
Valtteri Bottas már a rajtnál eldöntötte az Forma-1-es Orosz Nagydíjat. Miután az első kanyarban átvette a vezetést az első sorból induló Ferrariktól, és hiába érte utol az utolsó körökben Sebastian Vettel, a finn pilóta megnyerte a versenyt. Kimi Raikkonen harmadik lett, Lewis Hamilton pedig továbbra sem találta az orosz pálya ritmusát és 36 másodperces lemaradással negyedik helyen végzett.
Már a felvezető körben elkezdődtek az események, mert Fernando Alonso McLarenje a rajtrácsig sem jutott el. Újabb motorhiba. A spanyol leparkolta az autót, és újabb felvezetőkörre volt szükség amíg letolták a pályáról.
“Még nem tudom, hogy pontosan mi okozta a hibát, valami a hibrid rendszerrel lehetett. Eléggé frusztráló, de nem tehetünk semmit. Versenyzőként azért jövünk ide, hogy a lehető leggyorsabbak legyünk és segítsük a csapatot, ahogyan csak tudjuk. Most már csak a következő versenyre gondolunk. Persze idegesítő, hogy a motor csak úgy kikapcsol…” – mondta a spanyol a Sky Sportsnak.
A rajtnál Bottas a szélárnyékot kihasználva simán átcikázott a Ferrarik között. Kimi Raikkonen lassan indult, de végül megtartotta a harmadik helyet Vettel mögött. Hamilton fordult negyediknek a kettes kanyarban, Verstappen hiába támadta a britet, nem tudott elé kerülni. Nem úsztuk meg baleset nélkül, Grosjean hátulról eltalálta Palmert, természetesen mindketten a másikat látták vétkesnek az esetért. A bírák szerint versenybaleset volt, utólag sem büntették őket. Utána még Stroll szerencsétlenkedett egy kicsit, sikerült akkor megforognia, amikor már világítottak a Safety Car táblák.
Daniel Ricciardónak hamar véget ért a versenye, az ötödik kör után kigyulladt a jobb hátsó fék az autóján. Verstappen viszont kényelmesen autózgatott az ötödik helyen, ahhoz lassú volt, hogy utolérje Hamiltont, de őt sem fenyegette senki.
Bottas a 21. körre több mint öt másodpercesre növelte előnyét, utána azonban a forgalomnak is köszönhetően elkezdett ebből veszíteni, így mindössze 2,5 másodperccel volt Vettel előtt, amikor a 27.körben az ultralágy gumikat szuperlágyra cserélte. A Ferrari 7 körrel később hívta a boxba a Vettelt, a csere is sokáig tartott, és így újra 4,5 másodperc volt Bottas előnye. Tudták azonban a maranellóiak, hogy a német begyorsul, mert Raikkonen autóján már két körrel Bottas után (a 29. körben) cseréltek, és az új szuperlágyakon ferraris finn majd egy másodperccel gyorsabb volt a mercis finnél. Így is történt, Vettel is szárnyalni kezdett, és a 40. körben már csak 1.5 másodperc volt a hátránya, igaz Bottas is hibája is kellet ehhez, egy körrel korábban elfékezte magát az élen, és veszített egy kis időt. Hamarosan a DRS nyitáshoz szükséges 5 tizedet is lefaragta Vettel, és utána nyitott hátsó szárnnyal üldözte Bottast.
A végére is maradt bőven izgalom, ráadásul még Massát is utolérték, de Bottas keze nem remegett meg, és megnyerte a futamot. Vettelt 6 tizeddel utána intette le a kockás zászló, Raikkonen pedig bő tíz másodperccel mögöttük ért célba. Hamilton a futam után azt nyilatkozta, hogy már a verseny közben rájött, hogy mi volt az oka több mint fél perces lemaradásának. Toto Wolff pedig konkrétumokat is elárult. Nem volt meg az autó egyensúlya, és emiatt nem tudták a kellő hőmérsékleti tartományban tartani a gumikat, mondta a csapatfőnök.
Verstappen végül kerek egy percet kapott Bottastól, tehát körönként több mint egy másodperccel volt lassabb a finnél, így megváltás lehet a frissített Renault motorral érkező új autó Barcelonában.
Perez és Ocon végezett a hatodik és hetedik helyen, ezzel idén negyedszerre is pontot szerzett mindkét Force India. Hülkenberg pedig a Renault erejét mutatta meg nyolcadik helyével. Esetében is igaz, hogy a Barcelonában a fejlesztett Renault motor sokat segíthet majd a csapaton. Massa a 41 körben defektet kapott, így csak kilencedik lett, Sainz pedig elcsípte az utolsó pontot a Toro Rossóval.
A Forma-1 Orosz Nagydíj végeredménye:
1. | 1:28:08.743 | |
2. | +0.617s | |
3. | +11.000s | |
4. | +36.320s | |
5. | +60.416s | |
6. | +86.788s | |
7. | +95.004s | |
8. | +96.188s | |
9. | +1 kör | |
10. | +1 kör | |
11. | +1 kör | |
12. | +1 kör | |
13. | +1 kör | |
14. | +1 kör | |
15. | +1 kör | |
16. | +2 kör | |
17. | kiesett | |
18. | kiesett | |
19. | kiesett | |
20. | nem rajtolt |
foto: Red Bull, Ferrari, Mercedes