Kiss Norbi: parádé Misanóban, (majdnem) négy dobogóval

Kiss Norbert két második, egy harmadik, és egy kilencedik hellyel zárta a Kamion Eb misanói hétvégéjét. Igaz a kilencedik hely valójában harmadikat jelentett a célban, és egy 30 másodperces büntetés után lett Norbi végül kilencedik a szombati második versenyen. Adam Lacko megismételte tavalyi bravúrját és három versenyen is diadalmaskodott, így vezeti a bajnokságot. Kiss Norbi összesen 40 pontot gyűjtött, és ötödik helyre lépett a pontversenyben.

Rengeteg munkával telt a misanói hétvége eleje a Tankpool24 csapat számára, mert Norbi kamionjában rugót kellett cserélni. Ez természetesen azzal járt, hogy mindent újra be kellett állítani a kamion futóművén. Jó munkát végeztek a srácok, mert az első Super Pole-on a kamion Eb-k történetének legkisebb különbségével, egyetlen ezreddel maradt le Norbi a poleról. Az élről Adam Lacko indult, Norbi mögött pedig Jochen Hahn és Antonio Albacete sorakozott. Négy márka az első négy rajtkockában, jó kis szezon lesz ez! 

A rajt után Lacko próbált elhúzni, Norbi viszont tapadt a cseh Buggyrára, így aztán el is szakadtak a harmadik Hahntól. Az Iveco egyre jobban lelassult, és a címvédő hamarosan az ötödik helyen találta magát. Norbi mindent megpróbált, de Lacko remekül védekezett. Kockáztatni nem volt érdemes, így maradt a végére a sorrend, a harmadik helyre pedig Steffi Halm kapaszkodott fel. 

“A legnagyobb meglepetés számomra az, hogy sikerült a motorunkon is fejleszteni, remekül haladunk. Emiatt egyre magabiztosabb is vagyok  a pályán, jó érzés vezetni a Mercedest, és a futómű beállításunk is jól sikerült. Elégedett vagyok a helyezésemmel, ebben most ennyi volt, de remélem, hogy holnap azért el tudom hozni Lacko orra elől a polet, akkor meg az egy új helyzet lesz.” – értékelt elégedetten Norbi a verseny után.

A második fordított rajtrácsos versenyen José Rodrigues indulhatott a poleból, Norbi a hetedik helyen, Lacko előtt várta a rajtot. Rodrigues elaludt amikor felvillantak a zöld lámpák, Körber állt az élre, őt Hahn követte, Kiss Norbi pedig egy helyet lépett előre. A negyedik helyért Sascha Lentzzel kellett megvívni, és Norbi kőkeményen előzte a német MAN versenyzőt a kettes kanyarban. A következő ellenfél Gerd Körber volt, majd miután őt is megelőzte, Norbi üldözőbe vette a második Stefi Halmot is. A 12 kör azonban lejárt, így harmadik helyet ünnepelhetett Norbi a dobogón. Aztán jött a hidegzuhany,  a csatát Sacha Lentzzel szabálytalannak ítélték a versenybírák, így Norbi 30 másodperc büntetést kapott, és kilencedik lett.
“Nem hagyott helyet nekem a kettes kanyarban, ez hasonló szituáció volt, mint amikor 2-3 éve ugyanez történt itt velem és Albacetével. Akkor is engem hoztak ki bűnösnek, pedig valójában én szorultam be. Nem tudok mit tenni, el kell, fogadnom a büntetést. Összességében azonban elégedett vagyok, többek között a váltóm is már sokkal pontosabb és gyorsabb, bátrabban be merek szúrni a versenytársaknak, de ha rám zárják az ajtót, úgy nehéz előre menni. Ennek ellenére optimistán várom a vasárnapot, nincs komoly sérülés a kamionomon.” – nyilatkozta Norbi a döntés után.

Vasárnap az időmérőn megint Lacko volt a leggyorsabb, sőt Hahn is megelőzte Norbit, aki így a harmadik rajthelyről indult. A rajtnál is ez maradt a sorrend, de nem lehetett nem észrevenni, hogy a Tankpool24 Mercedes már nem jelent könnyű célpontot a célegyenesben vadászó erősebb motorral rendelkező kamionoknak. Sőt, Norbi némi üldözés után Jochen Hahnt is megelőzte. Az Iveco nagyon füstölt, de a befecskendező hibája ellenére kitartóan védekezett Albacete ellen a német. A spanyol veterán végül utat talált, Hahn pedig a boxba indult, mert a rémesen füstölő Ivecoval nem lehetett versenyezni. A technikai ellenőrzés után visszatért, előzött kettőt és elcsípte a nyolcadik helyet.
Az élen nem változott a sorrend a végére, Laczko 3.6 másodperces előnnyel nyert, de Norbi egy újabb második helynek örülhetett:
Igaz, hogy az időmérő edzésen csak a harmadik lettem, de nagyjából ugyanazt az időt tudtam amit tegnap, viszont a többiek javultak. A rajtom jó volt, jól jött ki az első néhány kanyar, és Jochent rögtön meg tudtam előzni. Feljöttem a második helyre, Adam Lacko mögé, de most nem tudtam közel menni hozzá, és támadni őt. Végeredményben ez egy biztonságos második hely, 15 pont a bajnokságban, ami nagyon-nagyon fontos volt.”

A negyedik versenyen Jochen Hahn indult volna a poleból, de elkésett, így csak a bokszutcából indulhatott. A francia Robineau könnyedén tartotta meg az ölébe pottyant első helyet, de Sascha Lenz azonnal támadott. Az MAN megpördült, így Körber lett az üldöző. A német veterán a nyolcas kanyarban megszerezte az első helyet, majd Norbi és Laczko is megelőzte Lenz kamionját. Néhány körrel később Lacko legyűrte Norbit is, majd Körber sem tudott sokáig ellenállni a száguldó Buggyrának. Steffi Halm is megelőzte Norbi Mercedesét, de mindketten maguk mögött hagyták Körber Ivecóját. Kiss Norbi még megpróbált revansot venni Halmon, de ismét rövid volt hozzá a futam, így újabb harmadik helyet söpört be a magyar pilóta.

 “A szokásos őrült fordított rajtrácsos második versenyen szerencsém volt. Saschát megint kilökték, de most nem én. Így már rögtön az első kör végén a harmadik helyen voltam. Utána viszont semmiből nem jöttem ki jól. Próbáltam üldözni az előttem haladókat, de Adam és  Steffi a próbálkozás közben megelőzött, úgyhogy végül maradt a harmadik hely. Négyből négyszer ott voltam a dobogón, igaz egyet elvettek. Sok pontot szereztem a bajnokságban, és a legfontosabb, hogy erősek voltunk. Megint megléptünk egy kis szintet, versenyképesek voltunk, ez jó jel a Nürburgringre!” – mondta Norbi a nap végén, és azért is mosolyoghatott, mert a bajnokságban is feljött az ötödik helyre.

A Kamion Európa-bajnokság állása:
1. Adam Lacko 92 pont
2. Steffi Halm 80 pont
3. Jochen Hahn 72 pont
4. Antonio Albacete 60 pont
5. Kiss Norbert 56 pont
6. Gerd Körber 47 pont
7. Sascha Lenz 46 pont
8. José Rodrigues 34 pont
9. André Kursim 14 pont
10. Thomas Robineau 12 pont

foto: Bóta Márta