RX: Ekström már három győzelemnél tart, nem tud hibázni

A svéd Mattias Ekström tovább növelte előnyét a világbajnokságban miután megnyerte az esős hockenheimi döntőt is. Ekström ezzel sorozatban harmadszor is diadalmaskodott, ráadásul ezt sikert úgy érte el, hogy a hétvégén Rallycrossal párhuzamosan a DTM-ben is versenyzett. A címvédő a kvalifikációkról csak a negyedik helyen jutott a középdöntőbe, de ettől kezdve megállíthatatlan volt, megnyerte a középdöntő futamát és a döntőt is, és összesen 27 pontot szerzett Németországban.
Csucsunak nem jött ki a lépés ezen a hétvégén sem, a Q1-ben ütközés okozása miatt kapott figyelmeztetést, a Q2-ben lökésért büntették 30 másodpercre, a Q3-ban és a Q4-ben pedig műszaki hiba miatt nem tudta teljesíteni a kvalifikációs futamát, így eddigi legrosszabb hétvégéjét zárta a világbajnokságon.

A második helyen Johann Kristoffersson végzett a döntőben. A svéd volkswagenes a középdöntő futamát megnyerte, így Ekström mellől indult a döntőben. A rajt után is második volt, és ezen a helyen autózta végig a hat kört. A legjobb Peugeot versenyző végül Timmy Hansen lett, harmadik helyen ért célba a döntőbe és ezzel két hellyel megelőzte a csapattárs Loeböt, pedig a francia ralivilágbajnok elsőként jutott tovább a kvalifikációkból.

Döntőbeli lassú rajtjáért megbűnhődött Petter Solberg, csak a negyedik lett, míg Loeb mögött a hatodik helyen Heikkinen ért célba. Pedig a rajtnál a finn reagált leggyorsabban, de ennek ellenére végül utolsóként intették le a célban, így csak a Monster Energy Super Charge Award díjnak örülhetett igazán, amit az a pilóta kap, akinek a legjobb a reakcióideje a döntő rajtjánál. Ezt a koponya formájú trófeát az előző két versenyen Ekström vihette haza.

“Különösen boldog vagyok az Audi sikere miatt, és a csapatunk sikere miatt is. Köszönöm a srácoknak a rengeteg munkát, ez most is kifizetődött.” – mondta a végén Ekström, és rohant tovább, hiszen 20 perc múlva kezdődött a DTM időmérője. 

Heikkinennek már több ideje volt nyilatkozni: “A pénteki napunk nagyon nehéz volt, ezért éjszaka változtattunk a beállításokon, és ez kulcsfontosságú volt. A csapat rengeteget dolgozik azért, hogy hétvégéről hétvégére egy-egy apró lépést tegyünk előre. Ez kifizetődik, hiszen Mattias három versenyt nyert sorozatban. Ő mindig addig kér újabb módosításokat az autón, amíg nem lesz minden tökéletes. Most Belgium következik, ahol az elmúlt három évben mi nyertünk, és bízom benne, hogy újabb trófeákat szerzünk majd ott is a csapatnak.”

A második Kristofferson is azzal kezdte, hogy a győztes Ekström teljesítményét dicsérte: “Mattias gyors volt a rajtnál, utána próbáltam követni és nyomást gyakorolni rá, de egyetlen apró hibát sem követett el a hat körben, nagyon jól versenyzett. Nekünk is jó hétvégénk volt, bár a pénteki futamokon nem találtuk meg az autó egyensúlyát. Szombatra a Q3-ban és a Q4-ben már majdnem tökéletes lett, tudtam is támadni az élen állókat. Jót csatáztam Sebastiennel a középdöntőben, és jó volt érezni, hogy megtaláltuk a megfelelő tempót. Petter is, és én is döntőbe jutottunk mindhárom eddigi versenyen, vezetjük a csapatbajnokságot, és ennek nagyon örülünk.” 

Timmy Hansen amiatt volt bosszús, hogy a döntőre eleredt az eső, száraz pályán jobb teljesítményre számított. Amiatt is bánkódott, hogy a középdöntőben túl keményen nyomta, lecsúszott a pályáról a Sachs kanyarban, és ezzel átadta Ekströmnek az első helyet. Összességében azonban elégedett volt a hétvégi eredményével, mert idén először állhatott a dobogóra.

A bajnokságban Ekström 85 ponttal vezet, 16 pont az előnye a második Kristoffersson előtt. Solberg maradt a harmadik 62 ponttal, Loeb viszont előrelépett, és 48 pontjával a negyedik.

Folyatás a hétvégén, Belgium következik, és Mettetben már újra pályára lépnek a Super1600-asok is.

foto: Fiaworldrallycross Media/ Colin McMaster/McKlein