Az első Vb pont után – Csucsuval beszélgettünk

Az elmúlt hétvégén megkezdődött a Ralikrossz Vb és Eb. Mindkét sorozatban érdekeltek vagyunk, magyarok. És milyen jó ezt leírni, hogy ebben a szakágban is ott vagyunk Lukács Kornél, Kiss Pál Tamás és Kárai Tamás révén.  Ott vagyunk? Mi az hogy? Kiss Pál Tamással  Eb ezüstérmet ünnepelhettünk, Lukás “CSUCSU” Kornél pedig Vb pontot szerzett, és rajtolásaival hozott lázba minket. Az utolsó előfutam után kérdeztük Barcelonában Csucsut.

Elégedett vagy?
Abszolút. Nincs is rá jobb szó, minthogy elégedett vagyok. Valami hasonlót tűztem ki célul, mint ami most történt. Sajnos az első előfutamban kicsit pórul jártunk azzal, hogy vízben kellett még menni, és ez eléggé megpecsételte a későbbi eredményt. De azt gondolom, hogy ha négy rajtból háromszor elsőként rajtolok el, és sikerül Sebastian Loeböt leszorítanom egy kanyarban, nos ennél boldogabb nem is lehetnék.
Milyen volt a többiek arca a futamok után, hogy „Úristen ez a magyar fiú lerajtolt minket!?”
Igen, azt kell hogy mondjam, meglepődtek. De rögtön utána pacsi mindenkivel, mosolyognak és elismerik, ha valaki most jobb, és valamit jobban csinált. A tankoló zónában egymásnak gratuláció, és mindenki végzi tovább a dolgát.
És mi a titkod a jó rajtokkal kapcsolatban?
Hát, ha azt most neked elárulom, akkor a többiek is jól fognak rajtolni… Ez csak vicc volt. Nincs igazából titok. Úgy jön, szerencsére.
Azért felkészültél belőle?
Persze, ez mindenképpen szükséges hozzá. Ahogy más sportágakban, itt sem megy felkészülés nélkül semmi.


Hova helyezzük ezt az eredményt, hogy tizenhatodik vagy, gyakorlatilag egy Eb szintű autóval. Mi a realitás?
Én továbbra is úgy gondolom, ha az első tizenkettőben, tehát a két elődöntőben benne tudunk lenni, az az autónak és nekem is reális. Úgyhogy a további versenyeken is ez a cél.
Mit kell változtatni az autón? A tesztek után most már azt is látod, hogy éles helyzetekben hogyan viselkedik.
Persze, azért versenyen abszolút más a dolog. De csak kisebb dolgokat kell korrigálni, azok is inkább a pályák egyéni sajátosságai miatt történnek. Most is csak egy finomhangolás lesz majd Portugáliára. Azért szerencsém volt Barcelonában, mert csapattársam Gigi Galli sokat tesztelt itt tavaly. A következő helyszínen erre már az edzésen kell rátalálnunk.
Milyen a kapcsolatod Gigivel, hogyan dolgoztok együtt?
Mint két barát. Amikor először találkoztunk, akkor zavarban voltam, hogy „húúú, Gigi Gallival dolgozhatok együtt”, de most tényleg mint a barátok között, olyan a viszony.
Néztem a szervizcsapatot, nagyon nyugodtan, megfontoltan dolgoztak. Mindenki tudta pontosan a dolgát.
Kétszeres Dakar győztes csapatról beszélünk. És Gigivel is együtt dolgoztak, amikor ő a Mitsubishinél ralizott. Úgyhogy közöttük is nagyon jó az összhang, Gigit fogadják el főnöknek, és amit ő mond, annak úgy kell történnie.
Felfogtad már hogy itt vagy a Vb-n, és egy Loeb, Solberg Hansen, Ekström ellen mész?
Még nem fogtam fel teljesen. Volt egy jó sztori. Edzésen bejöttem valamit cserélni az autón, és utána a rajt előtt odaállt mögém Solberg. Megkérdezett a szerelője, hogy bejöhet e elém? Én meg automatikusan mondtam, hogy persze nyugodtan… Aztán gondoltam rá, miért is jöhetne elém, „egyenrangúak” vagyunk itt, én értem előbb oda, én rajtolok előbb el, csak ezt még meg kell szoknom. Leültünk autogramosztásra együtt, és én kértem tőle először egy aláírást…