RX: Francia öröm, magyar bánat Hockenheimben

Sebasitien Loeb pénteken töklétes teljesítményt nyújtott Hockenheimben, és szombaton is jó formában versenyzett a Vb harmadik fordulójának kvalifikációin. Ezzel a francia ralivilágbajnok első helyen jutott a középdöntőbe. Loeb mögé csapattársa Timmy Hansen zárkózott fel, ezzel megmutatták, hogy a Peugeot összekapta magát Hockenheimre.

Loeb a Q1-ben és a Q2-ben mindkét futamát megnyerte, és az ideje is a legjobb volt, így az első helyen állt péntek este. Szombaton a Q3-ban már hiába győzött, Petter Solbergé volt a legjobb idő, így Loeb csak második lett az összesítésben. Solbergnek nagyon fontos volt a minél jobb eredmény, mert a norvég bajnok autóját péntek éjszaka kellett újjáépíteni, miután a Q2-ben Bakkeruddal ütközött.

   

Az utolsó kvalifikációs körben Loeb csak a negyedik lett a futamában, Solberg, Ekström és Kristofferson is megelőzte őt, de az összesítésben a hetedik idő is elég volt ahhoz, hogy első helyen maradjon. Timmy Hansen Scheidert, Larssont, Grönholmot és Nittist előzte meg a Q4 negyedik versenyén, az ideje is nagyon jó lett, és ezzel második helyen jutott a középdöntőbe.

Kristofferson és Ekström követi a két Peugeot-t a harmadik, negyedik helyen, míg Solberg szombati hibátlan teljesítménye arra volt elég, hogy az elrontott Q2 után az ötödik helyen jusson tovább.

Timo Scheider úgy lett hatodik, hogy nemcsak a Fiestával hanem BMW-vel is végigment a ralllycross pályán. A sárga BMW Race Taxival Timo Glocknak mutatta meg, hogy a DTM autó a murván is elboldogul. Így nemcsak Ekström, hanem a DTM-ből tavaly kiebrudalt Scheider is kétféle versenyautóban ült ezen a hétvégén.

Kevin Hansen, Tymerzianov, Eriksson, Block, Nittis és Heikkinen a további középdöntősök. Robin Larsson épphogy csak lemaradt a legjobb 12-ről, de így is 4 Vb pontot szerzett, és ezzel megmutatta, hogy az EB mezőny mennyire erős, jó teljesítménnyel akár a középdöntőbe is lehet jutni a világbajnokság mezőnyében is. 

Sajnos Csucsunak ez most sem sikerült, két kvalifikáció után pénteken az utolsó helyen fordult, aztán szombaton mindkét versenyén megadta a magát a Kia váltója.

A középdöntők rajtrácsa:

 

foto: DTM, FIAWORLDRALLYCROSS media