Tassi Attila nehéz hétvégén van túl, de továbbra is bajnokesélyes

Tudtuk előre, hogy a büntetősúlyok miatt nehéz hétvége vár Kínában, Tassi Attilára, mert a mezőny legnehezebb autóját kellett vezetnie, de a M1RA pilótáját mindkét futamon szerencsétlen helyzetek is hátráltatták. A dubaji szezonzáró előtt azonban továbbra is a TCR egyik bajnokesélyese.

Tassi Attila az első kínai futamon újra megmutatta, hogy nagyszerű rajtokra képes, hiszen a hetedik pozícióból indulva néhány másodperc után már a harmadik helyen autózott. A második kanyarban azonban hátulról eltalálta őt Daniel Lloyd, aminek következtében lecsúszott a pályáról, és visszaesett az első tízen kívülre. Végül a 11. helyen intették le, de mivel az ideiglenes homologizációval rendelkező Hyundai-ok eredménye nem számított, megkapta a tizedik helyért járó egy pontot. Roberto Colciago hetedikként ért célba.

A második futamon a negyedik helyről indult a M1RA 18 éves magyarja. A rajt után nem volt meg a kellő sebessége, a mögötte haladó csapattársa, Roberto Colciago sokkal gyorsabb volt nála, ezért megpróbált szabad utat nyitni neki, de közben lecsúszott a pályáról, és többen is elmentek mellette. Ezt a futamot a kilencedik helyen zárta, de a két Hyundai előtte végzett, így a hetedik hely hat pontját zsebelte be.

Az első futamon nagyon jól sikerült a rajtom, ott voltam a második-harmadik helyen Vernay mellett, de a kanyarkijáraton meglöktek, és emiatt nagyon sok pozíciót veszítettem. Innentől sajnos az autó nem volt az igazi, és csak próbáltam behozni a célba, ahogy tudtam. A második futamon az elejétől nem éreztem a kellő erőt az autóban, egy Golf is képes volt körbeautózni az egyenesben, amire korábban nem volt példa a szezonban. Próbáltam kihozni a maximumot a helyzetből, ebben most ennyi volt” – értékelt Tassi Attila a kínai futamok leintése után.

Tassi két pontos előnnyel érkezett Kínába, de ebből 21 pontos hátránya lett a dubaji szezonzáró előtt a francia Jean-Karl Vernayvel szemben. Ugyan matematikailag még Stefano Comini és Roberto Colciago is bajnok lehet, reálisan nézve a cím sorsa az utolsó versenyhétvégén Vernay és Tassi között fog eldőlni. A M1RA magyarja megszabadulva a komoly pluszsúlyoktól egy jó szerepléssel akár meg is szerezheti az első helyet Dubajban.

Mindeközben a M1RA karnyújtásnyira van a csapatbajnoki címtől, hiszen 69 pontos előnnyel várja a szezonzárót – Tassiék jó szereplésével akár már az első dubaji futam után bajnok lehet a magyar csapat. A dubai évadzárót november 17-18-án rendezik.