás, próbálkozás helyett, rögtön olyan beállítást adott, amivel pontosan úgy viselkedett az autó, ahogy szerettem volna. Felnézek rá, mert én nem is értek annyira, az autókhoz, hogy bele tudjak szólni, és mégis tökéletesen végzi a munkáját.
Konfliktus nélküli a kapcsolatotok a pályán is?
Volt már olyan, hogy gumistratégia terén különbözött a véleményünk, de a legtöbbször tiszteletben tartom az ő véleményét, és hagyom, hogy felülírja az én elképzeléseimet, és ez eddig az esetek többségében jó döntés volt. Kétirányú a kapcsolat, mert én is át tudom adni számára azokat az információkat, amelyek szükségesek ahhoz, hogy ő a helyes irányba tudjon mozdulni. 
Sanyi a Bári testvérek unokatestvére, előfordul, hogy telefonos segítséget kér?
Sokszor kérdeztem már tőle, de erről nem hajlandó beszélni. Gyanítom, hogy néha kér tőlük segítséget, de szerintem ez teljesen rendben is van így.
Milyen ember?
Nagyon jó ember. Mindig nagyon választékosan fejezi ki magát, ez néha már viccesen hangzik, de ezt már ő is direkt csinálja. Még sms-ezni is szórakoztató vele, mert ott is olyan mondatokat formál. A feszült pillanatokban nagyon látszik rajta, hogy izgul, folyamatosan fel le mászkál, de ez nem megy a koncentráció rovására, ilyenkor is jó döntéseket tud hozni. Remélem vele is sokáig tudok még együtt dolgozni.

Menczel Krisztián

A Zengő Motorsport fő szerelője. Ha bemegyek Budapesten a műhelybe, akkor az asztalán olyan dolgokat látok, amihez hozzá sem tudok szólni. Ő az, aki szét meri szedni a WTCC Honda turbóját, olyan alkatrészekhez képes hozzányúlni, amihez más nem merne. Nagyon felelősségteljes a feladata, ő dönt arról, hogy egy alkatrészt cseréljünk az autóban, vagy sem, eltörik vagy nem, cseréljük a féket vagy ne.  Krisztián nélkül szétesne az egész, szorosan együtt dolgozik Zengő Zolival és a mérnökökkel, ő a kapocs köztük, és a szerelőcsapat között. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy a mérnök megbeszéli vele, hogy mit kell csinálni az autón, majd Krisztián kiosztja a feladatokat. Én általában akkor kommunikálok vele, ha valami nagyobb baj van, és őt kell kérdeznem, hogy mégis mire számítsak, mikor lesz kész az autó, de azt is vele beszélem meg, hogy egy-egy problémát mi okozhatott, vezetéstechnikai eredete van e, vagy tőlem független műszaki ok játszott közre. Ha közös futamunk volt, akkor ő általában a WTCC-s autókkal dolgozott többet, de megnyugtató ha őt is látom az autó mellett, mert tudom, hogy ha ő azt mondja, hogy rendben van az autó, akkor tényleg rendben is van a technika. A sok felelősség rányomja a bélyegét a versenyhétvégéire is, sokszor komorabbnak tűnik, és néha ismerni is kell őt, hogy ne sértődjünk meg egy egy megjegyzésen. De ez pusztán azért van, mert tényleg óriási felelősség nyugszik a vállán. Olyan feladatot végez, amit csak nagyon kevesen tudnának megtenni. Az utazások során viszont egy egészen más embert láthatunk, akkor ő is tud egy kicsit lazítani.
A többi csapat is elismeri a tudását?
Egészen biztos vagyok benne, hiszen ha bármi probléma van az autókkal, mindig ő megy át a másik csapatokhoz segíteni, sokszor Zengő Zolival karöltve, így megvan a respektje az egész paddockban.

