Katari pályabemutató és néhány titok Michelisz Norbitól

A Volvónak fekszik a katari pálya, mondta el többször is Michelisz Norbi, de most nézzük részletesen mit árult el a Losail International Circuitról és a versenyhétvégéről a világbajnoki esélyesünk!

Két vagy három kör után már nincs olyan érzésed, hogy éjszaka versenyeznél, mert a világítás ultra high tech, és emiatt tökéletesek a látási viszonyok. De persze azért egy kicsit más, mint a többi verseny.

A versenyzőnek kell eldöntenie melyik sisakrostélyt választja. A sötétebbel könnyebb a naplementében, de amikor kezd sötétedni, akkor már jobb a világosabb. A színt is megválaszthatjuk, így mi döntjük el milyen színben látjuk a pályát.”

Kora délután kezdünk, és fura érzés, hogy kapunk egy kis extra időt. A legnagyobb különbség, hogy nincs tennivalónk délelőtt, mert általában korán kelünk, és hamar autóba ülünk. A felszabaduló időben könnyű túl sokat foglalkozni azzal, hogy mi történhet, és ez csak fokozza a stresszt. 2015-ben ilyen helyzetben harcoltam a független bajnoki címért. Emlékszem, hogy elég kimerült voltam már mire csütörtökön és pénteken először autóba ültem.”

Mint minden versenyen, itt is könnyű ételeket eszünk. Katarban a titok, hogy kétszer vacsorázunk valami könnyűt, mert fontos, hogy péntek estére elég energiánk maradjon. Nem szabad túl sokat enni csütörtökön, pedig szívesen megtennénk a stresszes nap után. A menü egyszerű, rizs vagy tészta valamilyen szósszal, hogy ne terhelje meg a gyomrunkat, és valami könnyű húsféle. Néha elaludni is nehéz, de ez is egy olyan dolog, amit ki kell küszöbölni. Nagyon fontos, hogy jól aludjunk, ez is azért kell, hogy péntekre legyen elég energiánk, mert az a nap az, ami igazán számít.”

“Az első szabadedzésen az időmérős beállításokon kell dolgozni, aztán a másodikon a versenybeállításokat kell megtalálni. Ennek az az oka, hogy ezek vannak azonos napszakban. Az FP1 az időmérővel, az FP2 a versenyekkel van egy időben. Ahogy a hőmérséklet emelkedik, az elsőkerékhajtású versenyautók egyre alulkormányzottabbak lesznek, az időmérőn ez lesz a helyzet. A versenyekre azonban inkább túlkormányzottak lesznek a kocsik, így e kettő közt kell megtalálni az egyensúlyt.

“Természetesen a melegben az első gumikra kell nagyon ügyelni, mert hajlamosak túlmelegedni, és akkor szenvedünk a kopásukkal. Naplemente után azonban hidegebbek az abroncsok, és keményebben terhelhetjük őket, mert már nem kell tartani az első gumik túlmelegedésétől. Ez azért furcsa, mert a szezon 90 százalékában az első gumikra figyelünk, de Katar ilyen szempontból különleges, ezért más versenyzői megközelítés kell a hétvégéhez.” 

“Minden alkalommal az első 10 perc a pályatakarításról szól, így mindig sokat javulnak a köridők. Ha ebből előnyt akarsz kovácsolni, akkor a végére kell maradni, és az utolsó percekben lehet a legjobb köröket futni.”

foto: Castrol Honda Racing Media