
A WTCC kiadta a kínai fordulóra érvényes pluszsúly táblázatot, és sajnos nem nagy meglepetés, hogy a Hondák lesznek a legnehezebbek, maximális ballasztot, plusz 80 kilogrammot cipelnek majd Nigbóban, mert Argentínához képest 20 kilogramm többlettel versenyeznek majd. Sajnos a Zengő Hondákba is maximális büntetősúly kerül.
A ballasztot az elmúlt három versenyhétvége időeredményeiből számítják. A szabályoknak alapján valamennyi márkától a két legjobb időt veszik az időmérőről, ez másfeles súlyozással számít, valamint a két legjobb pilóta két-két legjobb körének átlagolt idejét a futamokról, ezeket egyszeres súlyozással számolják. Az átlagok különbsége alapján határozzák meg, melyik típus mennyi ballasztot kap. A WTCC körüli kuplerájra jellemző, hogy a sorozat honlapja szerint az utolsó két futam alapján számolták ki a súlyokat, miközben a szabályban utolsó három futam szerepel. De ennél is szebb, hogy az FIA oldalán még úgy tudják, hogy a versenyt Shanghaiban rendezik meg…
A riválisok közül a Volvók 10 kilogrammal a legnehezebbek Argentínához képest, míg a Citroën 30 kilogrammot kivehetett az autókból. Lassan megszokhattuk, hogy a Lada és a Chevrolet ballaszt nélkül versenyez. Ezzel először fordul elő az, hogy Norbiéknak lesz a legnehezebb autójuk a mezőnyben. Remélhetőleg megbirkóznak vele, mert a ningbói pálya vonalvezetése kedvezőbb lesz a Hondáknak, mint Shanghai volt.
Citroën C-Elysée
|
-30 kg
|
+ 50 kg
|
1150 kg
|
Honda Civic
|
+20 kg
|
+ 80 kg
|
1180 kg
|
Lada Vesta
|
+0 kg
|
+ 0 kg
|
1100 kg
|
Volvo S60
|
+10 kg
|
+ 70 kg
|
1170 kg
|
Chevrolet Cruze
|
+0 kg
|
+ 0 kg
|
1100 kg
|
foto: Honda Media