
Nasser Al-Attiyah volt e leggyorsabba Dakar első napján, igaz a mindössze 31 kilométeres sivatagi speciálszakaszon sokat nem lehetett nyerni, veszíteni viszont annál többet. A motorosoknál a tavalyi győztes Sam Sunderland lett az első, a quadoknál Ignacio Casale, a kamionos mezőnyben viszont a tatrás Alaes Loprais jelezte, hogy az Iveco nagyágyúinak távollétében ő lesz a Kamaz első számú kihívója.
A Dakar mezőnye az ünnepélyes megnyitó után 200 kilométeren át embertömegben autózott Piscóba, majd a táborhely körül tettek meg egy 31 kilométeres kört a sivatagban. A Toyota kezdett a legjobban az autós mezőnyben a katari Al-Attiyah mögött a csapattárs holland Ten Brinke lett a második, de már 24 másodperc hátránnyal. A harmadik egy hazai pilóta lett, majd az újonc Bryce Menzies következett a Mini Buggyval.
“Mellbevágó volt, hogy mennyire jól kezelhető az autó. A kétkerékhajtású új buggy remekül működött a homokban, várom már a további sivatagi szakaszokat.” – mondta Menzies.
Az első 30 kilométer után, talán a Peugeot annyira nem várja a sivatagot, a legjobbjuk Stephane Peterhansel csak a 11. lett. “Nem voltam túl magabiztos a dűnéken. A nap nagyon magasan volt, így nem voltak árnyékok a dűnék tetején, emiatt nehéz volt olvasni őket. Találkoztunek egy motorossal is aki elesett. A biztonságra törekedtem, mert nem éreztem rá a homokos szakaszra, holnap majd meglátjuk, hogy alakul” – mondta Peterhansel. Szintén óvatosan ment Despres és Sainz is, így csak a 15. és 16. helyen végeztek, Loeb viszont 3 kilométer után elveszítette a fékeket, ezért extra óvatosan gurult végig a pályán, a 29. lett.
Szalay Balázsék már az első napon hibáztak, a navigációval akadt gondjuk: “Rögtön a rajt után nem mentünk elég pontosan, kihagytunk egy GPS-pontot, ami miatt vissza kellett fordulnunk, úgyhogy majdnem két kilométert tettünk meg pluszban” – nyilatkozta Szalay Balázs. A magyarok a 36. helyen értek célba.
Motorosaink sem voltak túlságosan gyorsak, a rutinos Saghmeister Gábor a 81. lett, Gyenes Emánuel a 85., Dési János nem fért be a legjobb 100-ba, Horváth Lajos pedig több, mint egy órát veszített és csak a 135. lett az első napon.
A kamionosok közt Ales Loprais 22 másodperces előnnyel lett az első, mögötte pedig egy Renault következik, Martin Van Den Brinkkel a kormánynál. A legjobb Kamaz versenyző Eduard Nikolaev volt, ő harmadik lett, 29 másodperc hátránnyal.
Az első versenynapon kiesők is voltak, legrosszabbul a motoros Joaquim Rodrigues járt, ő néhány méter után esett motorjával, és kórházba is kellett szállítani. Nem volt könnyű első napja a két Coronel testvérnek sem, a Beast becenévre hallgató versenyautójuk makrancoskodott, így csak a 83. helyen evickéltek be a célba.
