Elkezdődött a háború a Toro Rosso és a Renault között

A Toro Rosso közleményben cáfolta a Renault állításait, a csapatot sújtó sorozatos erőforrás hibák miatt. Pénteken újabb motorkomponens cserék miatti büntetéseket osztottak ki a Toro Rosso két versenyzőjének. Brendon Hartleyt és Pierre Gaslyt emellett az első szabadedzésen megint motorproblémák hátráltatták, Gasly autójában újra az MGU-H hibásodott meg.

Cyril Abiteboul, a Renault vezetője pénteken azt nyilatkozta, „nincsenek véletlenek”, azért a Toro Rossónál van ilyen sok műszaki gond, mert az istálló nem az iránymutatásuknak megfelelően használja erőforrásait, s ez maradandó károkat okoz. A Toro Rosso természetesen nem maradt adós a válasszal, keményen odavágtak.

A Toro Rosso szeretné tisztázni azokat a vádakat amelyek a médiában megjelentek, a csapat erőforrásaival kapcsolatban a motorszállító részéről. Nagy meglepetés számunkra, hogy Cyrill Abiteboul azt sugallta, hogy a Toro Rosso problémái az erőforrásokkal, alapvetően a csapatra vezethetőek vissza, és arra ahogy az erőforrás az autónkban dolgozik. 

Szeretnénk, leszögezni, hogy sem az MGU-H, sem a hajtás hibái nem hozhatóak kapcsolatba a csapat működésével, vagy azzal, ahogy az erőforrás integrálva van a karosszériába. Ebben a szezonban semmin sem változtattunk, leszámítva a hűtés fejlesztését a szezon közepén. A nyári szünet óta, a Toro Rosso folyamatos erőforrás problémáktól szenved, ami számunkra rajtbüntetéseket, és elveszített csapatpontokat jelent, így pozíciókat vesztettünk a bajnokságban.

Szerintünk, a fő oka ezeknek a problémáknak, az erőforrás alkatrészek hiánya. A csapatnak folyamatosan cserélgetni kell az erőforrás komponenseket a hétvégék folyamán, és ezért alkalmanként régebbi alkatrészekkel kellett versenyeznünk. 

Az utolsó mexikói versenyen a hat (Renault motoros) autóból csak kettő fejezte be a versenyt, ez rávilágít a megbízhatósági problémákra.

Nem szabad elfelejteni, hogy a Renault a Toro Rossoval versenyez a jobb pozíciókért a konstruktőrök bajnokságában. Ahogy Mr. Abiteboul sugallta, az esetek nem véletlenek, de biztos hogy semmi közük a  Toro Rosso autóihoz.

A közleményben tehát Franz Tost csapata arra utal, hogy a motorhibák talán nem szándékosak, és ennek oka az is lehet, hogy a Renault így meg tudja előzni őket a bajnokságban, ami év végén dollármilliós különbséget jelent a pénzelosztásnál. Extrém esetben a helyzet odáig is fajulhat, hogy a faenzai istálló kihagyja az utolsó futamot, mert a Renault már azt is meglebegtette, hogy megeshet, hogy nem készül el elég erőforrás elem, a meghibásodott alkatrészek helyett.

foto: Red Bull Media