Megvan a TCR Hyundai ára – nem lesz olcsó

A sikeres bemutatkozást követően a Hyundai Motorsport nyilvánosságra hozta az i30 N TCR vételárát. Az alapár 128.000 euró, igaz rögtön akcióval kezdtek, és az első megrendelők 4000 euró kedvezményt kapnak. 

Az első autókat december közepén kapják meg a vevők, akiknek 15.000 eurós előleget is le kell tenniük a megrendeléskor. További kedvezmény, hogy amennyiben több autót rendel egy csapat, akkor tartalék alkatrészeket is kap a kocsikhoz, két autó esetén 10.000, három autónál 16.000, négy autónál pedig 28.000 euró értékben. 

Ha a STARD által épített KIA 122.000 eurós alapárához viszonyítunk, akkor nem is tűnik rossznak a Hyundai ajánlata, hiszen a koreaiak eddig eredményekkel is bizonyítottak, míg a KIA sajnos a Zengő Motorsportnál sem maradt sokáig, miután az osztrákok szép ígéretei után kiderült, hogy versenyzésre gyakorlatilag alkalmatlan.

Az i30-at Endurance kivitelben is meg lehet rendelni, ebben az esetben ABS, kiegészítő fényszórók és külső tankoláshoz szükséges kiegészítő alkatrészek is járnak az autóhoz. A tesztek alatt hosszú távú tapasztalatokat is gyűjtött a Hyundai, Misanóban indultak a 24 órás versenyen.

 

Ahogy már írtunk róla, a Hyundai bemutatkozása remekül sikerült, a kínai versenyen előbb Gabriele Tarquini fölényesen nyerte az első futamot, majd 40 kilogramm ballaszttal és 95%-ra csökkentett teljesítményű motorral Alain Menu és Tarquini a rajtrács végéről a 4. és 6. pozícióig jutott. Ezt követően a TCR Europe Trophyn az Adria Racewayen Tarquini egy pole pozíciót, egy második és egy első helyet szerzett.

“Kínában és Európában is megmutattuk, hogy nagyon erős autót építettünk. A vételár meghatározásával egy versenyképes autót dobtunk a piacra, különösen akkor ha figyelembe vesszük az első vevőknek nyújtott kedvezményeket. A vevőink egy magas színvonalú csomagot kapnak, aminek a kulcsfontosságú pontjai a kezdeti céljainknak megfelelően nagyon magas szintűek technikai téren, valamint megbízhatóak is. Meggyőződésünk, hogy az i30 N TCR-rel bármelyik bajnokságban az élmezőnyben lehet versenyezni” – mondta Andrea Adamo, a projekt menedzsere.

A Hyundai i30 N TCR részletes specifikációja:

Engine:
Transverse mounted, 2-litre turbocharged engine with direct injection, intercooled
Life Racing ECU and data acquisition system
BMC air induction kit

Transmission:
Pneumatic paddle shift operated, 6-speed sequential gearbox with external preload adjustment
Multi-disc motorsport clutch
Motorsport-specification driveshafts

Braking:
Front bespoke Brembo 6-piston monobloc calipers with Ø380mm ventilated brake discs
Rear 2-piston monobloc calipers with Ø278mm ventilated brake discs
Pagid brake pads
Adjustable pedal box with spherical bearing-mounted Brembo master cylinders
Goodridge braided hoses and fittings

Steering:
Hydraulic steering rack

Suspension:
Front McPherson struts with adjustable dampers
Rear 4-arm multi-link with adjustable dampers 

Wheels
Braid i30 N TCR specific 10”x18” rims

Chassis
Hyundai Motorsport-designed lightweight, high-tensile steel roll cage
Strengthened production body shell, painted white interior and exterior
Body panels from steel and GFC

Interior
Sabelt race seats and 6-point HANS compatible harnesses
Sabelt 330mm flat steering wheel
Lifeline fire extinguisher system
100-litre fuel tank with endurance refueling capability
Odyssey PC680 lightweight race battery

Dimensions
Length: 4,450mm
Width: 1,950mm
Wheel base: 2,650mm
Track Width: 1,700mm
Minimum weight: 1,285kg (including driver, complying with TCR regulations)