Ilyen még nem volt, ballaszt nélkül versenyeznek a Citroenek Makaóban

Hivatalossá vált amit eddig sejteni lehetett, a Citroenek az 1100 kilogrammos alapsúlyon versenyeznek a WTCC Makaói futamain. A Volvók maximális súlyt kapnak, míg a Honda 10 kilóval könnyebb lesz.

Az utolsó három futam időeredményei alapján számították a ballasztokat, és a WTCC történetében először fordul elő, hogy a Citroenek plusz súly nélkül versenyeznek, miután a Japánban cipelt 40 kilogrammot is kivehetik majd az autókból.

Ha nem esik az eső, akkor a Citroenekkel nem lehet majd felvenni a versenyt, ráadásul HUff amúgy is a pálya egyik nagy mestere. Ezen a hosszú körön, akár 1,5 másodperces előnyt is jelenthet ez a különbség” – mondta Michelisz Norbi a race1.hu-nak. A WTCC hivatalos oldalának Mehdi Bennani is megerősítette, hogy ez a súlyelőny lehetővé teszi, hogy mindenkivel felvegyék a küzdelmet.

A Chevrolet továbbra is 10 kilogrammos büntetősúlyt kap, míg a Lada szintén az 1100 kilogrammos alapsúllyal versenyez majd.

A WTCC Makai versenyhétvégéjének súlytáblázata:

Chevrolet RML Cruze TC1: 10kg (nincs változás)
Citroën C-Elysée WTCC: 0kg (-40kg)
Honda Civic WTCC: 70kg (-10kg)
LADA Vesta WTCC: 0kg (nincs változás)
Volvo S60 Polestar: 80kg (+10kg)

foto: Honda Racing Media, fiawtcc.com