Így választottak gumit a pilóták a Maláj Nagydíjra

Hatodik alkalommal választotta a Pirelli idén a közepes-lágy-szuperlágy kombinációt, és ezekből a lágy és a közepes az a két keverék amelyekből az egyiket használniuk kell a versenyzőknek a Maláj Nagydíjon.

Nem meglepő, hogy a pilóták választása közül a legkevésbé népszerű a közepes gumikeverék, csak Bottas, Magnussen és Ericsson kért két szettet, a többiek mindössze egyet visznek Sepangba. A lágy gumik jól működnek a Mercedesen, Hamilton rögtön be is spájzolt öt garnitúrát belőle, rajta kívül Grosjean és Wehrlein tett így, tehát a Haas és a Sauber ugyanúgy választott mint a Mercedes.

A Williams és a McLaren a szuperlágyakban bízik, 10-10 szett piros oldalfalú gumit választottak mindkét pilótájuknak, a Ferrari pedig az egy szett közepes mellé, három lágy és kilenc szuperlágy garnitúrát visz mindkét versenyzőjének.

2016-ban három virtuális biztonsági autós fázis is alakította a taktikát. A győztes Ricciardo két kiállással volt a leggyorsabb, de a Red Bull Verstappen esetében három boxlátogatással igyekezett megkavarni a Mercedest. Bottas, Nasr és Palmer viszont mindössze egyetlen kerékcserével teljesítette a versenyt.