Rég volt ennyire szoros a csata a WTCC bajnoki címért

Pénteken Michelisz Norbert megvalósíthatja azt az álmát, amelyről még pályafutása kezdetén beszélt nekünk: megszerezheti a Túraautó-világbajnoki címet. Ehhez Thed Björköt kell legyőznie, aki mögött most 6.5 pont a lemaradása. Mivel még 60 pontot lehet gyűjteni a szezonzárón (5+25+30), matematikailag még Bennani, Catsburg, Chilton és Guerrieri is esélyes, sőt ha Monteiro autóba ülne, akár ő is lehetne bajnok, de ők is tudják, hogy ez a verseny Norbi és Björk között dől majd el.

Az FIA a szokásos előzetesében összegyűjtötte, hogy melyek voltak a legszorosabb csaták a WTCC bajnoki címéért, kezdjük ezzel a ráhangolódást a hétvégére.

2005: 

A modern kori WTCC első évében rögtön egy szoros szezonnal nyitottak a versenyzők. A BMW Team UK pilótája Andy Priaulx érkezett Makaóba listavezetőként, de a BMW Team Deutchland színeiben versenyző Dirk Müller mindössze egyetlen pontra volt tőle. Az első futamon az alfás Farfus mögött Prialux lett a második, míg Müller csak a 10. helyen ért célba, és akkoriban az első nyolc kapott csak pontot. A második futam így már csak sétagalopp volt Prialux-nak, de a 10. helyről rajtoló Müller még balesetet szenvedett, így a brit 15 pontos előnnyel lett bajnok. 


2006: 

Augusto Farfus érkezett listavezetőként a makaói szezonzáróra, mellette újra Andy Prialux volt az egyik főszereplő, míg a németeknél most a csapattárs Jörg Müller volt az esélyesebb, mindkét BMW pilóta egy ponttal volt lemaradva Farfus mögött. Két Seatos versenyző is pályázott a bajnoki címre, Tarquini három, Rydell hat pontos hátrányban volt. A pole pozíciót Prialux szerezte meg, és az első futamon is nyert, a riválisok közül Farfus ötödik helye volt a legjobb, így Prialux került előnybe. A második versenyen hiába nyert már Jörg Müller, egyetlen ponttal Priaulx lett a bajnok, és megvédte címét. 

2007:

Újra Makaó, és újra Prialux! A brit ezúttal Yvan Müllerrel csatázott, mindketten 81 ponttal érkeztek Makaóba. A dráma az első futamon történt, Yvan Müller Seatja az utolsó körben megállt, majd a második futamon pedig már nem tudott rajthoz állni. Prialux az első versenyen nyolcadik lett, a második futamon pedig győzelemmel szerezte meg harmadik világbajnoki címét.


2009: 

Ebben az évben Müller már bajnokként versenyzett (2008-ban nyert), de Makaóban egy másik SEAT pilóta Gabriele Tarquini volt a kihívója. Az utolsó futamraTarquini két pontos előnnyel érkezett, mögöttük a harmadik Farfus a BMW-vel már 13 pontos hátrányban volt. A pontozás továbbra is a 10-8-6-5-4-3-2-1-es szisztéma szerint történt, így a két SEAT versenyző között dőlt el a cím. Az időmérőn majdnem elbukták, mert Thompson balesetet szenvedett, és a kifolyt olajat felszórták ugyan, de ezen a poron megcsúszott  Müller, a portól semmit sem látó Tarquini pedig eltalálta őt. Az első versenyen a hetedik és nyolcadik helyről rajtoltak. Huff nyert, Tarquini második lett, Yvan Müller pedig csak ötödik. A második futamon hiába ért célba a harmadik helyen Müller,  Tarquininek már az ötödik hely is elég volt első bajnoki címéhez. 


2011: 

A kakukktojás a sorban, mert a makaói szezonzáró előtt Yvan Müller kényelmes, húszpontos előnnyel vezetett. Rob Huff azonban megpróbálta kihasználni a matematikai esélyt, és mindkét futamot megnyerte. Müller viszont egy második és harmadik hellyel is világbajnok lett, igaz mindössze három pontra olvadt az előnye. 

Idén Michelisz Norbira nehéz feladat vár, mert utoljára 2006-ban fordult elő, hogy nem az lett a bajnok, aki listavezetőként érkezett a szezonzáróra. Az előjelek azonban kedvezőek, mert az év második felében egyértelműen Norbi a leggyorsabb a WTCC mezőnyben. A büntetősúlyok most nem döntenek, hiszen Norbi okos makaói versenyzésének köszönhetően a Volvo és a Honda is 80 kilogrammal indul majd, és a Citroen is kapott 60 kilót, így remélhetőleg Huffék sem szólnak bele a bajnoki címért folyó csatába.

A katari szezonzáró időmérőjét és a futamokat is az M4Sport közvetíti élőben, a promóter Eurosport meglepő módon csak felvételről mutatja meg a Vb címről döntő futamokat.

foto: fiawtcc.com, Honda Media