Jövőre világkupa lesz a WTCR, hivatalosan is vége a WTCC-nek

Az FIA Motorsport Világtanácsa mai ülésén kimondta, hogy a WTCC 2017. december 8-án megszűnik. 2018-2019-ben egy világkupa veszi át a sorozat helyét, amelynek neve WTCR – FIA World Touring Car Cup lesz, a promóter továbbra is az Eurosport Events.

A WTCR az FIA TCR szabályrendszerrel működik majd a következő két évben, és ezeket a szabályokat befagyasztják erre az időszakra. Csak az FIA World Cup gépkönyvvel rendelkező TCR versenyautókkal lehet nevezni az új sorozatba, amely egyben a TCR Internationalt is váltja majd, azaz a TCR International tulajdonképpen megszűnik. A WTCR-be csak privát csapatok nevezhetnek, a gyártók részvételét nem engedélyezik. A nevező csapatoknak minimum két autóval kell rendelkezniük, és a nevezési díj a két autóra 150.000 Euro. Maximum 26 autó indulhat a kupában, a teljesítménykülönbségek kiegyenlítést pedig továbbra is a BOP és az eredmények után járó ballaszt rendszerrel végzik majd. 

A 2018-as versenynaptárt, valamint a gumik és az üzemanyagok beszállítóját a későbbiekben hozzák nyilvánosságra.A hivatalos közlemény ugyan nem tér ki rá, de Oláh Gyárfás az MNASZ elnöke úgy értesült, hogy 9 és 11 között lesz a versenyhétvégék száma, amelyeken három futamot rendeznek majd. Szombaton két szabadedzést az első időmérőt és az első futamot tartják, míg vasárnap a második időmérőt, és a második és a harmadik versenyt rendezik. A Hungaroringre a tervek szerint az április 22.-i hétvégén érkezik a WTCR.

Az autosport.com információi szerint a 26 állandó nevező mellett két szabadkártyás versenyző is indulhat a futamokon. A lap azt is megtudta, hogy a vasárnapi időmérő és a két futam a jelenlegi WTCC szabályok szerint zajlik majd, azaz lesz nyitó és fő futam is. A pontozási rendszerről azonban még nincs információ.

Az előzetes találgatások tehát beigazolódtak, talán csak a nevezési díj mértéke magasabb a vártnál. A TCR versenyautók ára maximum 130.000 Euro, így az éves nevezési díj az autó értékének több mint a felét jelenti majd. Egy kétautós csapatnál csak az autók ára és a nevezési díjak 410.000 eurót jelentenek, ehhez jön még a működési költség, a munkabérek, a kopó alkatrészek, a gumik, és az esetleges törések költsége. Nem lesz olcsó sorozat a WTCR sem.