Egyre közelebb a Super One bajnokság

A DTM szezonzáróján Hockenheimben már bemutatkoztak a Japán Super GT autói, most a DTM versenyzők látogatta el Motegibe, a japán bajnokság szezonzárójára. A bemutató a szigetországban is sikert aratott, így egy lépéssel közelebb került a közös bajnokság megvalósítása. 

Mindhárom DTM márka elutazott Motegibe, Loic Duval, Maro Engel és Augusto Farfus vezette az Audit, a Mercedest és a BMW-t. A Lexust és  a Nissant Hockenheimhez hasonlóan Heikki Kovalainen és Ronnie Quintarelli vezette, és ezúttal a Honda is csatlakozott a bemutatóhoz Tomoki Nojirival. 

Szívmelengető pillanat volt, amikor a Nissan GT-R és a Lexus LC500-as felsorakozott a három DTM autó mellé Hockenheimben. Ma hat autó ment együtt, ez is egy érzelmes pillanat volt. Azt hiszem, hogy az eddigi távolság Európa, a DTM, a Super GT és Japán között csökkent. Az, hogy ezeket az autókat elhoztuk a rajongóinknak, egy nagy lépés egy nemzetközi bajnokság felé” – mondta Masaaki Bandoh  a Super GT elnöke.

Bandoh elnök úrral nem csak arra törekszünk, hogy elmélyítsük a barátságunkat, hanem közös szabályrendszert is létre kell hoznunk. Ha Japánban és Németországban is közös technikai szabályok alapján építenek versenyautókat, akkor az autók mindkét sorozatban versenyezhetnek, növelve ezzel is a résztvevő márkák számát, és ez csökkenti a költségeket is. Reméljük, hogy a végső célunkat is sikerül elérni, egy közös sorozatot, ami mindkét széria rajongóinak tetszik majd” – tette hozzá Gerhard Berger a DTM első embere.

A közös szabályrendszer pedig a Super GT-ben már használt Class One lehet, amelyben 2 literes 620 lóerős turbós autókkal versenyeznek. Nem is lassan, mert Hockenheimben 2 másodperccel gyorsabbak voltak a japán versenyautók, mint a DTM gépek.