Új motorral Belgiumba – Csucsu ezen a hétvégén is ott lesz a RX világbajnokságon

Alig egy hét szünet után folytatódik a Rallycross-világbajnokság.  A hockenheimi verseny után Belgiumba utaznak a csapatok. A sűrű program a lehető legrosszabbkor jött Csucsuéknak, hiszen a német futamon meghibásodott versenyautót is meg kell javítani. Az elutazás előtt beszélgetett a rallycrossrx.hu Csucsuval, aki a németországi problémák gyökerét mesélte el először.

Hockenheimben eltört a féltengely, ami elszakította az olajpumpa szíját, sőt a motor is megsérült egy kicsit. Ezért most külön van a motor és a karosszéria, és majd Belgiumban az utolsó pillanatban találkoznak. Nagyon feszített most a tempó.

Milyen típusú motor van az autóban?

A Lehmann építi a motort, ugyanaz a cég, amelyik az Audiba is fejleszti az erősorrásokat. Ez egy Mitsubishi Evo VIII alapú motor, mert ennek az alsó része megegyezik az egyik Kia motorral, így a világbajnokságon is mehetünk vele.

A felújítás után erősebb lesz?

Nagyon szeretném. (nevet) A motorunk is kezdeti fázisban van még, és versenyről versenyre kap egy kicsit több erőt, ahogy gyűlnek a tapasztalataink. Mivel a mezőnyben ez az egyetlen ilyen erőforrás, nekünk kell lépésről lépésre fejleszteni, remélem találunk még tartalékokat. Minden futam után leülök a mérnökökkel és megbeszéljük, hogyan viselkedett a motor, milyenek a tapasztalataim, hogyan fejlesszük tovább. A cél az, hogy az egész autót, és a motort is úgy állítsuk be, hogy az én vezetési stílusomnak megfeleljen.

Milyen neked az ideális motor?

Én szeretem az agresszívebb beállításokat. Ugye a valamit valamiért ezen a területen is igaz. Jobban szeretem, ha több a lóerő, nem pedig a nyomaték felé megyünk. Sokat mentem szívómotorral, és ott megszoktam, hogy magasabb fordulatszámon, egy szűk tartományban nagyon erős az autó. Ilyen viselkedésűre próbáljuk beállítani a Kiát is.

Eddig a rajtjaid nagyon jók voltak, ezen tudsz még fejleszteni?

Szerencsére, már most is jól mennek a rajtok, és ez nagyon fontos a rallycrossban, mert ha valaki elé tudok kerülni már a rajtban, akkor akár egy gyorsabb versenyző előtt is végig tudom védekezni a versenyt. Szeretném, ha továbbra is ilyen jók lennének a rajtjaim, de nagyon sok munka van ebben is, hogy így működjön.

Higgadtan tudsz védekezni akkor is, ha épp egy világsztár van mögötted?

Egyáltalán nem számít, ki jön mögöttem, higgadt tudok maradni. Kevésbé van ez így ha én üldözök valakit. Akkor többet vállalok, és van amikor ez rosszul sül el. Valójában most Hockehnheimben volt az első olyan előfutam, ahol négy körön át védekeznem kellett. Ilyenkor sajnos nem tudunk olyan időt menni, mintha egyedül menne, de jó volt most ezt is megtapasztalni, milyen védekezni egy egész előfutamon keresztül.

A belga pályától mit vársz?

Tavaly már mentem itt az Eb-n, és első versenyemen rögtön negyedik lettem, úgyhogy szép emlékeim vannak. Az autó beállításaihoz többet tudok majd hozzátenni, épp amiatt, hogy már ismerem a pályát. A különlegesség az lesz, hogy a jokerről az utána levő hosszú egyenes miatt gyorsabban lehet visszatérni, mint a normál ívről. Kicsit olyan mint Barcelona volt, így azt lesz trükkös kiszámolni, hogy mikor érünk vissza a jokerről, hiszen után az egyenes végéig még akkor is meg lehet előzni a másik versenyzőt, ha mögötte érünk vissza.

Egy jó spotter sokat jelent majd, neked ki segít a toronyban?

Cselényi Balázs segít nekem, és óriási rutinja van benne. Ezen is folyamatosan dolgozunk, most például Hockenheimben az utolsó pillanatban mondta, hogy joker, és éppen hogy ki tudtam menni. Szerencsére a ralis múlt miatt nekem nem okoz problémát, hogyha beszélnek hozzám, kértem is Balázstól, hogy minden információt mondjon a fülemre.

 

foto: fiaworldrallycross, Csucsu facebook