DTM: Rast győzelem, Green dráma a Red Bull Ringen

René Rast nyerte a DTM spielbergi hétvégéjének második futamát, mögötte Mike Rockenfeller és Nico Müller ért célba, így újra az Audi sikerét hozta a verseny. Gary Pafett lett a negyedik, Mattis Ekström pedig végül ötödikként futott be és továbbra is vezeti a bajnokságot. Jamie Green az utolsó pillanatokban veszítette el a biztosnak látszó győzelmet, motorhiba miatt visszaesett, és pontot sem szerzett.

Az időmérőn leggyorsabb Jamie Green jól rajtolt az élről, Rast követte őt, majd Wittmann jött el a harmadik helyen. Ekströmnek nem sikerült jól a rajt, visszaesett, ezért rögtön az első kör végén kereket cserélt, Farfus pedig ugyanígy tett. A BMW a harmadik körben Blomquistot is kihívta, aki Ekström elé érkezett a pályára, de a listavezető az üzemmeleg gumikkal másfél kör múlva levadászta Blomquistot. Két körrel később Auer is kiállt a 11. helyről, de csak Ekström és Blomquist mögé érkezett vissza a versenybe.

A harmadik helyért Wittmann és Rockenfeller vívott körökön át tartó csatát, majd a 2013-as bajnok a DRS segítségével megszerezte a pozíciót, a címvédő pedig azonnal kereket cserélt, és a negyedik helyről épphogy Ekström elé tért vissza a pályára. A svéd a 11. körben sima előzésben reménykedett, de Wittmann elszántan védekezett, és sikerrel verte vissza a támadást. Green a 13. körben váltott friss gumikra, és a 11. helyen csatlakozott újra a versenybe, ő volt az első azok közül akik már cseréltek, sőt később Rast is csak mögéje jött vissza a boxból.

 

A 15. körben Müller a csere után épp Wittamann elé jött vissza, de nem volt annyira sportszerűtlen, hogy akadályozza a BMW-t, akinek egy körrel később Rockenfellert kellet ugyanúgy megelőznie. Sikerült, és ezzel Wittmann újra Green és Rast mögött volt. Őket Müller és Ekström követte. 

Szűk fél órával a vége előtt Müller utolérte Wittmannt, Rockenfeller pedig Ekström mögé zárkózott fel. Müller előzött, Rockenfeller persze nem, és ahogy számítani lehetett rá, Müller nyomban elkezdte lassítani Wittmannt, hogy Ekström is utolérhesse a BMW-t. Az első kör vége óta használt gumikkal azonban Ekström nem tudta utolérni Wittmannt, így a 27. körben Rockenfeller is megunta a tötymörgést és elment a svéd mellett, majd pár kanyar alatt utolérte Wittmannt. Ugyanekkor Spengler pöckölte meg a 11. helyen haladó Auert, akinek tovább folytatódott a hazai pályán a balszerencse sorozata, és a falban végezte. A törmelék miatt beküldték a biztonsági autót, a különbségek lenullázódtak, a hátvédjét vesztett Ekström mögé pedig Pafett zárkózhatott fel.

Az Indy stílusú újraindításnál Rockenfeller finoman leszorította Wittmannt, akit így Ekström is meg tudott előzni, sőt amíg a tavalyi bajnok a rádióban méltatlankodott Pafett is elé került. Sőt Pafett Ekströmöt is könnyedén faképnél hagyta, és már csak hat perc volt hátra. Az élen maradt a Green, Rast, Müller sorrend.

 

A dühös Wittmann hamarosan visszavágott, és visszaelőzte Ekströmöt, de Glock is utolérte a svédet. Eközben Rast megmutatta Greennek, hogy gyorsabb nála, és akár az élre is állhatna, Ekström pedig visszavette a hatodik helyet Wittmanntól.

Az óra már azt mutatta, hogy lejárt az 55 perc, amikor az élen Green autója lelassult, az élmezőny elment mellette, a kipufogóból pedig fekete füstfelhők törtek elő. A bajnokság második helyezettje az élről a 14. helyig csúszott vissza, René Rast pedig megnyerte a versenyt, Rockenfeller és Müller előtt.

Rast idei harmadik győzelmével a második helyre lépett a bajnokságban, 21 pont a hátránya Ekström mögött, Green pedig a harmadik. A pont nélkül maradó Auert még Rockenfeller és Wittmann is megelőzte.