A Ford kiszáll a ralikrosszból

A Ford nem folytatja a ralikrossz programját 2018-ban. Ezzel a rossz hírrel fogadta a rajongókat ma Andreas Bakkerud.

 

Bár igazán élvezzük a versengést a Ralikrossz-világbajnokságban, itt az ideje, hogy tartsunk egy kis szünetet, amíg körvonalazódik a sorozat jövője” – erősítette meg a hírt Dave Pericak a Ford Performance első embere. A döntés hátterében egyrészt az áll, hogy nem tisztázott, milyen technikai szabályokkal folytatódik a Vb, másrészt erős a gyanúnk, hogy nekik is elegük lett a Volkswagen elképesztő technikai fölényéből, ami miatt már Sebastien Loeb is kifakadt nemrég. (Halkan tesszük hozzá, hogy Loeb mester néma csendben volt, amikor a Citroen bucira vert mindenkit a WTCC-ben…) Pericak szavai is megerősítették, hogy a Focus már nem elég a Volkswagenek ellen.

Ahhoz, hogy folytassuk a WRX-ben, egy új autót kellene fejlesztenünk, de mivel sok egyeztetés zajlik a rallycross jövőjéről az erőforrás és hajtás területén, úgy döntöttünk, hogy megvárjuk míg konkrétumokat is tudunk” – folytatta a Ford főnök, és hozzátette, hogy biztos benne, hogy a ralikrossz komoly jövő előtt áll. 

Kérdés, hogy ez a jövő mit jelent majd. Az elektromos ralikrosszban bár van fantázia, hiszen a rövid futamok ideálisak a kérészéletű akkumulátorok szempontjából, de abban a sorozatban ahol 600 lóerős szörnyetegek nyújtanak feledhetetlen showt a nézőknek, elég kockázatos lenne vijjogó porszívókkal próbálkozni.

A döntés azt jelenti, hogy Ken Block csapata elveszítette a gyári támogatást a ralikrosszban, pedig nemrég még azt tervezték, hogy fejleszteni fogják a Focusokat. Természetesen a gyár nélkül ez nem fog menni, így a program szünetet tart. Az autókat nem adják el, megtartják demonstrációs célokra, így a pályán sem láthatjuk már a Focusokat. Block a márka nagyköveteként továbbra is a Fordnak dolgozik majd, de Bakkerudnak csapat után kell néznie 2018-ban. A norvég tavaly három győzelmet szerzett, ebben a szezonban pedig nem nyert ugyan de négyszer is a dobogón állt, és ötödik a bajnokságban, tehát a tehetségével nincs gond, de a ralikrossz népszerűsége miatt, nem lesz könnyű ütőképes autót találni, főleg úgy, hogy Ekströméknél is bizonytalan a következő szezon.

A promóter is érzi a baj előszeleit, így gyorsan kicsikartak a Peugeot-ból egy nyilatkozatot, miszerint a franciák elkötelezettek a maradás mellett, és Loeb is marad a ralikrosszban. A másik jó hír, hogy azt is kimondták a sorozat szervezői, hogy bár elkötelezettek az elektromos technológiák mellett, 2020-ig biztosan nem mutatják azt be. Tehát kaptunk két év haladékot….

foto: Fiaworldrallycross.com