Újabb hajmeresztő sztori – ezúttal a Ralikrossz Vb-n

Azt már megszokhattuk, hogy a magyar versenyzőket elképesztő változatossággal büntetik a versenybírák szakágtól és versenyhelyszíntől függetlenül, de az ostoba és indokolatlan büntetések képzeletbeli dobogójára szerintünk most felléphetnének a norvégiai ralikrossz Vb futam versenybírái.

Mi is meglepődtünk azon, hogy az élő időmérés adatai alapján Csucsu alig töltött időt a pályán a két szabadedzésen. Végül a kvalifikációs futamok után tudtunk beszélni Csucsuval, aki elmesélte a nem mindennapi sztorit.

Pénteken 14 órakor vártuk a gépátvételre a felügyelőket, de csak 15 órakor jöttek. Átvették az autót, mindent rendben találtak, mi pedig vártuk a szabadedzést. Ezek után megdöbbenve láttuk, hogy az írták a jegyzőkönyvbe, hogy 14 óra 4 perckor nem volt átvételre kész az autó, és a büntetésünk az volt, hogy a két szabadedzésre összesen négy kört engedélyeztek.” – mondta csalódottan Csucsu.

Mi sem jutunk szóhoz, számtalan más szankciót alkalmazhatott volna a testület, de, hogy milyen megfontolásból találták ki ezt a büntetést, rejtély, és akkor még nem is vitattuk azt, hogy valójában jogos volt e büntetés… Mindenesetre sikerült a legfájóbb döntést hozni, hiszen így az ismeretlen pályán lehetetlen volt jól beállítani az autót.

A Q1-ben ezzel meg is pecsételték a versenyünket.” – folytatta a Csucsu. “Az már csak hab volt a tortán, hogy Erikssont meglökték a rajtnál, ki kellett kerülnöm, és emiatt rögtön jokerre mentem. Ezzel el is ment minden esélyem azon a futamon.”

A sárdagasztássá váló második kvalifikáción újra Erikssonnal és Guy Wilkssel került egy csoportba a magyar Kia, és ekkorra már sikerült az új kuplungot is jól beállítani.

Elsőként rajtoltam, aztán a második körben Wilks-szel együtt jöttünk jokerre. Utána a murvás visszafordítóban meglökött, de ez bőven belefért, amolyan ralikrosszos lökés volt. Viszont utána defektet kaptam, ráadásul az első féltengelyem is kicsúszott, így hátsókerékhajtással, három keréken teljesítettem az utolsó két kört. Nem alakult jól eddig a norvég futam, de vasárnap van még két kvalifikáció, megrázzuk magunkat, és újra támadunk.” – fejezte be a beszámolót Csucsu.

Mit is mondhatnánk, érhetetlenek ezek a büntetések, de lassan tudomásul kell venni, hogy amikor új fiú érkezik a játékba, akkor néha lejt a pálya a régiek felé. Egy dolgot lehet tenni, épp azt amit a magyar pilóta is tenni akar holnap, felemelt fejjel újra támadni, és a pályán revansot venni.