Charles Leclerc verhetetlen volt Bakuban – a káosz pedig idén sem maradt el

2017 FIA Formula 2 Round 4. Baku City Circuit, Baku, Azerbaijan. Saturday 24 June 2017. Charles Leclerc (MCO, PREMA Racing) leads Nicholas Latifi (CAN, DAMS) and the rest of the field at the start of the race. Photo: Zak Mauger/FIA Formula 2. ref: Digital Image _56I7417
 
 Charles Leclerc futotta talán a leginkább eseménytelen versenyt Bakuban, azzal, hogy a sima rajt-cél győzelmet aratott, a többieknek viszont kijutott a jóból. 
 
A rajt után Leclerc elsőként jött el a poleból, de Matsushita beragadt, és Latifi, De Vries és Fuoco mögött csak ötödikként érte el a második kanyart. Johnny Cecotto autója lefulladt a rajtrácson, így máris jött a biztonsági autó. Amikor tiszta lett a pálya Leclerc simán maradt az élen, Latifit viszont megelőzte De Vries, Fuocot pedig Markelow és Rowland.
Az olaszt Canamasas is kikerülte a hármas kanyar előtt, de amikor Fuoco vissza akarta őt előzni, ráfutott Canamasas autójára, és lerombolta autója elejét. 

A balesetet követő sárga zászlós szakaszt szinte mindenki kihasználta a kötelező kerékcserére, Luca Ghiotto, Ralph Boschung és Nabil Jeffri volt másfajta stratégián. Aztán a maláj beleállította a falba a Tridentet, így ezúttal a virtuális biztonsági autó lassította a mezőnyt. A mentés után Leclerc elkezdte legyűrni az előtte levőket, de csak a második helyig jutott, mert Deletraz is a falban kötött ki a 12. körben. Biztonsági autóból ezúttal a valódi jött, Ghiotto pedig búcsút inthetett az előnyének, és ezzel a pontszerzés esélyének is.
 
 
 
Az újraindítás után Rowland és Markelov csatázott nagyot, Matsushita pedig a 19. körben elszerencsétlenkedte az egyes kanyar féktávját, és ezzel visszaesett a mezőny végére. Hat körrel később aztán jött a káosz fénypontja:
 
 
Gelael autóját megdobta a nyolcas kanyar belső ívén a kerékvető, és a szemközti falnak csapódott. A keresztbe álló autónak ütközött Sirotkin és Malja, Matsushita pedig épphogy meg tudott állni. Ezzel szépen el is torlaszolták a pályát. A biztonsági autó érkezett, de egy kör után a boxba mentek, mert piros zászlóval megállították a versenyt. A pályabírók még elszórakoztak a mentéssel, és többszöri próbálkozásra betoltak(!!!) pár lefulladt autót a pályán, majd a versenyigazgató véglegesen leintette a futamot.

Leclerc mindent vitt, a győzelemért járó 25 pont mellé, kapott négyet a polért, és kettőt a leggyorsabb körért, így újra fölényesen vezeti a bajnokságot. De Vries lett a második, Latifi a harmadik, és úgy tűnt Rowland kármentése is jól sikerült a negyedik hellyel, de később 10 másodperces büntetést kapott, mert nem lassított eléggé a sárga zászlónál, így csak hetedik lett.
 
 
A bakui első futam végeredménye:                                         
 
Versenyző
Csapat
1.
Charles Leclerc
PREMA Racing
2.
Nyck De Vries
Rapax
3.
Nicholas Latifi
DAMS
4.
Artem Markelov
RUSSIAN TIME
5.
Norman Nato  Pertamina Arden​
6.
Jordan King MP Motorsport
7.
Oliver Rowland DAMS
8.
Ralph Boschung
Campos Racing
9.
Sergio Canamasas
Trident
10.
Sergey Sirotkin
ART Grand Prix
11.
Gustav Malja
Racing Engineering
12.
Nobuharu Matsushita
ART Grand Prix
13.
Sergio Sette Camara
MP Motorsport
14.
Sean Gelael
Pertamina Arden
15.
Robert Visoiu
Campos Racing
16.
Luca Ghiotto
RUSSIAN TIME
 
 
Kiesett:
 
 
Louis Delétraz
Racing Engineering
 
Nabil Jeffri
Trident
 
Antonio Fuoco
PREMA Racing
 
Johnny Cecotto
Rapax
 
 
Leggyorsabb kör:
 
 
Charles Leclerc
PREMA Racing
 

foto: fiaformula2 media