
Fontos kijelentést tett a nürburgringi DTM hétvégén a BMW Motorsport igazgatója Jens Marquard.
“A Mercedes-Benz bejelentése után, miserint 2018 végén elhagyják a DTM-et, megígértük a rajongóknak, hogy harcolni fogunk a DTM jövőjéért. Keményen dolgozunk ezen. Intenzív párbeszédet folytatunk Gerhard Bergerrel, az ITR vezetőjével, és gyártókkal, hogy kidolgozzunk egy egy életképes koncepciót, amivel a DTM továbbra is egy látványos és innovatív felület marad, és a szurkolók számára egy izgalmas, csúcstechnológiás, és kompetitív élményt nyújt” – kezdte a kötelező körrel a BMW főnök, de aztán konkrétumokat is elárult.
“Támogatjuk a Class One szabályrendszer bevezetését, és felkészültünk arra, hogy a DTM autók extrém hatékonyak legyenek, a jelenleginél erősebb négyhengeres turbómotorral, és csökkentett aerodinamikával. Ez megnyitná az utat egy egységes globális szabályrendszer előtt, és lehetővé tenné, hogy a DTM-ben hasonló technikai alapokkal rendelkező autók szerepeljenek, mint például a Japán Super GT bajnoság résztvevői. Ez a koncepció biztosítaná a DTM jövőjét, nemzetközibbé tenné a sorozatot, és még látványosabbá tenné a sportágat. Örömmel fogadjuk, ha a más gyártók is követnének minket, és elköteleznék magukat a DTM mellett” -fejezte be Jens Marquard.
A nyilatkozat egyértelmű, a benne rejlő üzenettel együtt. Az Auditól hasonlót vár a BMW, és kesztyűt dobott a japán gyártók elé. Tessék jönni, és mérkőzzünk meg egymással a DTM-ben… Izgalmas lenne 2019-ben egy csata a BMW, az Audi, a Lexus, a Honda és a Nissan között!
A Hondának ráadásul van egy nagyszerű pilótája, aki jól ismeri az európai versenypályákat, és elég gyors is lenne a DTM-hez, Michelisz Norbertnek hívják…