Michelisz Norbi a bajnokság élén akar hazajönni Makaóból

A bajnokság második helyén 16.5 pont hátránnyal érkezik Makaóba Michelisz Norbert, és első WTCC-s futamgyőzelmének helyszínén le szeretné dolgozni ezt a hátrányt. Norbi elutazása előtt ezzel a mondattal búcsúzott tőlünk: “Mikor hazérek, én vezetem majd a bajnokságot.”

Máig élénken él bennünk az a vasárnap, amikor Michelisz Norbert élete első WTCC futamát nyerte a makaói második versenyen a Seat Leonnal. Akkor alig akartuk elhinni, hogy egy magyar versenyző világbajnoki futamot nyerhet, most pedig Vb címért versenyez Norbi, és újra Makaóban, ahol az utolsó 2014-es WTCC hétvégén egy második és egy negyedik helyet szerzett, és a drámai utolsó futamon megszerezte a bajnoki negyedik helyet is. 

Az egyik kedvenc helyszínem Makaó. Üldözőként egy kicsit nehezebb a szerep, mert az ember bár kockáztathat büntetlenül, de az élen állónak mindig megvan az a lehetősége, hogy apróbb hibák beleférjenek, és makaóban nehéz úgy versenyezni, hogy ne hibázzon az ember. Én bízom benne, hogy Makaóban is tartani tudom a Kínában, de még inkább Japánban látott formát” – mondta Norbi, és azt is hozzátette, hogy bár már 2010-ben is nagyon gyors volt itt, de most arra építhet, hogy a hét év tapasztalattal a háta mögött sokkal kiegyensúlyozottabban versenyez.  

A pálya legendás, 1954-ben rendezték rajta az első versenyt, és azóta gyakorlatilag ugyanazon a vonalvezetésen versenyeznek a pilóták (a hajtűkanyar változott 1958-ban). A 6120 méter hosszú vonalvezetés 24 kanyart tartalmaz, és igazi városi aszfaltcsík, egy pillanatra sem lehet lazítani. A legszűkebb részen, a Melco hajtűkanyarban mindössze 7 méter széles, a versenynaptár egyik leggyorsabb kanyarjában a Mandarin kanyarban pedig 14 méteres. A nyitó futam 8, a fő futam 11 körös lesz, persze csak akkor, ha nincs biztonsági autós fázis. Erre viszont kicsi az esély, Makaóban mindig történik valami.

Itt sokszor adódhat olyan helyzet, amit a versenyzőtől független és  a pilóta nehezebben kezel le, például egy baleset amikor eltorlaszolják a pályát, és a kanyarból kijövet lehet csak észrevenni. Ugyanakkor az ilyen pályákon egy gyengébb autóval is meg lehet mutatni, hogy a versenyző jelentheti a különbséget. Makaó lehetőséget nyújt egy jó versenyzőnek arra, hogy kihozza azt a hétvégéből, ami egy normál pályán nem lehetséges, és én ezért szeretem az ilyen utcai pályákat. Makaó pedig az utcai pályák közül is a legnehezebb.” Így magyarázta Norbi a race1.hu-nak azt, hogy miért szeretik annyira Makaót a versenyzők, miközben kívülről sokszor alkalmatlannak tűnik a pálya az autóversenyzésre. 

A nevezési lista rekordhosszúságú, legalábbis TC1-es léptékkel. 19 autó indul majd, de 21-re is volt esély, ám Monteiro tesztbalesete felülírta a terveket, két autó is hiányzik miatta. Monteirót újra Guerrieri helyettesíti, így a Campos nem talált versenyzőt a Chevrolet-ba, és a portugál balesete miatt a tervezett negyedik Honda sem indul a futamon. Itt lesz viszont Ma Quing Hua, aki újra a Sebastien Loeb Racinggel versenyez, talán most több szerencsével mint az utolsó makaói versenyen, ahol a gumifalban fejezte be a futamot.

Jönnek a helyi “menők” is, három délkelet-ázsiai versenyző is nevezett a hétvégére. A makaói Mak Ka Lok a Ladához csatlakozik. Filipe de Souzát helyettesíti, aki a CTM Makaó Túraautó Kupában versenyez a hétvégén, és a szabályok nem engedik, hogy két bajnokságban is induljon. A Camposnál pedig két hongkongi pilóta vezeti a Chevyket: Wong Po Wah és Chan Kin Pong. Ha jók az információink az első úriember a varrógép bizniszben utazik, a versenyzői pályafutásukról nincs információ.

Nagyon készül Makaóra a Zengő Motorsport is, Zengő Zoliék korán elutaztak, és alaposan felkészítik az autókat. Nagy Daninak és Szabó Zsolt Dávidnak is ez lesz az első makaói versenye, így nem lesz könnyű dolguk. Rajtuk kívül Thed Björk, Yann Ehrlacher és Néstor Girolami sem versenyzett még Makaóban.

Makaó legtapasztaltabbja minden kétséget kizáróan Robert Huff. A brit hét WTCC győzelme mellett 2015-ben a TCR-ben is szerzett egy elsőséget, így nyolcszor állt már a makaói dobogó tetején. Négy különféle WTCC autóval (Lacetti, Cruze, Leon, Granta), és a TCR Hondával is nyert itt, mindent meg fog tenni azért, hogy a Citroennel is meghódítsa a pályát. Könnyíti a dolgát, hogy ballaszt nélkül versenyeznek a Citroenek, miközben a Honda 70, a Volvo 80 kilogramm büntetősúlyt cipel. A Chevrolet 10 kilogrammal, a Lada ballaszt nélkül versenyez.

Makaó az első pillanattól kezdve egy mágikus hely a számomra. Mindig gyors és magabiztos voltam itt, és nem tudom a választ arra a kérdésre, hogy miért. Nyolc győzelmet szerezni itt nagyon különleges, és erre akarok építeni” – mondta a brit, akinek csalódás ez a szezon, mert bajnokesélyesként indult, de csak a nyolcadik a bajnokságban, és már csak matematikai esélye maradt a címre.

A hétvége időrendje is eltér a megszokottól, magyar idő szerint pénteken 6:25-kor kezdődik az időmérő, a nyitó futam szombaton 7:15-kor, a fő futam vasárnap 3:45-kor rajtol majd. Az eseményeket az M4Sport és az Eurosport is élőben közvetíti.