
Lewis Hamilton hatodszor is megnyerte a Kanadai Nagydjat, és ezzel 12 pontra megközelítette Sebastian Vettelt, aki csak negyedik lett a versenyen. A brit a dobogóra csapattársa Valtteri Bottas és a Red Bull versenyzője Daniel Ricciardo állt.
Egy közepes start után balról Valtteri Bottas, jobbról pedig Max Verstappen támadta meg a második pozícióból induló Vettelt. Az egyes kanyarban a külső ívről érkező Verstappen ráfordult Vettel Ferrarijára, és a hátsó kereke letört egy darabot az első szárnyának jobb oldalából.
Dramatic start at the #CanadianGP 😯 Make sense of it all with our live commentary & timings, free to sign up >> https://t.co/07JDjIDTFy pic.twitter.com/wlZt2t6k42
— Formula 1 (@F1) 2017. június 11.
Hamilton megtartotta az első helyét, Carlos Sainz pedig érthetetlen manőverrel kétszer is rálegyezett Romain Grosjeanra és leszorította a pályáról. Közben összeértek, a spanyol a szemközti falban kötött ki, közben pedig eltrafálta a vétlen Massa autóját is.
A biztonsági autós fázis alatt végül elszabadult Vettel lifegő első szárnya, és a listavezető a bokszba hajtott lecserélni a törött elemet,és az utolsó helyre jött vissza.
Hamilton vezette a versenyt, Max Verstappen pedig távolról követte a brit bajnokot. Így ment egészen a 10. körig, amikor is a holland autója a második kanyarból való kigyorsításkor már nem reagált a gázpedálra. Jött a virtuális biztonsági autó, és ekkor jött Vettel is újra a bokszba látogatott, mert az új első szárnnyal is gond volt.
A kerékcserékig nem változott érdemben a sorrend, majd Bottas kiállása után Esteban Ocon egy ideig a második helyen autózott, sőt több körön át remekül tartotta maga mögött az újra felzárkózó Valtteri Bottast. A fiatal francia végül a 32. körben, Lewis Hamiltonnal együtt kereket cserélt, és a két Ferrari közé, a 6. helyre érkezett vissza.
Kimi Räikkönen volt előtte, aki már közel 20 körös gumikkal küzdött a pályán, így megvolt az esélye, hogy a Force India versenyzője utol fogja érni a Ferrari utolsó bajnokát. A felzárkózás sikerült, de előzés azért nem lett belőle, mert a 43. körben a finn kiállt a bokszba.
A sorrend ekkor Hamilton, Bottas, Ricciardo, Perez, Ocon, Vettel, Räikkönen, Hülkenberg Kvjat és Kevin Magnussen volt az első 10-ben.
Vettelnek viszont jönnie kellett egy újabb szett gumiért, mert így akár a dobogóra is esélye volt. A 49. körben érkezett is egy szett ultralágyért, és iszonyú tempóban az élmezőny után eredt.
Sergio Pérezzel eközben saját csapata különharcot vívott, mivel Daniel Ricciardo továbbra is ott volt közvetlenül a két Force India előtt, de Perez nem tudta megelőzni. Ocon ekkor az ötödik helyről üzent csapatának, hogy ha márkatársa elengedné, akkor ő bizony meg tudná támadni a Red Bullban előttük levő Ricciardót. A csapattárs, Sergio Perez viszont azt kérte, hogy hagyják őket ebben a sorrendben, mert szerinte ő is képes támadni.
Nem volt az! A körök viszont az előzési esélyekkel együtt csak úgy röpködtek el a Force Indiás pódium esélye mellett. És végül elrepült Vettel dobogós álma is, aki hamar utolérte 3-4-5. helyen hajtó triót. Raikkonen hibázott, a motorral is gondja volt, így őt könnyedén kikerülte Vettel. Azonban Perez nemcsak csapattársát, de a németet is vissza tudta tartani egy rövid ideig, amely idő viszont épp elég volt ahhoz, hogy Daniel Ricciardo befusson harmadikként a célba a kakaskodók előtt.
Vettelnek végül egy hajmeresztően rövid fékezéssel sikerült túljutnia Ocon Force Indiáján, majd Perezt is levadászta, így a rózsaszínek nem tudták megismételni a Spanyol Nagydíjon elért 4-5. helyezésüket. Saját rekordot viszont nemhogy beállított, de meg is döntött a hazai pályán hajtó Lance Stroll, aki a kilencedik helyen ért célba, Kimi Räikkönen és Nico Hülkenberg mögött. Az utolsó pontot a futam elején ütköző Romain Grosjean hozta el.
Fernando Alonso pedig, szokás szerint pontszerző helyről kiesett az utolsó körökben. Első szava a szokásos: „engine” volt! De vett egy nagy levegőt, és felment az egyik lelátóra, ahol ellepték a rajongók a nem várt vendéget.
A díjkiosztón aztán jött a szokásos Ricciardó cipő-show, de ezúttal nem az ausztrál volt a főszereplő, hanem a pódiuminterjókat készítő Sir Patrick Stewart, aki bevállalt egy kört a cipőből kínált pezsgőből.
foto: Mercedes Media, Ferrari Media, Red Bull Media