
Sebastien Ogier 15.6 másodperces előnnyel megnyerte a 2017-es Portugál Ralit, és ezzel élete 40. rali világbajnoki győzelmét szerezte a négyszeres világbajnok, épp ott, ahol 2010-ben először diadalmaskodott. Ogier ötödik alkalommal nyert Portugáliában és utolérte a szintén ötszörös portugáliai győztes Makku Alent. Második helyen Thierry Neuville végzett, míg a harmadikon, több mint 1 perces hátránnyal Dani Sordo. A két Hyundai viszonylag eseménytelen versenyt futott, a tempójuk most nem volt elég a Ford utoléréséhez, a belga főleg a kocsi hátuljával szenvedett az egész verseny során. Sordóék hozták a kötelezőt, magabiztosan végeztek a dobogón, a rengeteg Portugáliába látogató spanyol szurkoló legnagyobb örömére.A spanyolt túlságosan finom vezetési stílusa akadályozta a jobb helyezés eléréséhez, ezeken a pályákon bizony, agresszívabban kell menni.
A győzelem a 12. gyorsasági szakaszon hullott a francia világbajnok ölébe, amikor az addig vezető észt Ott Tanak megütötte autójának bal hátulját és eltört a lengéscsillapítója, és ezzel Tanak visszaesett az ötödik helyre. Később egy helyet előrelépett az észt fordos, ezzel negyedik lett az összesítésben, emellett a Power Stage győzelemmel vigasztalódhat.
Ötödik lett, és ezzel a legjobb Citroenes versenyző volt, Craig Breen, neki a gumiválasztással gyűlt meg a baja, illetve Tanak mögött veszített sok időt, amikor az a törött lengéscsillapítóval küzdött.
Hatodik helyen egy újabb Ford zárt, Elfyn Evans-szal, neki is a gumiválasztás okozott nehézséget, a DMACK abroncsok nem bírták jól a portugál murvát.
A legjobb Toyotás Juho Hanninen lett, aki elégedett volt, mert viszonylag tiszta versenyt futott. Nem úgy mint a csapattárs Jari-Matti Latvala, aki a hetedik gyorsaságin összetörte az autót, és ezzel elveszítette esélyét a dobogós helyekre, és a végén a kilencedik lett. Tizedik helyen Essapekka Lappi ért célba, ami jó eredmény az újonctól, főleg úgy, hogy egy lyukas intercooler nehezítette a versenyét. A Toyoták közé Mats Ostberg ékelődött be a nyolcadik helyre, neki egy pénteki defekt pecsételte meg a versenyét. A norvég az utolsó Fafe gyorsaságin még ugratott egy 42 métereset a Forddal, így fülig érő vigyorral jött le a pályáról.
A WRC2-ben az utolsó gyorsaságira maradt a dráma. Andreas Mikkelsen több mint három perccel vezetett az összetettben, de az utolsó gyorsasági rajtja után 2 kilométerrel felborult, és ezzel kiesett. A győzelem a szintén Skodával versenyző Pontus Tidemand ölébe hullt.
A Portugál Rali végeredménye:
Versenyző/navigátor/autó | Idő | Különbség | |
1. | Sébastien Ogier – Julien Ingrassia Ford Fiesta WRC ’17 |
3:42:55.7 | |
2. | Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC |
3:43:11.3 | +15.6 |
3. | Dani Sordo – Marc Martí Hyundai i20 Coupe WRC |
3:43:57.4 | +1:01.7 |
4. | Ott Tänak – Martin Järveoja Ford Fiesta WRC ’17 |
3:44:25.9 | +1:30.2 |
5. | Craig Breen – Scott Martin Citroën C3 WRC |
3:44:53.1 | +1:57.4 |
6. | Elfyn Evans – Daniel Barritt Ford Fiesta WRC ’17 |
3:46:06.3 | +3:10.6 |
7. | Juho Hänninen – Kaj Lindström Toyota Yaris WRC |
3:46:44.6 | +3:48.9 |
8. | Mads Østberg – Ola Fløene Ford Fiesta WRC ’17 |
3:48:25.4 | +5:29.7 |
9. | Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila Toyota Yaris WRC |
3:48:39.3 | +5:43.6 |
10. |
Esapekka Lappi – Janne Ferm Toyota Yaris WRC |
3:51:09.0 | +8:13.3 |
11. |
Pontus Tidemand – Jonas Andersson Škoda Fabia R5 |
3:54:17.6 | +11:21.9 |
foto: Jaanus Ree, Hyundai Media, Mads Ostberg twitter