Lavanttal rali – Az osztrákok Korzikája

Érdekesen dobta ezt nekünk az idei versenynaptár. Egyszerre két hasonló stílusú raliversenyt fogunk élőben követni a pénteki naptól kezdődően. Most az osztrák, és egyben Mitropa kupasorozatba tartozó Lavanttal ralival ismerkedünk, míg a korzikai Vb futamról itt olvashattok. 

A verseny április 07.-08. között zajlik, tehát holnap és szombaton. A futamra négy magyar páros adta le nevezését. A versenyt korábban már megnyerő (2005,2006) Hideg Krisztián- Kerék István ( Mitsubishi R4) páros, Klausz Kristóf és Csányi Botond(Peugeot 208 R2), Németh Gábor Szabó Istvánnal ( Opel Adam R2) és Merencsics Árpád Halász Szabó Anettával ( Suzuki Swift).

Egy kis összefoglaló tavalyról:

)

Hideg Krisztiánék, akik tavaly abszolútban ötödik helyezést értek el, kivívott rangjuknak megfelelő rajtszámot is kaptak, az 5-öst…

“Én már nyertem ezen a versenyen többször is. Nagyon szeretek ide visszatérni. Ez a kedvenc versenyem! Imádom ezt a kacskaringós, de mégis néha gyors pályákat.”-kezdte lelkesen Krisztián. “Igazi kihívás, mert vannak olyan részek, ahol kétoldalt közvetlen a pálya szélén lévő fasorok között száguldunk úgy, hogy fél méter nincs a tévesztésre. Az aszfalt minősége nagyon jó, és az R4-es Mitsubishi futóműve szereti az ebbéli pályákat. Nekem továbbra is a Mitropa kupa elsősége a cél, de szeretnék abszolútban is a hagyományoknak megfelelően szerepleni, de azért az nem lesz olyan könnyű, ilyen combos mezőnyben. De ha egy húzós tempóval célba érünk, az már nem lehet rossz. Lesz szóródás érzésem szerint, mert ez Eb szintű rendezéssel, EB szintű versenytáv. Alig maradunk el gyorsaságikban a 200 kilométertől.” -mondta el előzetesét Krisztián, aki szinte állandóan úton van.

Ugyanis az utóbbi időben Európa ralipályái mellett a kontinens gokart pályáin is felfedezhető. És ott egyre jobban szerepel a család utánpótlása. Krisztián 9 éves fia Hideg Szikszai Ádám ismerkedik a versenyzéssel, és teszi ezt egyre eredményesebben. A tanulóévében is meglepő eredményeket produkáló ifjonccal apukája önmagához képest (…) is meglepően türelmes. Ádám meg szállítja a biztató eredményeket. Az elmúlt hétvégén Ausztriában egy olyan ringen és olyan mezőnyben háromszor ötödik helyet ért el, ahol most lesz az Eb futam az említett pilótákkal. És Ádám már a nyakunkon van a 7-11 éves kategóriában.

De visszatérve most a ralihoz, még kikértük Kerék István véleményét is a pályákról. 

“Krisztián itt nagyon ritmusosan szokott menni, valóban szeretjük az itteni pályákat. Éppen most elemeztem a tavalyi belső kamerás felvételeket, és vetettem össze az itinerrel.”– mondta éppen munkavégzés közben István. “Azt  kell hogy mondjam, egy csomó helyen a felváltással spórolni fogunk, kicsit átírjuk, és így jelentős másodperceket nyerhetünk. Mivel idén is a tavalyi vonalvezetés lesz, így már itthon fotelból meg tudtuk kezdeni a felkészülést. Egy ilyen hosszú versenyen, akár percet, vagy még afelett is hozhat, ha megfelelő ritmusban tartjuk a kocsit a sebességváltásokkal. Eszerint fogok most diktálni Krisztiánnak, aki ezekkel az infókkal él is.”

