A TCR bajnoki címekért versenyez a M1RA

Dubaiban rendezik a TCR International utolsó futamát, ahol a csapatbajnokságban vezető M1RA bajnok lehet, és még Tassi Attilának is van esélye az egyéni bajnoki címre.

Első alkalommal versenyez Dubaiban a TCR International mezőnye, így a pálya mindenkinek új lesz. Némi támpontot a januári TCR Middle East verseny jelenthet, de ott mindössze nyolc autó versenyzett. A futamokat az Engstler Team versenyzői nyerték, akik a Volkswagennek adhatnak át adatokat.

Az egyéni bajnokságban Tassi Attilának 29 pont a hátránya Jean Karl Vernay mögött, de a hétvégén 55 pont gyűjthető. Rajtuk kívül Stefano Comininek és Roberto Colciagonak van még matematikai esélye a címre, de a hátrányuk már 42 és 46 pont Vernay mögött. A csapatbajnokságban viszont a M1RA vezet komoly előnnyel, a 71 pont különbségnek elégnek kell lennie a Bamboo előtt, a M1RA 24 pont megszerzésével már bajnok. A márkák értékelésében 30 pont a Honda előnye a Volkswagen előtt.

A tét óriási, ezért mindkét rivális egy-egy újabb autót is benevezett. Michelisz Norbi Makaóban versenyez a WTCC.ben, így a harmadik Civicet az a Josh Flies vezeti majd, aki kétszeres német TCR bajnok, és a TCR Middle East idei győztese, de sajnos épp a Dubai versenyt hagyta ki. Flies az Adria Racewayen tartott TCR Europe Trophyn is harmadik helyen végzett. “Ez lesz a harmadik év, hogy a TCR International szezonzáróján versenyzek. Nagyon örülök, hogy a M1RA csapatnak és a Hondának segíthetek a bajnoki cím elérésében, megteszek mindent, még akkor is, ha új nekem ez a pálya. A M1RA fantasztikus munkát végzett az első évében, és mindig gyors, és jól felkészített autókat hozta a versenyekre” – mondta Flies.

A Leopard Racing is nagy nevet igazolt a mindent eldöntő hétvégére. Gordon Shedden helyettesíti majd a szintén Makaóban versenyző Robert Huffot. Shedden háromszoros brit túraautó bajnok, 12 szezont húzott le a BTCC-ben, és természetesen a csapattárs támogatása. “A célom az, hogy a tapasztalatommal Jean-Karl Vernay segítsem a bajnoki címért vívott harcban. A TCR International nagyon izgalmas sorozat, jó versenyekkel, így nagyon várom már” – mondta Shedden, aki Jim Clark és John Cleland mellett a harmadik skót aki BTCC-t nyert.

Nagy nevekből lesz még a pályán, a bajnoki címért csatázókon kívül is. A TCR Europe Trophy  győztese, Aurélien Comte a nemzetközi sorozatban is bemutatkozik, Mato Homola csapattársaként Opel Astrával versenyez majd. Comte a balega bajnoki címet és a Europe Trophy győzelmet is egy Peugeot 308-assal szerezte.

A West Coast Racing a legtapasztaltabb Volkswagen Golf pilótával erősít, Benjamin Leuchter a márka instruktoraként tevékenykedik, emellett ötször szerzett VLN kategóriagyőzelmet a Nürburgringen.

Indul a szezonzárón a két Hyundai is, újra Tarquini és Menu vezeti az autókat. Továbbra is tart a homologizációs folyamat, így ők nem szerezhetnek pontokat, valamint a Q2-be sem juthatnak be, ezért biztos, hogy újra a rajtrács második feléből indulnak majd.

A büntetősúlyok érdekesen alakulnak. Mivel Rob Huff nem versenyez így a maximális 30 kilogrammos büntetést gazdátlanul marad. Gianni Morbidelli 20, Jean-Karl Vernay 10 kilogramm ballasztot kapott a kínai teljesítménye miatt. Gabriele Tarqunini Hyundai i30 N-je is 10 kilogrammos plusz súllyal versenyez, így az olasz autója 1335 kilogrammot nyom majd Dubaiban, ezzel ő vezeti a legnehezebb autót. A bajnokesélyesek ezekkel a súlyokkal indulnak:

Tassi Attila (M1RA, Honda) 1305 kg
Roberto Colciago (M1RA, Honda) 1305 kg
Stefano Comini (Comtoyou, Audi) 1280 kg
Jean-Karl Vernay (Leopard, Volkswagen) 1275 kg

A Dubai versenypálya 3.59 kilométer hosszú, a futamok 17 körösek lesznek. A pénteki időmérő után a két versenyfutamot szombaton rendezik, az elsőt magyar idő szerint 8:05-kor, a másodikat 12:30-kor. 

foto: M1RA, TCR Media