ETCC: Fontos verseny vár Nagy Norbira a hétvégén

Harmadik helyen áll az Európai Túraautó Kupában Nagy Norbert, 42 pontja van, éppen annyi mint a negyedik Igor Stefanovskinak. Előttük csak két pont előnnyel második Christjohannes Schreiber, így a Zengő Motorsport versenyzője azért utazik Zolderbe, hogy egy helyet előre lépve a bajnokság második helyén térjen haza.

Fulin vezet, és az előnye már 15 pont, ráadásul Zolder után Mostban rendezik a szezonzárót, és hazai pályán várhatóan jól szerepel majd, így őt már csak matematikai esélyem van befogni. A második hely azonban elérhető, és az már előrelépés lenne a 2016-os év után, amikor harmadik lettem a bajnokságban” – mondja Norbi a hétvége, és az idei szezon céljáról. Persze a dobogós helyek után jó lenne már egy futamgyőzelemnek is örülni, de erre nem ez lesz a legideálisabb helyszín.

Először megyek Zolderbe, de nem ez lesz a kedvenc pályám. Én a bevállalósabb, de egyértelmű pályákat szeretem, itt trükkös hosszú ívek vannak, de ki tudja, lehet, hogy épp most jön ki jól a lépés. Szeretem az esős körülményeket, és most sok esély lesz rá, bár Fulin is nagyon gyors esőben. Igyekeztem alaposan felkészülni, és azt hiszem jól sikerült, mert egy újfajta szimulátorral gyakoroltam. A megszokott három monitoros rendszer helyett egy Oculus Riftre épülő megoldást próbáltam ki, és nagyon tetszett, el is határoztam, hogy építek egyet otthonra is” – folytatta Nagy Norbi, és azt is elárulta, hogy egy virtuális Audi TT-vel gyakorolta a pályát, ami szinte ugyanolyan, mint a Seat. A korrekt összehasonlítás érdekében az általa már ismert Nürburgringen is ment néhány kört, és az élmény sokkal valósághűbb volt mint a korábbi szimulátorokkal.

A 4 kilométeres zolderi pályán persze vannak élvezetes részek is, mondja Norbi. “Van egy nagy domb, ami után egy hosszú balos következik, majd egy trükkös féktáv, ahol valószínűleg majd keresztben kell átmenni a pályán a fékezés közben, és ez egy sikánban végződik. Ez lesz a legélvezetesebb rész, bár a sikánnak annyira nem örülök, mert biztos, hogy vita lesz a versenyhétvégén is abból, hogy mennyire lehet átvágni. A legjobb az lenne, ha a kamion Eb pályahatárokat jelző elemeit fenn hagynák a mi futamainkra is, és akkor egyértelmű lenne a helyzet.”

A Seat felkészítése elhúzódott, mert a portugáliai ütközés után kiderült, hogy megcsavarodott az autó hátulja, így karosszériát kellett cserélni. A Zengő Motorsport költözése miatt a munka egy kicsit elhúzódott, így a szerda esti indulásra lesz kész a versenyautó. A pénteki teszteken nyílik majd lehetőség a pálya megismerésére, majd szombat délelőtt szabadedzéssel és délután időmérővel folytatódik a hétvége. A futamokat vasárnap rendezik, 13.05-kor és 14.10-kor, így a két verseny közt nem lesz sok idő az autó felkészítésére.

foto: STom