
Robert Wickens megszerezte első futamgyőzelmét a 2017-es szezonban. A kanadai mögött Paul Di Resta lett a második, és ezzel a Mercedes újra uralta a Nürburgringet. A szombati 81 pont után vasárnap 56-ot gyűjtöttek, és ezzel 52 pontra megközelítették az Audit a márkák versenyében. A bajnokságban Mattias Ekström növelte előnyét, a svéd a hatodik lett, miközben üldözői, Lucas Auer és René Rast nem szereztek pontot.
A vasárnapi futam rajtjánál Paul Di Resta állt az élre, miután megelőzte a poleból induló Marco Wittmannt. Az osztrák a hatodik körben nagyot hibázott, megpördült, majd nehezen tért vissza a pályára, és ez után már képtelen volt újra felvenni a tempót, így csak a 13. helyen ért célba.
A kötelező kerékcseréjét Wickens okosan akkor hajtotta végre, mikor előtte Wittmann és Di Resta elkezdett csatázni, így mikor a két éllovas is új gumikra váltott, Wickens a már üzemmeleg gumikon könnyedén levadászta Di Restát, Farfust és a 18. körben Wittmannt is, és az élre állt. A címvédő egyszer még megpróbált visszatámadni, a 27. körben össze is értek a célegyenes végi kanyarban, de Wickens maradt az élen, és innentől simán megnyerte a versenyt.
A verseny vége előtt nem sokkal Di Resta is utolérte Wittmannt, így a skót szombat után vasárnap is második lett. Brunos Spengler is gyorsabb volt a verseny utolsó köreiben a címvédő márkatársnál, de nem előzte meg, így harmadik helyével Wittmann negyedik a bajnokságban, 21 pont a hátránya a 136 pontos listavezető Ekström mögött.
Ekström a 13. rajthelyről jött fel hatodiknak, igaz ehhez kellett Jamie Green hathatós segítsége is, aki gyakorlatilag végigkísérte a versenyen Ekströmöt, és többször is segített neki az előrejutásban, a végén pedig lelassított, és átadta a hatodik helyet.
Timo Glock egy figyelmeztetéssel és egy nyolcadik hellyel fejezte be a futamot. A BMW pilóta a kerékcseréje után a 28 körben a sikánnál találta el hátulról az audist, aki a kerékcseréje előtt jóval lassabb volt Glocknál, de egyértelműen arra játszott, hogy feltartsa a mögötte érkező BMW-ket. Müller a szokásosnál korábban fékezett, Glock nekiment, és mindkettejük autója megrongálódott. A baleset után Müller még a pályán maradt, Farfust és Blomquistot is akadályozta egy kicsit, majd miután elrongyolódott a bal hátsó gumija, a boxba hajtott és kiállt. Nem volt túl sportszerű…
Az utolsó körben még Gary Pafett volt hatalmas csatában három BMW-vel, de a sikánban Martin-nel ütközött, megpördült és nem szerzett pontot. A verseny után megvizsgálták az esetet, de versenybalesetnek titulálták.
A DTM hamarosan folytatódik, szeptember 23-án és 24-én Spielbergben lépnek pályára a pilóták, és a 18-ból még 10 versenyzőnek van esélye a bajnoki címre.
A DTM Nürburgringi második versenyének végeredménye:
1. | Robert Wickens | Mercedes | 40 kör |
2. | Paul di Resta | Mercedes | +0.362 |
3. | Marco Wittmann | BMW | +7.589 |
4. | Bruno Spengler | BMW | +7.955 |
5. | Maro Engel | Mercedes | +15.955 |
6. | Mattias Ekström | Audi | +20.549 |
7. | Jamie Green | Audi | +22.887 |
8. | Timo Glock | BMW | +40.196 |
9. | Augusto Farfus | BMW | +40.307 |
10. | Tom Blomquist | BMW | +41.818 |