Utólag kizárták a Hondákat a Kínai WTCC futamról

A Honda Racing Team JAS autóit kizárták a WTCC kínai versenyhétvégéjéről, és minden eredményüket törölték, miután a csapat által használt benzinbefecskendezők nem feleltek meg a technikai előírásoknak. A Honda bocsánatot kért a szurkolóktól.

Pedig a tavalyi padlólemez után már azt hittük ez nem történhet meg újra… Kínából már az első napon jött a hír a Zengő csapatól, hogy az összes Hondából kiszerelte az FIA az injektorokat, és a további vizsgálatok miatt nem is volt hivatalos a végeredmény. A Japán futam előtt az FIA technikai bizottsága Genfben ülésezett, és ott dőlt el, hogy a gyári Hondák injektorai nem felelnek meg a technikai szabályzat J fejezetének 263.003, 263.004 és 263.324 pontjának.

Decision-No.01-1 Honda Injektor

A kérdéses szabályok közül az első kettő arra vonatkozik, hogy a homologizált alkatrészeket nem lehet módosítani, miközben a 324-es pontban arról írnak, hogy az injektorok és az injektor sín módosítható (“The mountings of the injectors and the injector rail may be modified”). A mi kérdésünk csak annyi, hogy ha a Honda egyszer már megégette magát egy hasonló esetben a padlólemezzel, akkor ilyen kétes ügyben, miért nem egyeztetnek egyértelműen a szövetséggel. Arra is kíváncsiak lennénk, hogy miként pattant ki az ügy, mert a pénteki célzatos vizsgálat az összes Hondán, arra utal, hogy a technikai ellenőrök pontosan tudták mit keressenek.

A döntés végül az lett, hogy Michelisz Norbert, Gabrele Tarquini és Ryo Michigami autóit kizárták az időmérőről, a nyitó futamról és a fő futamról. Ezzel a bajnokság állása is átalakul, Björk 3.5 ponttal vezet Monteiro előtt, Michelisz Norbi pedig a negyedik helyre esik vissza, 32.5 ponttal Björk mögé. 

A bajnokság élmezőnye így alakul:

  1. Thed Björk – 203,5 pont
  2. Tiago Monteiro – 200
  3. Nicky Catsburg – 180,5
  4. Michelisz Norbert – 171
  5. Mehdi Bennani – 164
  6. Tom Chilton – 158,5
  7. Esteban Guerrieri – 147
  8. Rob Huff – 138

A gyártók bajnokságában is megnő a Volvo előnye, három versenyhétvégével a szezon vége előtt 11 ponttal vezetnek a kékek. A Honda elfogadta a döntést, de szerintük a homologizációs szabályok eltérő értelmezése miatt fordulhatott elő az eset. 

Miközben elfogadjuk ezt a döntést, el kívánjuk mondani, hogy a legjobb szándékkal cselekedtünk. Sajnos másképp értelmeztük a homologizációs folyamatot, mint az FIA. Hihetetlenül csalódottak vagyunk a büntetés miatt, mert ez nagyon nehézzé teszi a helyzetünket mindkét bajnokságban. Ennek ellenére továbbra is minden erőnkkel harcolunk az utolsó három fordulóban, hogy elérjük a célunkat és megnyerjük a világbajnokságot. Szeretnénk megragadni a lehetőséget, hogy bocsánatot kérjünk a szurkolóinktól, és mindenkitől, aki támogatott minket ebben az évben” – nyilatkozta Ryuichi Furukawa a Honda motorfejlesztési részlegének vezetője.