Száva Márton

Marcit 2004 óta ismerem, akkor kezdtem az autósportos karrieremet. 2007-ig ő szervizelte a gokartjaimat. Utána elváltak útjaink, és most dolgoztunk újra együtt. Természetesen rögtön nosztalgiáztunk is egy kicsit, készítettünk is egy képet, a gokartos és a mostani korszakról, 13 év különbséggel.

Marcinak rengeteg tapasztalata van a túraautókkal, korábban a B3 Racingnél is sokat szervizelt, és az Engstler Teamnél is szerel Golfokat, de ugye a Golf technikailag szinte ugyanaz, mint a Seat. Mindig tudta, hogy hová kell nyúlni, tökéletesen ismeri az autót, nagyon jó szerelő.

Vinkovits Béla

Őt nagyon sokan SRT-s Bélának ismerik, mert az SRT-nél dolgozik, én is onnan ismertem régebbről. Mindig is tudtam, hogy nagyon jó szerelő, eddig a terepraliban szervizelt, de az elmúlt szezonban többször is eljött velünk a versenyekre. Itt is egyből tudja, hogy mihez kell nyúlni, az egyik legprofibb szerelőt ismertem meg a személyében. Amikor az autómat az utolsó pillanatban kellett a nulláról összeépíteni, akkor Krisztiánnal folyamatosan, mindenféle vita nélkül tudtak együtt dolgozni. Aki pedig Krisztiánnal így együtt tud dolgozni, az szerintem nagyon profi. Bélát nem lehet kizökkenteni, és nagyon sokszor ez nyugtatja meg az embert, hogy a legfeszültebb pillanatban is ugyanolyan hangnemben,  ugyanúgy tud beszélni mindenről. Ez visszazökkenti a környezetét is, a nyugodtabb, összeszedettebb irányba. Bélát semmi sem tudja megzavarni, mindig ugyanolyan nyugodt, precíz, összeszedett, fontos tagja a csapatnak.

Vörös Gábor

Vörös Gabi nem jött velünk minden versenyre, de neki is komoly része volt a sikerben. Univerzális csapattag, a kamiont is ő vezeti, és sok feladatot ő csinál az autó körül. Érdekesség, hogy az ATB tagja is, tehát volt olyan MNASZ verseny ahol az egyik hétvégén az autómat vette át, aztán pedig már az én autómat szerelte az Eb-n. Ő is az a típus aki nagyon tud örülni a sikereknek, és a versenyhez nem kapcsolódó témákról is jókat lehet vele beszélgetni.

Zengő Zoltán

Zolit nem kell bemutatni senkinek, ő a csapatfőnök, aki az egészet összetartja. Azokban a pillanatokban, amikor mindenki egy kicsit reményvesztett, nagyon kellenek azok a kis összeröffenések a boxban, ahol újra a helyes irányba állítja a csapatot. Ha egyszerűen akarok fogalmazni, akkor azt mondom, hogy a versenyhétvégéken az ő feladata inkább a kríziskezelés. A képen egy nagyon jellegzetes arckifejezését látjuk, állandóan koncentrál, és mindig megvan a fejében a B, sőt a C terv is. 
Szoktatok kettesben is beszélgetni egy versenyhétvégén?
Volt már olyan, hogy minden simán ment, és nem ültünk le beszélgetni. Azonban előfordul, hogy jót tesz nekem is, ha elmondja az elképzeléseit a hétvégéről, és jó neki is, hogy jobban átlássa az én helyzetemet az autóban. A vezetéstechnikába nem szól bele, még akkor sem, ha megvan hozzá a tapasztalata, ezeket a kérdéseket a mérnökkel, és ha van, akkor a csapattársammal szoktuk megbeszélni.
Gonosz leszek, mit mond Zoli, ha nem sikerül egy rajt?
Először azt mondta, hogy elizgulom a rajtokat, de aztán év végére kiderült, hogy nekem volt igazam, és valóban egy technikai hiba miatt nem sikerültek a rajtok a szezon elején. Év végére ezt a Seat Sport segítségével orvosoltuk, és onnantól minden rendben volt. 

foto: STom