
Az év elején kérte fel az FIA az ORECA-t, hogy fejlessze ki az R4 Rally Kitet, miután a Motorsport Világtanács márciusi ülésén jóváhagyták a formulát. Az új R4 kategória célja, hogy kitöltse az űrt a kétkerékhajtású R2-es és R3-as autók, és a négykerékhajtású R5-ös gépek közt.
A projekt egy kis késében van, mert az eredeti tervek szerint szeptember 1-ig kellett volna homologizáltatni a kitet. Ezt követi majd az autók gyártása. Két vagy négykerékhajtású modellek is lehetnek az R4 versenyautók alapjai, a legfontosabb, hogy 12 hónap alatt 2500 darab készüljön belőlük.
A harmadik lépcsőben az R4-es csomag beszerelése következik. Motor, hajtás, üzemanyagtank és a karosszéria módosítások. Ezt követi majd az elkészült autók dokumentációjának átadása az FIA-nak, majd az autók utcai műszaki vizsgáztatása.
A legfontosabb tudnivalók az R4 kapcsán:
- Az R4-esek lassabbak lesznek az R5-ösöknél, kilométerenként 0.5-1 másodperccel.
- Az autók ára 15-20%-kal az R5-ös autók ára alatt marad majd.
- Kilométerenként kb. 37 euro lesz az üzemeltetési költség, 6000 kilométeres szezont feltételezve.
- az FIA megszabja majd az R4 Kit és az alkatrészek árát
- minimum hét éves időtartamra terveznek. 2017, 18 és 19-ben az ORECA a beszállító, majd kétévente megújíthatják újabb 2-2 évre a szerződést
A technikai adatok kapcsán az alapok már év elején biztossá váltak. 1.6 literes turbómotorok, 5 sebességes szekvenciális váltó és összkerékhajtás. Az aszfaltos és a murvás futómű közt csak a féktárcsák és felfüggesztésük, valamint kerékagyak és a lengőkarok közti elemek jelentik majd a különbséget.
A motorok teljesítménye várhatóan 263 lóerő lesz, a nyomaték kb. 380 Nm. Elektronikából a Magnetti Marelli SRG-340-et építik az autókba. Az első prototípus várhatóan a Toyota Etiosból épül majd.
Az R4 Kit ára is kiderült már, az ORECA 108.000 Eurót kér érte.
Ha valakit részletesen is érdekel az R4 dokumentáció (25 oldal, lapozni a vezérlőgombokkal lehet):
ORECA_Plaquette_R4_ENfoto: Dytko Sport, Proto Cars