
Hétvégén végre elkezdődik a Kamion Európa-bajnokság kilenc versenyhétvégéből álló 2017-es szezonja. A szezonyitó a szomszédban, a Red Bull Ringen lesz. Az erre a versenyre leadott nevezési lista 15 fős mezőnyében a legnagyobb változás, hogy Jochen Hahn a gyári Ivecora váltott az MAN-ről. Emellett Adam Lacko is új csapattársat kapott, visszatért a háromszoros bajnok Antonio Albacete, és elindul a versenyen az OXXO-val Ryan Smith is.
A Kamion Eb első futamának nevezési listája:
1. | Jochen Hahn | Hahn Racing | IVECO |
11. | Eduardo Rodrigues | Reboconorte | MAN |
14. | Jose Rodrigues | Reboconorte | MAN |
15. | Erwin Kleinnagelvoort | EK Truck Race | Scania |
23. | Antonio Albacete | Truck Sport Lutz Bernau | MAN |
24. | Kiss Norbert | Tankpool24 Racing | Mercedes-Benz |
27. | Gerhard Korber | Team Schwaben-Truck | IVECO |
28. | Markus Altenstrasser | Team Schwaben-Truck | IVECO |
30. | Sascha Lenz | SL Truck | MAN |
33. | Alen Draganovic | Buggyra International Racing System | Freightliner |
37. | Terry Gibbon | T-Sport | MAN |
42. | Andre Kursim | Tankpool24 Racing | Mercedes-Benz |
44. | Stephanie Halm | Reinert Racing | MAN |
55. | Adam Lacko | Buggyra International Racing System | Freightliner |
88. | Ryan Smith | OXXO Energy Truck | MAN |
“A legnagyobb kérdés, hogy ki hol tart. Túl vagyunk egy teszten, de ez sem segített sokat, hiszen ott mindenki saját magának mérte az időt, így majd csak a versenyhétvégén látjuk meg pontosan, hogy ki mennyit fejlődött a télen. Jochen Hahn biztosan jó munkát végzett az Ivecoval, de arra is kíváncsi vagyok, hogy a Buggyra meddig jutott, és, hogy a visszatérő Albacete kamionja mennyire gyors.” – mondta Kiss Norbi az esélyekről.
A Tankpool 24 csapata is sokat dolgozott a téli szezonban, elkészült sok fontos fejlesztés a versenykamion karosszériáján és a motoron is. Igaz a legfontosabb területen nem történt áttörés, a motor alapja továbbra is az az évtizedes konstrukció, aminek leváltásához gyári támogatás és az ezzel járó óriási anyagi háttér kellene. Ennek ellenére Norbiék megint kitaláltak valamit, az eddigi gyenge pontot jelentő rajtokra új megoldással készülnek a Red Bull Ringre.
“Egy kapcsoló került a kamionba, amivel kétféle motorprogram közt tudok váltani.” – magyarázta Norbi a “trükköt”. “Persze nem találtuk fel a spanyolviaszt, hiszen a többiek már alkalmazzák ezt, de nekünk némileg megoldást jelenthet a problémáinkra. A motort ezzel csak az elején terheljük jobban, így az élettartama reméljük nem csökken, de megkapom azt az erőt, ami a sikeres védekezéshez szükséges. Tavaly is az volt a gond, hogy hiába voltam gyors az időmérőn, a rajtnál sokszor megelőztek. A füstölés lehet még kérdéses, ezt szigorúan figyelik, de remélem sikerült úgy beállítani a vezérlést, hogy ezzel sem lesz probléma.”
Az eredmények tekintetében nincs mihez viszonyítani, mert tavaly ezen a versenyen még a régi kamionnal indult Norbi, bár azzal is meglepően jó eredményt ért el. Egy nyolcadik és két hatodik helyet gyűjtött, az időmérőkön 5. és 8. lett, és összesen 14 pontot hozott el Ausztriából, miközben a csapattársa pont nélkül zárt. Idén az új kamionnal dobogós szezonkezdetben reménykedik, főleg azért mert ez a kedvenc pályája.
“Szeretem ezt a helyszínt, az egyik kedvenc pályám a sorozatban. A motorerő szempontjából az lenne a legjobb, ha esne az eső, mert akkor csökkennek a különbségek. A száraz időnek azért örülnék, mert akkor tisztább képet kapnék arról, ki meddig jutott a fejlesztésekkel. Persze a nézők szempontjából is jó lenne egy napos versenyhétvége, hiszen a Red Bull Ring alig 200 kilométerre van a szülővárosomtól, Szombathelytől, így sok hazai szurkolóra számítok.” – mondta Norbi.
A versenyfutamokat szombaton 13:10-kor és 16:20-kor rendezik, vasárnap pedig 13:10-kor és 15:20-kor állnak rajthoz Norbiék.
A Kamion Eb első versenyhétvégéjének részletes programja (a kép alján lehet lapozni, és nagyítani):
ETRC 2017, round 1, Spielberg, DRAFT v1_christoph.gerlach@etra-promotion.com