Dagonyázás Norvégiában

Három magyar versenyzővel kezdődött a Ralikrossz Vb hatodik, és az EB Supercar kategóriájának második futama a norvégiai Hellben. A versenynaptár legészakibb pályáján pénteken rendezték az első szabadedzést, ahol Csucsu nem is futott mért kört a Kia Rioval. A leggyorsabb Kristoffersson volt, 38.682-vel, de később emiatt már nem örült a svéd, mert csapatársa Solberg véletlenül áthajtott a lábán az 1300 kilogrammos versenyautóval.

Az Eb mezőnyben begyújtották a rakétákat a magyarok, Kiss Pál Tamás 39.8-as körrel csak 3 tizedre volt a legjobb Bryntessontól, és Kárai is 12. lett egy 40,9-es körrel.

Vasárnapra leszakadt az eső, így vizes pályán kezdték meg a második szabadedzést a versenyzők. Kiss Pál Tomiék még tapasztalatlanok az esőben, így csak keresték a beállításokat, Kárai 11. időt futott az Eb értékelésben, Csucsu pedig mindössze két kört ment a Kia Rioval, és 46.4 másodperces ideje több mint 4 másodperccel maradt el a legjobb Loeb mögött.

A Q1-re aztán KPT csapata állított egy merészet az autón, ami tökéletes volt, mert nemcsak a futamát nyerte meg a SPEEDBOX versenyzője, hanem az Eb leggyorsabbja is lett, több mint 8 tizeddel volt jobb Rustadnál. Kárai Tamás kétszer ment jokerre, mert kiugrott a rajtnál, de így is 24. lett 3:16-os idővel, ami bravúros teljesítmény.

Az első szabadedzés jól sikerült, aztán a másodikon az esőben nem találtuk a jó beállításokat. Utána merészet állítottunk a kocsin, és így a gyengébb rajt után is sikerült jó köröket futni. MDK-t a joker kijárata után sikerült megelőzni, majd felzárkóztam Hedströmre, és mikor jokerre ment már ott voltam a nyomában és megnyertem a futamot. Végre egyforma időjárási körülmények közt ment mindenki, így nagy öröm, hogy miénk lett a legjobb idő.” – mondta KPT.

A világbajnokságban Csucsu a rajtnál kikerült egy balesetet aztán egyből jokerre ment. A második köre volt a legjobb, aztán lelassult, így csak a gondokkal küzdő Erikssont tudta megelőzni, és utolsó előtti helyen végzett. A Q1-et Ekström nyerte, Kristoffersson és Loeb előtt.

SC_H1_results_NOR_2017
SCE_H1_results_NOR_2017

A második kvalifikációra elállt az eső és a pálya sártengerré változott. Kárai Larssonnal és Bryntessonnal került össze és negyedik lett, majd az utolsó futamon Kiss Pál Tamás következett. Az eddigre sártengerré változott pályán a rajt sem sikerült jól, aztán a joker előtt és a joker után is beragadt KPT a lassabb versenyzők mögé, így csak ötödik lett a futamban. A mezőny annyira szoros, hogy bár szinte egymás lökhárítóján ért célba Hvaal, Grosset-Janin és Kis Pál Tamás, az idők alapján 13., 18. és 21. helyen végeztek. Kárai 19.lett. Összesítésben két előfutam után KPT a 4., Kárai a 26. helyen áll. A Q2- Larsson nyerte Bryntesson és a meglepetésre harmadikként végző Mandie August előtt. 

Ebben a sártengerben még nem tudjuk, hogyan kell gyorsan menni. A rajtom sem volt jó, a tapadást sem találtuk, a joker előtt Hvaal mögé ragadtam be, utána pedig Grosset-Janin volt előttem. Hiába voltam gyorsabb, előzni nem tudtam, mert annyira ki volt járva a pálya. Nincs semmi gond, kell egy ilyen előfutam is, de azért remélem holnapra vagy felszárad, vagy rendesen esik, mert akkor már tudjuk, hogyan kell gyorsan menni. Éjszaka állítani fogunk a gátlóinkon, próbáljuk jobban eltávolítani egymástól a két garnitúrát.” – értékelt a második kvalifikáció után Kiss Pál Tamás.

A Vb-sek közt az ötödik futamon annyira gyors volt a futam, hogy nemcsak a tavalyi formáját megtaláló Bakkerud, hanem a második Ekström és a harmadik Solberg is gyorsabb volt mint a többi kvalifikáció győztese, így ők végeztek az első három helyen az összetettben is. Csucsu Ericssonnal és Wilks-szel indult az első versenyen, de harmadik lett, és az ideje is csak az utolsó helyre volt elég.
Két kvalifikációs kör után Ekström vezet Bakkerud és Solberg előtt.

foto: Fiaworldrallycross Media, KPT Media