Nézzünk egy belső kamerás felvételt, hogy csinálja ezt itt a tanár, Raimund Baumschlager:

 

Klausz Kristófék is egyre nagyobb tekintélynek örvendek az osztrák és Mitropa kupa mezőnyében. Nagyon szól alatta és Csányi Botond alatt a Peugeot 208-as. A magyar páros R2-es autója az előkelő 16-os rajtszámot kapta. 

“Szeretem ezt az autót, egy kiforrott, jó kocsi. Úgy gondolom R2-ben az Opellal a legütősebb. Megpróbálok kihozni belőle mindent egy versenyen.”– kezdte magabiztosan a szemtelenül fiatal, ám annál tehetségesebb pilóta. “És szeretek fejlődni, ezt abban látom, ha minél több versenyen, gyakorlatilag élesben teszteljem magam. Idén is lesz vagy 15, vagy annál több futamom. Tervbe véve négy hozzánk közeli Eb futam is. 2015-ben már bajnok voltam az osztrák 2WD kategóriában és most is ez a cél. De neveztünk a Mitropa kupába, és a Junior kategóriába is.” -mondta a még mindig 20 -as événél járó magyar tehetség.” Én szeretem mind az aszfaltos, mind a murvás versenyeket, annak ellenére, hogy fronthajtású autóval megyek. De egyszer majd eljön a a kategóriaváltás ideje is, és addig mindkét borításon már otthonosan szeretnék versenyezni.”

Ebben segíti őt egyelőre kölcsön navigátorként a főleg külföldön szereplő Csányi Botond.

“Igen, az én feladatom az, hogy kordában tartsam a fiatalos lendületet, és hévet. De jól megy az együttműködés, úgy érzem, és jönnek is az eredmények.”-nyilatkozta Botond.” Kristóf maximalista, de picit fognom is kell a lendületét, mert az osztrák pályák nem mindenhol engedik akár a legkisebb hibát. Folyamatosan fejlődik, sokat ki lehet hozni ebből a kocsiból. Az én feladatom az, hogy a tapasztalattal úton tartsam magunkat, és mindezt a folyamatos fejlődés mellett. Van még verseny bőven a naptárunkban, remélem együtt csináljuk végig a szezont.”– reménykedik a sok külföldi tapasztalattal rendelkező, ám mégiscsak harmincas évei elején járó navigátor. 

Várkonyi Szabolcsék ezt a versenyt kihagyják, ütközés miatt. No nem baleset történt, hanem navigátora Makai Gergely, aki egyben remek fotós is, Korzika felé vette az irányt, hogy a Rali Vb-ről minél szebb pillanatokat örökítsen meg. Geri, remélem olvastad a helyi leánykával, mi a helyzet… 

És akkor a versenyről részletesen. Péntek délután rajtol a mezőny az egyes gyorson 15 óra 23 perckor. Az első nap két szakasz ismétlődik kétszer, szépen a sötéstségbe csordolgálva. Az Arlinggraben – St. Margarethen 8,91 kilométer , míg a Theklagraben – Vorderlimberg 21,12 kilométer hosszúságú.

Szombaton 8 óra 49 perckor van kezdés. Négy szakasz lesz négy alakommal. A Hammer – Perbl 14,96 kilométerével kezdenek, majd Perblből GH Pernerbe mennek, ami 13,07. Ezt ismétlik utána, majd a nap ötödik szakasza a Rundkurs Eitweg lesz a maga 10,51 kilométerével. Ezt követi az Schönweg- Thürn, mint a verseny leghosszabb gyorsaságija 27,48 kilométerével. Ezt a két szakaszt is ismétlik sőt a leghosszabb a végén egyben a power stage. És ez így közel 200 kilométeres erőpróba lesz.

Amelyről szintén élő versenykövetés lesz itt a race1.hu oldalon, kapcsolatban állva a magyar versenyzőkkel.