
Charles Leclerc futotta talán a leginkább eseménytelen versenyt Bakuban, azzal, hogy a sima rajt-cél győzelmet aratott, a többieknek viszont kijutott a jóból.
A rajt után Leclerc elsőként jött el a poleból, de Matsushita beragadt, és Latifi, De Vries és Fuoco mögött csak ötödikként érte el a második kanyart. Johnny Cecotto autója lefulladt a rajtrácson, így máris jött a biztonsági autó. Amikor tiszta lett a pálya Leclerc simán maradt az élen, Latifit viszont megelőzte De Vries, Fuocot pedig Markelow és Rowland.
Az olaszt Canamasas is kikerülte a hármas kanyar előtt, de amikor Fuoco vissza akarta őt előzni, ráfutott Canamasas autójára, és lerombolta autója elejét.
A balesetet követő sárga zászlós szakaszt szinte mindenki kihasználta a kötelező kerékcserére, Luca Ghiotto, Ralph Boschung és Nabil Jeffri volt másfajta stratégián. Aztán a maláj beleállította a falba a Tridentet, így ezúttal a virtuális biztonsági autó lassította a mezőnyt. A mentés után Leclerc elkezdte legyűrni az előtte levőket, de csak a második helyig jutott, mert Deletraz is a falban kötött ki a 12. körben. Biztonsági autóból ezúttal a valódi jött, Ghiotto pedig búcsút inthetett az előnyének, és ezzel a pontszerzés esélyének is.
Az újraindítás után Rowland és Markelov csatázott nagyot, Matsushita pedig a 19. körben elszerencsétlenkedte az egyes kanyar féktávját, és ezzel visszaesett a mezőny végére. Hat körrel később aztán jött a káosz fénypontja:
Gelael autóját megdobta a nyolcas kanyar belső ívén a kerékvető, és a szemközti falnak csapódott. A keresztbe álló autónak ütközött Sirotkin és Malja, Matsushita pedig épphogy meg tudott állni. Ezzel szépen el is torlaszolták a pályát. A biztonsági autó érkezett, de egy kör után a boxba mentek, mert piros zászlóval megállították a versenyt. A pályabírók még elszórakoztak a mentéssel, és többszöri próbálkozásra betoltak(!!!) pár lefulladt autót a pályán, majd a versenyigazgató véglegesen leintette a futamot.
Leclerc mindent vitt, a győzelemért járó 25 pont mellé, kapott négyet a polért, és kettőt a leggyorsabb körért, így újra fölényesen vezeti a bajnokságot. De Vries lett a második, Latifi a harmadik, és úgy tűnt Rowland kármentése is jól sikerült a negyedik hellyel, de később 10 másodperces büntetést kapott, mert nem lassított eléggé a sárga zászlónál, így csak hetedik lett.
A bakui első futam végeredménye:
|
Versenyző
|
Csapat
|
1.
|
Charles Leclerc
|
PREMA Racing
|
2.
|
Nyck De Vries
|
Rapax
|
3.
|
Nicholas Latifi
|
DAMS
|
4.
|
Artem Markelov
|
RUSSIAN TIME
|
5.
|
Norman Nato | Pertamina Arden |
6.
|
Jordan King | MP Motorsport |
7.
|
Oliver Rowland | DAMS |
8.
|
Ralph Boschung
|
Campos Racing
|
9.
|
Sergio Canamasas
|
Trident
|
10.
|
Sergey Sirotkin
|
ART Grand Prix
|
11.
|
Gustav Malja
|
Racing Engineering
|
12.
|
Nobuharu Matsushita
|
ART Grand Prix
|
13.
|
Sergio Sette Camara
|
MP Motorsport
|
14.
|
Sean Gelael
|
Pertamina Arden
|
15.
|
Robert Visoiu
|
Campos Racing
|
16.
|
Luca Ghiotto
|
RUSSIAN TIME
|
|
Kiesett:
|
|
|
Louis Delétraz
|
Racing Engineering
|
|
Nabil Jeffri
|
Trident
|
|
Antonio Fuoco
|
PREMA Racing
|
|
Johnny Cecotto
|
Rapax
|
|
Leggyorsabb kör:
|
|
|
Charles Leclerc
|
PREMA Racing
|
foto: fiaformula2 media