
A szabályoknak megfelelően a Túraautó-világbajnokságban az első két futam után kiszámolták a kompenzációs súlyok elosztását. A szabály idén sem változott, nem pilótánként hanem márkánként szabják meg a súlyokat, és minden versenyzőre érvényes, aki az adott típussal versenyez.
Nem nagy meglepetés, hogy a Volvo és Honda kapott bőven ballasztott, de a +80 kilogramm elég sokkolóan hat Norbi és Nagy Dani hazai versenye előtt. A Citroenekbe is bekerül 10 kilogramm így már 60 kilogramm ballaszttal mennek, eközben a Lada, illetve a Chevrolet sem változik, mindkét márka ballaszt nélkül versenyez a Hungaroringen.
Márka | Pluszsúly | Tömeg |
Volvo | +80 kg | 1180 kg |
Honda | +80 kg | 1180 kg |
Citroen | +60 kg | 1160 kg |
Lada | +0 kg | 1100 kg |
Chevrolet | +0 kg | 1100 kg |