Az Ob borulás, ami az EB-n is kísértett

A Ralikrossz Eb első versenyén Barcelonában Kárai Tamás is ott volt az Audi S1-gyel. A szombati nap második előfutamában azonban nem állt fel a rajtrácsra a magyar versenyző, mint utóbb kiderült egy turbóhiba tette tönkre a versenyét. Vasárnap száraz pályán hiába autózott egy abszolút hatodik és egy nyolcadik időt, a négy kvalifikáció összegezése után csak 23. lett, így nem jutott az elődöntőbe. A verseny után beszélgettünk Kárai Tamással.

Látva a vasárnapi teljesítményedet, mennyire fájt a szombati turbóhiba?
Jó lett volna ha előrébb végzünk, akkor meglett volna az elődöntő. Már a következő versenyre készülünk, szerencsére elég sok beállítást és tapasztalatot sikerült gyűjtenünk. Teljesen új beállításokat próbáltunk, vasárnap száraz pályán mentünk, és száraz beállításokat eddig még nem sokat teszteltünk. Úgy tűnik jó irányba haladunk, egy kis finomítással szerintem egész jó lehet.

Még ehhez az autóhoz keresitek a beállításokat, vagy egy picit már a következő autóra gondoltok?
Mivel nem sokkal lesz másabb az az autó, próbáljuk a tapasztalatokat ahhoz is összegyűjteni. Minél hamarabb szeretnék azzal az autóval menni, és az itteni fejlesztéseket megpróbáljuk átvinni oda.

Milyen lett az idei Eb mezőny?
Szerintem nagyon komoly, nagyon erős, sokan is vagyunk, úgyhogy elég nagy küzdelemre számítok.

 

Egy héten belül mentél egy Eb-n és egy Ob-n, mekkora a különbség a kettő között?
Nagyon nagy, de ott a Szlovákiaringen az tragédia volt. Nem is szabadna ott versenyt rendezni, olyan körülmények között. Egy pillanat alatt nem láttam semmit, és megtörtént a baj. Ilyen körülmények között nagyon rossz versenyezni, és rengeteg munkánkba és pénzünkbe került, hogy az autót Barcelonára talpra tudjuk állítani.

Kiheverted a borulást? 
Persze, igen. Engem egyáltalán nem visel meg, azért voltam párszor ilyen szituációban. A fiúk majd otthon kipihenik magukat, mert komoly munka áll mögöttük. De az autó alapvetően jó, bár még mindig van egy kicsi, ami maradt ebből a borulásból, mert a futóműgeometria még mindig nem tökéletes, azt komolyabban át kellene nézni, és beállítani. De ezt leszámítva jó a kocsi, autózható, jól fordul. Sajnos a turbónk szombaton tönkrement, és csak egy ilyen turbónk volt, amivel 30-40 lóerővel erősebb lent is, és fent is a motor, de még ezzel is elég jó eredményt sikerült elérnünk.

A turbóhiba oka kiderült már?
Valószínűleg a borulásnál kapott egy olyan lassulást  a turbinarész ami miatt most tönkrement. Átnéztük ugyan, de nem cseréltük ki, mert nem látszott hiba, de valószínűleg a boruláskor károsodott, mert még sosem ment tönkre ilyen turbónk. 

Ugyanolyan autóval mész mint, Ekström, Heikkinnen, Nittis vagy Larsson. Mi a különbség a kocsik közt?
Ekströmék autójában keresztmotor van, Sadev hajtással, az enyémben Sellholm, olyan mint Larssonéban, de a futóművünk teljesen különböző mindegyikünknek. Fontos lesz, hogy ezen a téren fejlődjünk mi is, remélem a másik autóval egy újabb futóművel nagyobb tapadást tudunk majd elérni, és gyorsabbak leszünk.

A rajtok milyenek, ilyen pályákon mint Barcelona ez különösen fontos, hiszen nehéz előzni.
Az autónak a rajtja nagyon jó, de még azért itt is lehet fejlődni. Különösen a hosszan kitartott rajtoknál nem  tökéletes a kocsi, de majd megtaláljuk erre is az orvosságot. Ha gyorsan elengedik a rajtot, akkor minden rendben van.

Mit vársz a szezontól? A vasárnapi teljesítményetekből ki lehet indulni 2017-re?
Sajnos nem érkezett meg időben az üzemanyagunk, így nem tudtunk tesztelni, hiányzott is a száraz teszt. Ennek ellenére remélem, hogy vissza tudom hódítani a bajnoki címet. Szerintem nagyon szoros lesz az Ob is, és az EB mezőnyben is előrébb szeretnék végezni mint tavaly, bent szeretnék lenni minden elődöntőben, utána megy amennyi döntőt sikerül, annyit végigharcolni. A verseny után indulunk haza, befejezzük az autót, aztán tesztelünk Máriapócson, utána pedig jön a máriapócsi verseny, de már készítjük elő az új autót is, fényezzük a karosszériát, és utána rakjuk össze.