Yves Matton: Elértük a célunkat

A Német Ralin a Citroen két autóval is a legjobb öt között végzett. Andreas Mikkelsen második lett, Craig Breen ötödik, viszont Kris Meeke már a csütörtök esti szuperspeciálon kitörte az autó jobb első kerekét, majd szombaton hűtési problémák miatt végleg befejezte a versenyt. A verseny után a csapatvezető Yves Matton értékelte a hétvégéi teljesítményt.

Elérték a kitűzött célt a Német Ralin?
A rajt előtt azt kértem a versenyzőktől, hogy annyira nyomják, amivel az élmezőnyben harcolhatnak. Ehhez bizonyos mennyiségű kockázatvállalásra volt szükség, az időjárás miatt, valamint azért, mert a nyitónapon eléggé hátulról indultak a pilótáink. Végül szereztünk egy dobogós helyet, és a második autónk is legjobb ötben végzett. Tehát a válaszom igen, az eredmény megfelelt az előzetes elvárásainknak. 

Hogyan értékeli Andreas Mikkelsen teljesítményét, aki harmadik versenyét teljesítette a C3 WRC-vel? 
Az előzetes teszteken Andreast nagyon feldobta az autó aszfaltos teljesítménye. A kevés tapasztalata ellenére a verseny elejétől ott volt az élmezőnyben. Épp úgy tett, ahogy előzetesen kértük, annyira nyomta a gázt, hogy elég gyors legyen. Azzal is elégedett vagyok, ahogy a Panzerplatte gyorsaságit teljesítette. Kicsit izgult amiatt a szakasz miatt, de végül elég magabiztossá tudtuk tenni azokkal a tapasztalatokkal, amiket az előző versenyeken gyűjtöttünk. Nagyon elégedett vagyok azzal, ahogy ez a párbeszéd zajlott a pilóta és  csapat között. 

Craig Breen úgy tűnik az ötödik helyek specialistája lett, elégedett ezzel?
Az ígéretes 2016-os év után, Craig megerősítette, hogy helye van a rali elitjében. A sorozatban elért hat darab ötödik helyezés megmutatta azt a képességét, hogy képes a versenyeken célba juttatni az autót. Ezen a hétvégén még csak a harmadik Német Raliját teljesítette. A tapasztalat hiánya, kombinálva a változó időjárással, néhány hibához vezetett a verseny elején. De megóvta az autót a komolyabb sérüléstől, és végül egy remek ötödik helyet szerzett, amivel segítette, hogy elérjük a célunkat.

 

Kris Meeke viszont nehéz hétvégén van túl…
Még mielőtt elkezdődött valójában a rali, már 10 perces hátrányban volt, amiatt amit ő maga is egy ostoba hibának titulált. Én is így gondolom, azzal, hogy szerintem az a szakasz nem való a 2017-es WRC autóknak. Egy ilyen csalódást keltő rajt után megértem, hogy nem volt könnyű megtalálnia a motivációt, ami szüksége ahhoz, hogy felvegye a versenyt az élmezőnnyel. A péntek nehéz volt, de szombaton a Baumholder szakaszon gyors volt. Sajnos a versenye egy műszaki hiba miatt korán véget ért, nem akartunk kockáztatni egy motorhibát, ezért nem tudta folytatni. Ez azt is jelentette, hogy Paul Nagle korábban hazamehetett, hogy lássa a fiát, aki szombaton született meg. 

Szárnyra kaptak pletykák a paddockban a 2018-as pilótacserékről. Ehhez mit tud hozzáfűzni?
Azt hiszem mindenki tudja, hogy a következő hónap mozgalmas lesz a pilótapiacon. A legfontosabb azonban az autónk fejlesztése, hogy felkészüljünk 2018-ra. Most van egy kis szünet a naptárban, így a szeptembert arra használjuk, hogy felépítsük a stratégiánkat. Eközben leülünk a versenyzőkkel, hogy megbeszéljük ki tud majd segíteni, hogy elérjük a céljainkat. Amíg ez nem történik meg,a ddig semmi sincs eldöntve. 

foto: Citroen Media